Fitness deník #4 | foodspiration leden

Příspěvek do fitness deníku už tu nebyl pěknou dobu. Upřímně se mi vůbec nechtělo psát, proč se mi nechtělo psát, o tom taky bude článek, jen se nebojte, že bych vás nenechala v obraze. Na dnešek mám ale místo dlouhého textu spíš hodně fotek, které jsem nasbírala za měsíc leden. Od té doby jsem moc nefotila, ale i tak je toho hodně. Jak název článku napovídá, půjde o jídlo. Líbí se mi ten název "foodspiration", možná se někomu to poangličťování nebude líbit, ale určitě je to lepší než jídlospirace, no ne?
Nějak sem se zakecala, pokud plácám pátý přes devátý, tak mi to nemějte za zlé, tenhle článek píšu ve čtvrt na jednu v noci. Ale teď už fakt, hurá na nějaká ta jídla z měsíce ledna!

Zapečená ovesná kaše, fakt už si nepamatuju, co tam všechno bylo.
Filé, lusky sladkého hrášku a šťouchané brambory s brokolicí a cibulkou.
Žitný chlebík, lučina, šunka, okurka a avokádo.
Celozrnné tortilly s fazolovou náplní podle Břicháče Toma. Příště míň hořčice, ale jinak lahůdka.
Nevypadalo to moc vábně, ale bylo to fakt dobrý!
Další zapečená.
Plněné brambory mozzarelou, šunkou a rajčaty, okurek.
Žitný chlebík, lučina a mango.
Tuňákový salát s vajíčkem.
Ovesná s mákem a ořechy.
Zapečené žitné těstoviny s hovězím mletým a rajčatovou omáčkou se sušenými rajčaty; okurek.
Žitný chlebík, lučina a avokádo s okurkem.
Nějaká ovesná, tipla bych s ořechy a možná se šmakounem.
Ano, nešálí vás zrak, v rámci úspor si doma vařím jídla na víc dní - tohle žitné těstoviny s hovězím mletým.
Kuřecí směs se zeleninou a kešu, k tomu rýže.
Ovesná, pravděpodobně s ořechy.
Ta čokoláda tomu vždycky dodá tu super chuť.
Filé s mými oblíbenými šťouchanými brambory a paprikou.
Žitné těstoviny se šunkou a vajíčkem, k tomu dvě nožičky kvalitních párků a kyselé okurky. 
Pekanová.
Oběd od vietnamců - rizoto s kuřecím masem.
S brusinkami.
Rychlá sváča v podobě okurky, rajčátek a klobásky.
Asi s banánem.
Můj nezdařený pokus o bulletproof kafe, příště na to jdu jinak, tohle se nedalo pít :D.
Žitný chlebík s lučinou a cherry.
Špaldové špagety s omáčkou Alnatura, mleté maso a zasypané sýrem.
Žitný chlebík s lučinou a okurek.
Moje první rande s batáty ve formě hranolků se šopákem, lahoda.
Opravdu hodně fotek, co říkáte. Vím, že to není ideální jídelníček a určitě v něm mám mouchy, ale jsem jenom člověk a snažím se. Snad se mi v únoru podaří taky nasbírat nějaké ty fotky, teda pokud budete mít zájem o takovéhle inspirační jídelní článečky :)

Mějte se krásně, já jedu na konzultaci k diplomce,
V.

Oblíbené mobilní aplikace

Ahojte všichni, dneska mám článek pro amatérské milovníky mobilních aplikací. Loni v půlce června jsem publikovala článek o tom, co mám ve svém mobilu. Tedy jako co tam mám za aplikace. A jelikož na svém mobilu a počítači trávím hodně času, nebylo by od věci napsat takové pokračování, tentokrát v duchu oblíbených a vychytaných aplikací, které používám v běžném životě. Na úvod bych ještě zmínila, že mám furt ten starý mobil, Acer Liquid Z520, který mě už dost sere, seká se a podobné věci, na nový šetřím, takže si s ním musím vystačit.
Kromě klasických aplikací, jako je facebook, instagram a podobně, které jsem zmiňovala již v původním článku o svém mobilu, používám i nějaké další. A vezmu to podle abecedy.

První z mých oblíbených aplikací je Endomondo. Což je asi tou nejoblíbenější aplikací, kterou ve svém mobilu mám. Endomondo je sportovní aplikací, ve které si své workouty můžete zaznamenávat jak na mobilu, tak v počítači. Já teda používám obojí a fakt si nemůžu stěžovat. Aplikaci jsem objevila kdysi dávno, když ještě T-Mobile nabízel pro své zákazníky prémiové členství na rok zdarma na této aplikaci. Což jsem využila. To členství už dávno vypršelo, ale i bez prémiového obsahu jsem s aplikací víc než spokojená. Používala jsem i jiné fitness aplikace, ale vždycky jsem se nakonec vrátila k téhle. Za mě jednoznačně top ze všech sportovních aplikací.


Nejen fitness a cvičení je mým koníčkem, ale také čtení. A v dnešní moderní době se nečte jenom z klasických knih a čteček knih, ale třeba i z tabletů nebo mobilů. I já tak čtu. Především pozdě v noci, kdy nechci nikoho rušit nějakým přehnaným světlem z lampičky. Mobil mi skvěle poslouží a když si na něm navíc zapnu režim čtení, tak mě ani nijak nebolí očka. Ke čtení používám aplikaci eReader Prestigio, o které jsem již v jednom článku psala. Takže jak vidíte, pořád skvěle slouží. 


Třetí aplikace kterou používám, je spíše pro dámy. Teda, hlavně pro dámy. Jedná se o aplikaci Můj kalendář a nejde o nic jiného než o menstruační kalendář. Na ten mě kdysi navedla Stormy, když napsala vtipný komentář, že menstruační kalendář je její nejoblíbenější aplikací. Od tý doby ho taky používám. A je to docela vychytaná věcička. Sem tam vám připomene, jestli jste si tam nezapomněly zadat začátek a tak. Můžete si tam na každý den dělat poznámky a celkově je to takové dost mile zpracované, že se na ten svůj týden snad i těšíte. Ne to kecám.


A aby těch aplikací na sport nebylo málo, používám ještě Tabata Timer, takový časovač, kde si můžete nastavit svá intervalová cvičení, tabaty a tak podobně. Velmi se mi tato aplikace osvědčila, když jsem minulé tři týdny cvičila s Kaylou Itsines (článek o ní chystám, nebojte). Můžete si tam nastavit hned několik možností intervalů. Osobně mám třeba i na cool down, abych fakt při strečinku setrvávala v protažení nějakou dobu a neodflákla to. Pak na hiit, zmíněnou Kaylu, chystám i nějaké to cvičení tabaty, takže to se tam dá taky všechno nastavit. Většinou u těchto podobných aplikací máte prostě klasickou možnost 20 sec on a 10 sec off, ale tady si to můžete nastavit jak chcete. A vede vám to i kalendář cvičení, když tedy aplikaci použijete. 


A takovou poslední mojí oblíbenou aplikací je Water Reminder, která je pro mě osobně k nezaplacení. Objevila jsem jí teprve včera, ale už jsem si jí stihla zamilovat. S pitným režimem já furt bojuju a zapisování na papírky už mi prostě nestačilo. A tahle aplikace je fakt super. Můžete si tam vybrat tvar skleniček a množství tekutin. Nastavit upozornění, kdy vám to pípne, že se jako máte napít. To je skvělé. Jak vidíte, já už v sobě mám dneska litr a půl. Dá se tam přinastavit taky v nastavení tekutiny za cvičení a podobně. Fakt povedené a pro mě něco jako svatý grál.


To je pár aplikací, které používám poměrně často (až tedy na tu poslední) a zatím jsem s nimi spokojená. Jasně, mám tam reklamy, ale tak bohatě mi stačí nějaké free verze. Ono vůbec, kde dneska reklama není, pokud si nepřiplatíte.. Nicméně, to je pro dnešek všechno. Teď je to na vás, znáte, případně používáte nějakou aplikaci, kterou jsem vám tady představila. Nebo znáte lepší a chcete mi je doporučit? Pište do komentářů :)

Mějte se,
V.

Fitness diář 2016 | recenze

Právě jsme vstoupili do posledního týdne měsíce ledna a já si myslím, že už uplynul dostatek času, abych vám mohla napsat svůj názor/recenzi na Fitness diář 2016 od Fitshaker. Diář jsem si objednala v internetovém knihkupectví Martinus.cz, protože skoro všude jinde byl vyprodaný. No, opravdu se nedivím, že o něj byl takový zájem, jde o opravdu užitečného pomocníka, se kterým si jeho autoři vyhráli do posledního detailu. Má i nějaké svoje mouchy, ale celkově na jedničku. 

Diář na vás vybafne super zářivou oranžovou barvou, která je doplněná maličkými detaily, které lze připojit ke zdravému životními stylu, cvičení, apod. Můžete si všimnout tenisek, činky, lilku a různých takových drobností. Podle mě je to krásný detail, který vás nenechá z Fitdiáře spustit oči.


Když diář otevřete, čeká tam na vás takový lehce motivační úvod, kdy sama sobě slibujete, že budete lepší, budete se o sebe starat a tak dále. Což na konci stvrdíte i svým podpisem. Myslím, že pokud si člověk sebe sama dostatečně váží, tak to pro něj nebude jenom nějaký podpis do prázdna, ale bude se fakt snažit, aby svých cílů dosáhl. Samozřejmě je zde stránka věnována osobním údajům a také k počátečním fitness údajům. Tedy váze, centimetrech a tak. Přeci jen je to fitness diář.


Nechybí za začátku ani věci jako nastavení si třech nejdůležitějších cílů, návod, jak diář používat, co vám může pomoci při úspěšném zvládnutí svých cílů. Info o lunárním kalendáři, ranní a noční rituály. Nechybí ani menstruační kalendář. To je potvrzení, že Fitness diář je především pro ženy. Což je podle mého celkem mínus. Pokud teda někde neexistuje verze i pro muže. Přeci jen, i muži se sebou bojují a takovýhle fitness diář by je možná dokázal i nakopnout.


Z fotek si můžete všimnout, že diář je plný různých motivačních stránek s citáty. Celkově je diář graficky velmi dobře zpracovaný, přímo na jedničku s hvězdičkou. Kdybych mohla, tak grafice dám jedenáct bodů z deseti. Vážně se mi moc líbí. Je to takový milý pomocník, kterého vám bude leckdo jistě závidět. A možná i nalákáte jiné dámy, aby si ho pořídily. 


Pokud pak přejdu k samotnému tomu diářování, tak na každý měsíc je nějaký cvik. Ten je na jedné stránce popsán a má se cvičit kdykoliv, kdy máte čas, chuť a možnost. Stejně tak je zde možnost si na začátku každého měsíce zvolit několik cílů na daný měsíc. A nemusí být určitě jenom z oblasti fitness, ale i pracovní, školní, a jiné. Můžete si dát za cíl téměř cokoliv, co si myslíte, že dokážete za daný měsíc zvládnout. Třeba v sobě objevíte i nějakou stránku o které jste netušili, že ve vás je.


Na začátku každého týdne pak nechybí týdenní plánovač cvičení. Ten hodnotím spíše negativně. Je sice pěkné, že tam je. Ale jde o fitness diář, takže bych možná uvítala větší kolonky, aby se tam toho vešlo víc. Příště možná ubrat ze závěrečných stránek na poznámky a věnovat místo právě na plánování týdenních tréninků. Já osobně si do toho týdenního plánovače píši jenom zkratky a konkrétně cvičení pak ke každému dni zvlášť. Což mi přijde zbytečné, ale zkrátka v plánovači není pro mě osobně dostatek místa. Na konci každého týdne pak máte zhodnocení úspěchů, neúspěchů, co se vám podařilo a podobně. 


Diář obsahuje nejen různé motivační citátky a podobně. Ale i různé rady, jak zvládnout zdravý životní styl. Sem tam se tam najde i nějaký ten recept. A co se mi ještě líbí, že u některých dní máte formou malých ikonek a textu nějaká doporučení. Třeba že není vhodné pít kávu, je dobrý den na detox a podobně. 


Na konci každého měsíce je pak zhodnocení. S celkovým zhodnocením určitě pomůžou ta "malá" týdenní. Stačí se pak jenom podívat, co jste za jednotlivé týdny dokázali a to celkové měsíční je na světě. Můžete si tam stanovit svoje odměny a nějaké body, které chcete třeba v tom dalším měsíci zlepšit. A úplně na konci je pak celkové zhodnocení roku 2016.


Na konci jsou pak ještě takové pomůcky jako třeba přibližný počet spálených kalorií při určité váze a sportu, zdravé alternativy nějakých jídel, jak spálit prohřešky. Pro knihomoly pak určitě super seznam přečtených knih. Ten obsahuje kolonky pro 18 knih. Což je docela málo, ale je to fitness diář, tak se to dá přehlédnout. Nápad je to náhodou super. A psát si třeba můžete jenom ty, které se vám nejvíce líbily. Nechybí ani prostor na poznámky. 


A moje závěrečné shrnutí?
+ nádherně zpracovaný design
+ stránky plné motivace
+ pomocník při těžkých chvílích
+ na každodenní zápisky
+ bonusový materiál

- málo prostoru k plánování tréninků
- jenom pro ženy

Pokud si diář objednáte, získáte navíc i bonusový materiál ve formě zápisníku jídel. Ten si můžete buď vytisknout, nebo zapisovat v počítači. Myslím, že jde o investici, která se rozhodně vyplatí.

Mějte se krásně,
V.

Zlo jménem Windows 10

Nejprve bych se asi ráda omluvila, že jsem tak dlouhou dobu zase nic nenapsala. Já fakt chtěla, věřte nebo ne, ale na mobilu si vedu seznam, a kdykoliv mě něco napadne (jakože téma článku), tak si to hned zapíšu. Jenomže, píšu diplomku a to mě pak opravdu velmi rychle přejde chuť na jakékoliv jiné psaní, než to nutné. To je taky důvod, proč tak dlouho nebyl žádný článek. 

Dneska tu mám pro vás jeden takový nadávací. Nejsem teda žádný IT technik profesionál, nic takového. Takže nečekejte nějaké povídání o jedničkách a nulách nebo podobně. Spíš bych to pojala jako takové postěžování si na Windows 10 z pohledu holky a lajka. Případným nadšencům do technologií se proto předem omlouvám, pokud je nějak urazím.


Tákže, když jsem si asi před třemi měsíci, možná ani to ne, kupovala nový počítač, byl tam jako OS nainstalován Windows 8. Nebyla jsem z toho zrovna moc nadšená, protože staré dobré sedmičky, že jo. Ty mám ještě na starém počítači, který je momentálně na odpočinku na dně skříně. Nicméně, osmičky mě zrovna neoslovily a tak jsem si řekla, proč nezkusit upgrade na Windows 10. Přečetla jsem si dost pro a proti a nakonec se sama rozhodla, že to teda zkusím.

Měsíční zkušební doba, kdy se můžete vrátit k původním windows utekla jako voda. Ani mi to nepřišlo. Byla jsem s desítkama celkově dost spokojená. Pěkně vypadají, jsou rychlé, mají pěknou nabídku start, hezké přihlašování a tak. No, ale pak to začalo po tom uplynulém asi měsíci a půl habrovat. Dospělo to až k tomu, že mi asi před dvěma týdny přestala kompletně fungovat nabídka start, ani zmáčknutí čudlíku na klávesnici jí neotevřelo. Centrum akcí, wifi, no nic co je dole na "lištičce". Takže naštvanost level milion.


Týden zhruba jsem to bez nabídky start vydržela, ale pak jsem musela obnovit systém a vrátit se k těm osmičkám, které jsem na počítači měla při koupi. Fakt mě to štvalo, protože jsem s desítkama byla jinak celkově spokojená. Zrovna dneska se mi počítač zase aktualizoval a co mi na liště nevyběhlo "Stáhněte si Windows 10". No, ne díky.

A co vy a vaše zkušenost s upgrade na desítky? Jste spokojení, máte nějaký fígl, jak zabránit zamrznutí startu, centra akcí apod.? Nebo jste s upgradem taky nespokojení jako já a vrátili jste se k původním windows? Jsem zvědavá na názory.

Mějte se,
V.

Fitness deník #3 | lednové cíle

V minulém článku z fitness deníku jsem se s vámi podělila o to, jak postupuju se změnou režimu tak, abych se nezbláznila. Zatím mi to vychází. Uvědomila jsem si, že jedním hodně důležitým bodem, který jsem v tom minulém článku zapomněla zmínit je být k sobě upřímný. To je hodně důležité. Dřív jsem k sobě nebyla upřímná. Když jsem si zapisovala jídla, nepřipsala jsem tam, že jsem si třeba vzala kousek buchty a podobně. Pak můj jídelní plán vypadal bez poskvrnky. Ale to jsem si jenom nalhávala. Měla jsem tam ty skvrny, spíš asi mega fleky. Teď už to nedělám. Třeba večera a předevčírem jsem měla dvě palačinky. A napsala jsem si je tam. Svět se z toho nezboří. Až si pak někdy stoupnu na váhu, nebo se budu divit, že se mi oblečení nezdá volnější, můžu se kouknout, co jsem jedla a zjistím, že ty palačinky asi nebyly dobrý nápad. Dřív když jsem to tak udělala, tak jsem měla jídelák takřka bez poskvrny, proto jsem nikdy nemohla přijít na to, proč se mi nedaří. Takže, buďte k sobě upřímní, ale hlavně se z toho nezblázněte.

To jenom tak na úvod, nechtěla jsem na to zapomenout. Přijde mi to dost důležité při té cestě za novým zdravým životním stylem. Teď už k těm věcem, co jsem si na měsíc leden stanovila. Jsou to celkem věci tři. Jednu jsem už zvládla, s druhou jsem sekla a tu třetí postupně objevuji.


ŠKOLA

Začala bych tím nejjednodušším, a to jsou moje zkoušky ve škole. Ty jsem chtěla za měsíc leden všechny zvládnout. Teda, nebudu vám lhát, chyběla mi zkouška jenom jedna. Ale nakonec se mi podařila na jedničku. A to je co říct. Ne že bych na školu teda nějak kašlala, ale s trojkou se spokojím, hlavně že se mi ten předmět odškrtne ve stagu.

ZDRAVÉ MLSÁNÍ

Dalším bodem na mém lednovém seznamu jsou nějaké zdravé moučníky, které nahradí ty z bílé mouky. Na tom pracuju. Upekla jsem svůj první špaldový koláč. Doma se sice setkal s neúspěchem, protože cokoli ze zdravých surovin je jedovaté, ale hlavní je, že mně chutnal. Poučila jsem se, že někomu se prostě nezavděčím a tak se nebudu se svými dobrými koláči nikomu vtírat.

CVIČENÍ

Jako poslední bod jsem si nechala cvičení. Původně jsem měla v plánu o tom napsat samostatný článek. Ale proč to neprsknout do jednoho. Jde o to, že jsem chtěla cvičit jógu s Adriene Mishler. Její 30 denní Yoga Camp. Loni touhle dobou jsem s ní cvičila 30 Days of Yoga, což bylo něco naprosto bombastického. Nikdy dřív jsem józe tolik nedávala, až právě Adriene mě to na začátku loňského roku naučila. Naučila mě, že i stát v jedné pozici několik vteřin je pěkná makačka. Na začátku tohoto roku začala vydávat každý den videa do nového 30 denního programu - Yoga Campu. Byla jsem celkem nadšená. Že začnu zase pozvolna. Pomaloučku, polehoučku. Ale bylo to až moc pomalé. Musím podotknout, že Yoga Camp je pro mě v mnohém spíš zklamání, než přínosem. Vydržela jsem celkem 12 dní. Pak už jsem to nedávala. A vůbec to nebylo tím, že by to byl náročný program. Nevím jak vás, ale mě nebaví během 45 minutového videa doopravdy dělat nějakou jógu nějakých tak 25 minut. Zbytek je jenom povídání Adriene. Poslední dny jsem si to musela na youtube zrychlovat. Někdy na 1,25 jindy až na 1,5. Se cvičením jsem samozřejmě nesekla. Znovu jsem si zapnula starou dobrou Jillian Michaels. A je mi fajn.


Zase jsem se rozepsala. Příště bych mohla napsat třeba nějaký souhrn mého jídelníčku. Říkala jsem sice, že o jídle to nebude, ale jednou za čas takový článek nikomu neublíží. Nebo máte snad vy nějaké speciální přání na téma příštího článku do Fitness deníku? Tedy, takové téma, které je v duchu změny mého životního stylu, jídla, cvičení atd.? Nebojte se napsat a taky nezapomeňte, že je na blogu soutěž, sice o maličkosti, ale určitě někoho potěší.

Mějte se,
V.

Zdroj obrázků: images.google