Vyhledávání...
0
TOP
blogování

4 tipy, jak přijít s novými nápady na články

4 Views

Není to tak dávno, co se mi jedna z mých externích redaktorek přiznala, že jí jaksi dochází nápady na články. Naučila jsem se poslouchat, co můj tým, publikum a čtenáři chtějí. Proto jsem se rozhodla sepsat tento článek, kde ti ukážu 4 tipy, jak vymyslet nové nápady na články. Nápady, díky kterým budeš schopná klidně vymyslet obsah článků na rok dopředu!

Možná se ti to taky stalo. Sedíš u počítače, koukáš na prázdnou stránku. A přemýšlíš. Co vlastně napsat? Možná tě tlačí čas a čtenáři, kteří chtějí článek. Možná tě tlačí tvoje vlastní mysl, která chce něco vyplodit… Řeknu ti to upřímně, i mně se to stává. A je to dost náročné, když víš, že máš nějaký závazek, ale nemáš nápady.

Proto jsem dnes tady pro tebe. Abych ti předala ty čtyři tipy, díky kterým ti nápady na články jen tak nedojdou! Mimochodem, pokud stále bojuješ s tím, jak vlastně napsat super článek, možná ti pomůže 5 kroků k dokonalému příspěvku.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Jak napsat příspěvek na blog

Tip č. 1: Založ si redakční kalendář

Toto je rozhodně věc číslo jedna, kterou bych doporučila svému mladšímu blogerskému já, kdybych se mohla vrátit v čase. Založit si redakční kalendář. Jednoduchý list Excelu či Google tabulek, kam si napíšeš všechny články, které jsi napsala. A které plánuješ psát dál. Do kalendáře si můžeš dávat údaje, jaké chceš. Název článku, jeho téma, stručně o čem je, odkaz na článek, jestli tam máš nějaké odkazy, jestli je SEO optimalizovaný, jaké tam je klíčové slovo či fráze. Cokoliv, co tě napadne, že by se do tvého kalendáře hodilo.

Zažila jsem i redakční kalendář pro mé externí blogerky, kde máme úžasný přehled publikovaných a plánovaných článků. Takový kalendář ti dá totiž hned představu, o čem jsi už psala a co můžeš dál rozvinout!

Díky redakčnímu kalendáři můžeš zjistit, jaké téma by stálo za tvoji další pozornost. Jaký článek by se dal víc větvit a vymáčknout z něj nový obsah. Co potřebuje oprášit. A navíc díky pravidelné kontrole a brouzdání kalendářem tě můžou napadnout další nápady na články!

Zkrátka a dobře, vést si redakční kalendář je pro tebe spíš plus, než mínus. Teď to sama vidím, jak mi dřív chyběl a jsem ráda, že jsem si ho založila. Mám ho jako Google tabulku. Takže k němu můžu i z mobilu.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Aktualizace článků na blogu – na co pamatovat
Jak často publikovat příspěvky

Tip č. 2: Prostě PIŠ

Skvělým způsobem, jak přijít s nápady na články je prostě psát. Ať už je to cokoliv. Zrovna tě něco napadlo? Napiš si to. Máš nějakou myšlenku v hlavě, která si zaslouží pozornost? Napiš si jí.

Dobré je založit si v redakčním kalendáři, viz nahoře, další list s nápady. A tam si piš všechno, co tě napadne. I kdyby se ti to zdálo jako hloupost. Nikdy nevíš, kdy se z té hlouposti vyloupne super téma na nový článek.

Klidně si vyhraď 10-20 minut, kdy se budeš věnovat jenom psaní tvých myšlenek.

Několik tipů na inspiraci:

Osobně mi nejvíc pomáhá, když mám dopředu zvolená klíčová slova, která chci v článku použít. A kolem toho pak buduju a strukturuju článek. Kde hledat klíčová slova a náměty na titulky:

  • Využij Blog topic generator (anglicky). Stačí tam napsat nějaké podstatné jméno (anglicky) a vyjedou ti nápady. Prvních pár nápadů je bez registrace, když se registruješ, získáš další náměty. Ty si můžeš stáhnout v Excelu a nechat inspiraci proudit.
  • Zapátrej v Google Analytics a hledej, které tvé příspěvky jsou populární. Od toho se můžeš odrazit a vymyslet další navazující témata.
  • Inspiruj se na Pinterestu. Jednoduše tam napiš tvá klíčová slova a inspiruj se u těch, kteří na to téma již píší. Zapřemýšlej, jakou můžeš ty dát na to téma přidanou hodnotu. Jak ho pojmout tvým způsobem.
  • Prozkoumej populární příspěvky u tvé konkurence. Zjisti, jaké jsou jejich nejpopulárnější články a inspiruj se.

Tip č. 3: Udělej si čas

S časem zápasíme všichni, souhlasíš? Často prostě máme důležitější věci na práci, než psát a tvořit obsah. Ale i tak je důležité si vyhradit čas na psaní. A ten pokud možno dodržovat. Doporučuje se, aby si člověk nějaký čas prostě i napsal do kalendáře jako novou událost.

Nemůžeš tvořit obsah, pokud nejsi schopná vyhradit si aspoň hodinku času a vymýšlet nové nápady. Ať už je to hodinka denně, týdně či měsíčně. Bez nápadů na nové příspěvky se při blogování neobejdeš. Tudíž na ně potřebuješ čas. Ale zase nic nelámej přes koleno.

.

Tip č. 4: Polož si následující otázky

Pokud se ti díky předchozím tipům doteď nepodařilo vymyslet nové náměty na články, mám pro tebe tip poslední záchrany. Vezmi si notýsek a piš cokoliv, co tě napadne, když si přečteš následující otázky. Zamysli se nad tím a hlavně si to všechno napiš!

  1. Máš nějaké příspěvky, které můžeš víc rozvést, aktualizovat, nebo na ně navázat novým článkem?
  2. Jsou nějaké otázky, na které se tě okolí často ptá a ta bys z nich mohla udělat článek?
  3. Jak bys mohla pozvat tvé publikum do tvého života prostřednictvím článku?
    • Články ze zákulisí
    • Jak vypadá den v tvém životě
    • Jak jsi začal s tím, co děláš
    • Co by sis přála vědět, kdybys…
    • Sdílej něco, co o tobě lidé nevědí
    • Sdílej tvůj progres, jak se vyvíjíš ty a tvůj blog
    • Jsou nějaké produkty, služby, které využíváš a čtenáři by o nich měli vědět?
  4. Jaké návody a „jak na“ příspěvky můžeš sdílet?
  5. Dosáhla jsi nějakého důležitého milníku v blogování, životě či kariéře, který můžeš sdílet a inspirovat čtenáře?
  6. Existuje ve tvém zaměření nějaký blog či osobnost, kterou bys mohla čtenářům představit?
  7. Máš nějaký produkt či službu, kterou bys mohla čtenářům v příspěvku předvést?
  8. Nějaké tvé zdroje zdarma, na které můžeš čtenáře nalákat?
  9. Jak tě napadl název pro tvůj blog? Sdílej příběh o jeho vzniku.
  10. Nějaké zajímavé příběhy či zkušenosti, které můžeš předat dál?
  11. Máš seznam článků, které jsi četla a přijdou ti zajímavé a chceš je sdílet se čtenáři? Udělej něco jako souhrn oblíbených článků.
  12. Co jsi se během blogování naučila? Sdílej úspěchy i prohry.
  13. Kde bereš inspiraci pro to, co děláš?
  14. Existují nějaké produkty, na které bys mohla napsat recenzi? A souvisí s tématem tvého blogu?
  15. Zeptala jsi se už tvého publika, co chce číst na tvém blogu? Vytvoř anketu, pošli e-mail, prostě se zeptej, jestli je něco, s čím můžeš pomoci.
  16. Prozkoumej Facebook skupiny v oblasti tvého zájmu. Zjistíš tak, o čem se lidi baví, co aktuálně probírají.

Máš ty nějakou radu, jak přijít s novými nápady? Něco, co tobě osobně pomáhá? Poděl se do komentářů.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:

Jak najít ztracenou motivaci
Zvyky, které ti brání ve zvýšení produktivity
Jak si určit priority
Jak předejít blogerskému vyhoření

Veronika Ježíková

«

»

1 COMMENT

  • Inspirace

    Skvělý a velmi nápomocný článek <3! Dodala bych, že když chybí inspirace, hodně pomáhá jít dělat něco jiného – číst knížku, cizí blogy, koukat na videa či filmy, protože tam se často objeví skvělý námět na článek, který můžeme rozpracovat.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *