nápady na články (1)

4 tipy, jak přijít s novými nápady na články

Veronika Ježíková

Není to tak dávno, co se mi jedna z mých externích redaktorek přiznala, že jí jaksi dochází nápady na články. Naučila jsem se poslouchat, co můj tým, publikum a čtenáři chtějí. Proto jsem se rozhodla sepsat tento článek, kde vám ukážu 4 tipy, jak vymyslet nové nápady na články. Nápady, díky kterým budete schopná klidně vymyslet obsah webu na rok dopředu!

Možná se vám to taky stalo. Sedíte u počítače, koukáte na prázdnou stránku. A přemýšlíte. Co vlastně napsat? Možná vás tlačí čas a čtenáři, kteří chtějí článek. Možná vás tlačí vlastní mysl, která chce něco vyplodit… Řeknu to upřímně, i mně se to stává. A je to dost náročné, když vím, že mám nějaký závazek, ale nemám nápady.

Proto jsem dnes tady pro vás. Abych vám předala ty čtyři tipy, díky kterým vám nápady na články jen tak nedojdou! Mimochodem, pokud stále bojujete s tím, jak vlastně napsat super článek, možná vám pomůže 5 kroků k dokonalému příspěvku.

Tip č. 1: Založte si redakční kalendář

Toto je rozhodně věc číslo jedna, kterou bych doporučila svému mladšímu blogerskému já, kdybych se mohla vrátit v čase. Založit si redakční kalendář. Jednoduchý list Excelu či Google tabulek, kam si napíšete všechny články, které jste napsala. A které plánujete psát dál. Do kalendáře si můžete dávat údaje, jaké chcete. Název článku, jeho téma, stručně o čem je, odkaz na článek, jestli tam máte nějaké odkazy, jestli je SEO optimalizovaný, jaké tam je klíčové slovo či fráze. Cokoliv, co vás napadne, že by se do kalendáře hodilo.

Založila jsem i redakční kalendář pro mé externí blogerky, kde jsme měly úžasný přehled publikovaných a plánovaných článků. Takový kalendář nám dá totiž hned představu, o čem jsme už psaly a co můžeme rozvinout!

Díky redakčnímu kalendáři zjistíte, jaké téma by stálo za další pozornost. Jaký článek by se dal víc větvit a vymáčknout z něj nový obsah. Co potřebuje oprášit. A navíc díky pravidelné kontrole a brouzdání kalendářem vás můžou napadnout další nápady na články!

Zkrátka a dobře, vést si redakční kalendář je pro vás spíš plus, než mínus. Teď to sama vidím, jak mi dřív chyběl a jsem ráda, že jsem si ho založila. Mám ho jako Google tabulku. Takže k němu můžu i z mobilu.

Tip č. 2: Prostě PIŠTE

Skvělým způsobem, jak přijít s nápady na články je prostě psát. Ať už je to cokoliv. Zrovna vás něco napadlo? Napište si to. Máte myšlenku v hlavě, která si zaslouží pozornost? Napište si jí.

Dobré je založit si v redakčním kalendáři, viz nahoře, další list s nápady. A tam si psát všechno, co vás napadne. I kdyby se to zdálo jako hloupost. Nikdy nevíte, kdy se z té hlouposti vyloupne super téma na nový článek.

Klidně si vyhraďte 10-20 minut, kdy se budete věnovat jenom psaní myšlenek a nápadů.

Několik tipů na inspiraci:

Osobně mi nejvíc pomáhá, když mám dopředu zvolená klíčová slova, která chci v článku použít. A kolem toho pak buduju a strukturuju článek. Kde hledat klíčová slova a náměty na titulky:

  • Využijte Blog topic generator (anglicky). Stačí tam napsat nějaké podstatné jméno (anglicky) a vyjedou nápady. Prvních pár nápadů je bez registrace, když se registrujete, získáš další náměty. Ty si můžete stáhnout v Excelu a nechat inspiraci proudit.
  • Zapátrejte v Google Analytics a hledejte, které příspěvky jsou populární. Od toho se můžete odrazit a vymyslet další navazující témata.
  • Inspirujte se na Pinterestu. Jednoduše tam napište vaše klíčová slova a inspirujte se u těch, kteří na to téma již píší. Zapřemýšlejte, jakou můžete vy dát na to téma přidanou hodnotu. Jak ho pojmout vaším způsobem.
  • Prozkoumejte populární příspěvky u konkurence. Zjistěte, jaké jsou jejich nejpopulárnější články a inspirujte se.

Tip č. 3: Udělejte si čas

S časem zápasíme všichni, souhlasíte? Často prostě máme důležitější věci na práci, než psát a tvořit obsah. Ale i tak je důležité si vyhradit čas na psaní. A ten pokud možno dodržovat. Doporučuje se, aby si člověk nějaký čas prostě i napsal do kalendáře jako novou událost.

Nemůžete tvořit obsah, pokud nejste schopná vyhradit si aspoň hodinku času a vymýšlet nové nápady. Ať už je to hodinka denně, týdně či měsíčně. Bez nápadů na nové příspěvky se při tvorbě obsahu neobejdeš. Tudíž na ně potřebujete čas. Ale zase nic nelámejte přes koleno.

Tip č. 4: Položte si následující otázky

Pokud se vám díky předchozím tipům doteď nepodařilo vymyslet nové náměty na články, mám ještě tip poslední záchrany. Vezměte si notýsek a pište cokoliv, co vás napadne, když si přečtete následující otázky. Zamyslete se nad tím a hlavně si to všechno napište!

  1. Jaké příspěvky můžete víc rozvést, aktualizovat, nebo na ně navázat novým článkem?
  2. Jsou nějaké otázky, na které se vás okolí často ptá a lze z nich udělat článek?
  3. Jak pozvat čtenáře do vašeho života – zákulisního?
    • Články ze zákulisí.
    • Jak vypadá den ve vašem životě.
    • Jak jste začal s tím, co děláte
    • Co byste si přála vědět, kdybyste…
    • Sdílejte něco, co o vás lidé nevědí
    • Sdílejte váš progres, jak se vyvíjíte vy a vaše vášeň
    • Jsou nějaké produkty, služby, které využíváte a čtenáři by o nich měli vědět?
  4. Jaké návody a “jak na” příspěvky můžete sdílet?
  5. Dosáhla jste nějakého důležitého milníku v blogování, životě či kariéře, který můžete sdílet a inspirovat čtenáře?
  6. Existuje ve vašem zaměření nějaký blog či osobnost, kterou byste mohla čtenářům představit?
  7. Máte nějaký produkt či službu, kterou byste mohla čtenářům v příspěvku předvést?
  8. Nějaké vaše zdroje zdarma, na které můžete čtenáře nalákat?
  9. Jak vás napadl název pro váš byznys či blog? Sdílejte příběh o jeho vzniku.
  10. Nějaké zajímavé příběhy či zkušenosti, které můžete předat dál?
  11. Máte seznam článků, které jste četla a přijdou vám zajímavé a chcete je sdílet se čtenáři? Udělejte něco jako souhrn oblíbených článků.
  12. Co jste se během podnikání či blogování naučila? Sdílejte úspěchy i prohry.
  13. Kde berete inspiraci pro to, co děláte?
  14. Existují nějaké produkty, na které byste mohla napsat recenzi? A souvisí s tématem vašeho podnikání / blogu?
  15. Zeptala jste se už publika, co chce číst na vašem blogu? Vytvořte anketu, pošlete e-mail, prostě se zeptejte, jestli je něco, s čím můžete pomoci.
  16. Prozkoumejte Facebook skupiny v oblasti vašeho zájmu. Zjistíte tak, o čem se lidi baví, co aktuálně probírají.

Máte nějakou radu, jak přijít s novými nápady na tvorbu obsahu? Něco, co vám osobně pomáhá? Podělte se do komentářů.

Postrádáte blog, na kterém byste mohli prezentovat svou odbornost? Případně přemýšlíte, že začnete blogovat? Za sebe myslím, že blog a tvorba článků je nejlepší způsob, jak prokázat svůj level odbornosti. O blogování jsem napsala e-book, který už si stáhlo přes 120 lidí!

Připni si mě na Pinterest 📌:

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Zvyky, které ti brání ve zvýšení produktivity
Jak si určit priority
Aktualizace článků na blogu – na co pamatovat
Jak často publikovat příspěvky

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

2 komentáře

  1. Skvělý a velmi nápomocný článek <3! Dodala bych, že když chybí inspirace, hodně pomáhá jít dělat něco jiného – číst knížku, cizí blogy, koukat na videa či filmy, protože tam se často objeví skvělý námět na článek, který můžeme rozpracovat.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ