Veronika Ježíková
Veronika Ježíková

4 tipy na psaní e-booku a jeho distribuci

Dnešní článek bude trochu delší, ale ukážu ti v něm mé 4 tipy na psaní e-booku a jeho následnou distribuci, díky kterým pro tebe jejich tvorba bude mnohem jednodušší. V článku se zaměřím na 4 hlavní oblasti.

První je téma a psaní e-booku. Tedy proč je důležité téma, jak ho vybrat a pak také jak e-book napsat, aniž bys musela hodiny trávit u klávesnice. Druhý tip je o samotné tvorbě, kde ti ukážu 4 nástroje, ve kterých se e-book dá vytvořit. Ve třetím tipu popisuji, jak je to s prodejem e-booku. A konečně čtvrtý tip, tam ti vysvětlím co potřebuješ, pokud chceš e-book využít pro rozšiřování e-mail listu.

Skutečně je toho dneska hodně na pořadu dne, ale já věřím, že ti to hodně ulehčí tvorbu e-booků pro tvé podnikání. Uvidíš, že toho do začátku nepotřebuješ hodně a že e-book je tím nejméně finančně náročným produktem, který můžeš začít tvořit. Upřímně se na to dá jít naprosto bez investice a začít. Případně, pokud chceš pomocnou ruku, můžeš investovat do mého návodu v kostce, Jak napsat a prodat e-book.

Teď si ale nasaď tvý boss legíny, hoď vlasy do drdolu, připrav kafe či jiný oblíbený nápoj a pojď se vrhnout na ty 4 tipy na psaní e-booku, které ti rozhodně přijdou vhod!

1. Téma a psaní e-booku

Pokud jde o to, jak napsat e-book, většinou si asi řekneš: „A o čem bych měla vlastně psát?“ To je nejčastějí otázka těch, kteří se psaním e-booků začínají. A také je to důvod proč já osobně kladu důraz na to, aby měl člověk vyjasněné své téma, než se začne pouštět do tvorby digitálních produktů. Protože jakmile máš téma pro tvůj blog a online podnikání, můžeš začít tvořit a psát e-booky. Protože víš, o čem psát!

Jak si vybrat téma pro e-book?

Prvně by tedy mělo jít o takové téma, které souvisí s tvým hlavním zaměřením. Na konkrétním příkladu, pokud třeba bloguješ a tvoříš obsah na téma zdravého stravování v oblasti low carb, měl by být tvůj e-book právě o low carb. Ne nutně takhle široce pojaté. Mělo by jít o nějakou vybranou část z tvé oblasti.

Řekněme, že tedy píšeš o low carb a zároveň jsi maminka, která s dětmi a tatínkem hodně cestuje. Tvůj e-book tedy může být o tom, jak se low carb stravovat v autě. Myslím, že takový tip by uvítalo hodně lidí. Protože jídlo na cestách často odbíjíme chlebem mezi dvěma smaženými řízky. A zároveň je to konkrétně vypíchnuté téma z tvého zaměření, o kterém se můžeš rozepsat.

Takže můžeš mít toto téma – low carb pro celou rodinu při cestování autem. A následně to velké téma, které sis vybrala, rozdělit do menších, na sebe logicky navazujících kroků. A ty jednotlivé kroky budou tvořit kapitoly tvého e-booku. V našem zmíněném příkladě může jít o kapitoly jako – nákupní seznam a nákup potravin, uchovávání potravin a uvařených jídel, samotné recepty pro jednotlivá jídla – snídaně, oběd, večeře a něco mezi tím. Následně může být kapitola o tom, jak v autě jídlo uchovávat, takže nějaké tvé vychytávku a podobně.

Ty nemusíš mít zrovna toto téma, to je jenom příklad. Ale věřím, že si dovedeš odvodit, jak z tvého tématu, kterým se zabýváš, vytáhnout téma pro tvůj e-book. A následně ho rozkouskovat do jednotlivých kapitol. Důležité ale je to téma v první řadě mít. Pokud neznáš tvé téma, zeptej se sama sebe. Co mě nejvíc naplňuje? O čem nejčastěji mluvím? Čím žiji? Co mě baví? O čem bych dokázala začít psát a tvořit? Hluboce se nad tím zamysli. Pokud by ti to nepomohlo, v Klubu byznys blogerek máme hned dvě dlouhá cvičení na objevení tvé vášně a tématu.

Jak napsat e-book?

Psaní jako takové je disciplína, která by tě od tvorby e-booku mohla odradit. Ale z určité části je nevyhnutelnou součástí. Přeci jenom, tvoříš e-book. Mám ale vychytávku, jak psaní zkrátit na minimum. Stačí si do mobilu stáhnout aplikaci, která tvá diktovaná slova přepíše na text. Já mám iPhone a tam mi stačí otevřít aplikaci poznámky a pak jednoduše psát. Pokud nemáš iPhone, poohlédni se po aplikaci Google Keep. Takto si jednoduše nadiktuješ, co říkáš, aniž bys musela psát. Pak upravíš text, protože i mistr moderní technologie se někdy utne. Případně si k tomu můžeš zaplatit třeba VA, která ti text upraví. Doladíš detaily a máš text hotový!

2. Tvorba e-booku

Mezi tipy na psaní e-booku patří i jeho tvorba a co se tvorby e-booku jako takového týče, mám pro tebe hned několik možností, kde ho můžeš tvořit. A to bez výmluv, že na to nemáš žádné programy. Tvorba e-booku může být totiž vážně jednoduchá a hlavně zcela zdarma. Jediné co k tomu potřebuješ, je internet. A co si budeme povídat, čteš tenhle článek, takže ho máš.

Canva.com

Prvním místem, kde můžeš zdarma vytvořit tvůj e-book, je Canva.com. Osobně tento nástroj využívám pro asi 100 % veškeré mé grafiky, kterou mám ve svých e-boocích a jiných produktech. Je to úžasná vychytávka, díky které můžeš vytvořit úchvatné věci. Navíc ti k vytvoření e-booku stačí založit si tam účet, což je zdarma a pak začít tvořit. Canva poskytuje spoustu šablon, které si můžeš vybrat, nebo můžeš začít s čistým listem papíru. Můžeš psát přímo do Canvy nebo si tam pak napsaný text kopírovat. Uložit jako standartní PDF a máš hotovo!

Google Dokumenty

Tohle je pro tebe, pokud se vymlouváš, že nemůžeš napsat e-book, protože nemáš licenci pro MS Word! Protože opět můžeš použít nástroj zdarma. A to od Google. Máš Google účet? Víš že na disku Google můžeš vytvářet dokumenty a ukládat je jako PDF? Tedy vytvořit tam tvůj e-book? Přesně tak. A stačí ti k tomu jenom tvůj text. Grafická podoba jako taková nebude sice nic moc. Ale obsah e-booku je to hlavní, tedy jeho hodnota. Můžeš vytvořit zdarma obálku v Canva.com a tu pak vložit jako obrázek do Google dokumentů. Pak už dát jenom Soubor – uložit jako – vybrat možnost PDF a je to!

MS Word / Pages

Možná ale v počítači ten Word máš, takže můžeš začít tvůj e-book psát přímo do něj. Nebo tam nakopírovat nadiktovaný text. Za Word se normálně platí licence, ale je možné, že už ho máš. Proto ho klidně použij, protože se v něm dá udělat krásný e-book. Je možné, že pro práci používáš třeba počítač od Apple, v tom případně nemusíš kupovat Word a stačí ti Pages – applácká obdoba Wordu, ve které také vytvoříš krásný e-book. A vždy tam můžeš přidat nějakou grafiku z Canva, kterou si tam vytvoříš. Jako obálku a podobně.

3. Prodej e-booku

Když už máš e-book hotový, určitě přemýšlíš nad tím, jak ho vlastně prodat. Jak ho doručit těm, co si za něj zaplatí. A především, jak vyrobit to, aby se za ten e-book v první řadě vůbec dalo zaplatit. To je jednoduché, budeš k tomu potřebovat externí službu. Já využívám SimpleShop, někdo využívá Fapi. SimpleShop mám radši, protože je zdarma, dokud tvoje částka v daném měsíci nepřesáhne dva tisíce korun. Takže pro začátek fakt výborný. Platíš až když fakt vyděláváš.

Ať už vybereš jakoukoliv službu, budeš potřebovat PDF e-booku a následně u té externí služby vytvořit formulář pro prodej. Já přesně tento postup, jak nastavit formulář v SimpleShop, popisuji ve svém e-booku Jak napsat a prodat e-book. Je to opravdu několikastránkový návod krok za krokem, jak zautomatizovat celý ten proces prodeje.

4. E-book jako magnet

Možná e-book tvoříš jako magnet pro tvorbu tvého e-mail listu. To je skvělé! Pokud máš totiž tematicky zaměřený magnet, budeš do e-mail listu přitahovat lidi se stejným zájmem. A ti tedy budou chtít číst tvůj obsah! E-book jako magnet se neprodává, ale dává výměnou za e-mailovou adresu. Pro to potřebuješ nějakého poskytovatele e-mail marketingu, který e-book zájemcům automaticky doručí za tebe. U poskytovatele vytvoříš formulář, který vložíš k sobě na stránku. Potřebuješ k tomu odkaz, kde zájemce ten e-book získá. Buď ho doručíš ve vytvořené workflow u poskytovatele, nebo e-mailem nasměruješ zájemce k tobě na stránku, kam někam „schováš“ ten e-book jenom pro ty, co se o něj zapíší.

Pro e-book jako magnet tedy potřebuješ poskytovatele e-mail marketingu (já používám MailerLite) a odkaz, buď přímo na soubor s e-bookem (PDF) nebo na stránku, kam jsi ten e-book nahrála. E-book můžeš nahrát buď k sobě na web, do Google dokumentů a pak sdílet ten odkaz na něj.


Toto jsou mé 4 tipy na psaní e-booku (a jeho následnou distribuci), které ti určitě přijdou vhod. Ať už chceš e-book prodat, nebo díky němu rozšiřovat tvůj e-mail list. Obojí je super! Pokud chceš kompletní návod, jak napsat a prodat e-book, mám pro tebe právě to správné zboží, které ti v tom pomůže.

Napiš mi do komentářů, co si myslíš o těchto tipech a jestli třeba plánuješ začít psát a tvořit e-booky. Případně klidně i jaké je tvé zaměření. Pokud potřebuješ poradit, jak z tvého tématu vypíchnout téma e-booku, napiš mi na e-mail.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Rozdíl mezi marketingem a prodejem
Druhy digitálního marketingu
Určování priorit
5 zvyků, které ti brání ve zvýšení produktivity

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ