Blog

4 tipy na psaní e-booku a jeho distribuci

Dnešní článek bude trochu delší, ale ukážu vám v něm mé 4 tipy na psaní e-booku a jeho následnou distribuci, díky kterým pro vás jejich tvorba bude mnohem jednodušší. V článku se zaměřím na 4 hlavní oblasti.

První je téma a psaní e-booku. Tedy proč je důležité téma, jak ho vybrat a pak také jak e-book napsat, aniž bychom museli hodiny trávit u klávesnice. Druhý tip je o samotné tvorbě, kde vám ukážu 4 nástroje, ve kterých se e-book dá vytvořit. Ve třetím tipu popisuji, jak je to s prodejem e-booku. A konečně čtvrtý tip, tam vysvětlím co potřebujete, pokud chcete e-book využít pro rozšiřování e-mail listu.

Skutečně je toho dneska hodně na pořadu dne, ale já věřím, že vám to hodně ulehčí tvorbu e-booků pro vaše podnikání. Uvidíte, že toho do začátku nepotřebujete hodně a že e-book je tím nejméně finančně náročným produktem, který můžete začít tvořit. Upřímně se na to dá jít naprosto bez investice a začít. Případně, pokud chcete pomocnou ruku, můžete investovat do mého návodu v kostce, Jak napsat a prodat e-book.

Teď si ale nasaďte vaše boss legíny, hoďte vlasy do drdolu, připravte kafe či jiný oblíbený nápoj a pojďte se vrhnout na ty 4 tipy na psaní e-booku, které vám rozhodně přijdou vhod!

1. Téma a psaní e-booku

Pokud jde o to, jak napsat e-book, většinou si asi řeknete: “A o čem bych měla vlastně psát?” To je nejčastější otázka těch, kteří s psaním e-booků začínají. A také je to důvod proč já osobně kladu důraz na to, aby měl člověk vyjasněné své téma, než se začne pouštět do tvorby digitálních produktů. Protože jakmile máte téma svého podnikání či blogování, můžete začít tvořit a psát e-booky. Protože víte, o čem psát!

Jak si vybrat téma pro e-book?

Prvně by tedy mělo jít o takové téma, které souvisí s vaším hlavním zaměřením. Na konkrétním příkladu, pokud blogujete a tvoříte obsah na téma zdravého stravování v oblasti low carb, měl by být váš e-book právě o low carb. Ne nutně takhle široce pojaté. Mělo by jít o nějakou vybranou část z vaší oblasti.

Řekněme, že tedy píšete o low carb a zároveň jste maminka, která s dětmi a tatínkem hodně cestuje. Váš e-book tedy může být o tom, jak se low carb stravovat v autě. Myslím, že takový tip by uvítalo hodně lidí. Protože jídlo na cestách často odbíjíme chlebem mezi dvěma smaženými řízky. A zároveň je to konkrétně vypíchnuté téma z vašeho zaměření, o kterém se můžete rozepsat.

Takže můžete mít toto téma – low carb pro celou rodinu při cestování autem. A následně to velké téma, které máte vybrané, rozdělte do menších, na sebe logicky navazujících kroků. A ty jednotlivé kroky budou tvořit kapitoly e-booku. V našem zmíněném příkladě může jít o kapitoly jako – nákupní seznam a nákup potravin, uchovávání potravin a uvařených jídel, samotné recepty pro jednotlivá jídla – snídaně, oběd, večeře a něco mezi tím. Následně může být kapitola o tom, jak v autě jídlo uchovávat, takže nějaké vaše vychytávku a podobně.

Vy nemusíte mít zrovna toto téma, to je jenom příklad. Ale věřím, že si dovedete odvodit, jak z vašeho hlavního tématu, kterým se zabýváte, vytáhnout téma pro e-book. A následně ho rozkouskovat do jednotlivých kapitol. Důležité ale je to téma v první řadě mít. Pokud neznáte své téma, zeptejte se sama sebe. Co mě nejvíc naplňuje? O čem nejčastěji mluvím? Čím žiji? Co mě baví? O čem bych dokázala začít psát a tvořit? Hluboce se nad tím zamyslete.

Jak napsat e-book?

Psaní jako takové je disciplína, která by vás od tvorby e-booku mohla odradit. Ale z určité části je nevyhnutelnou součástí. Přeci jenom, tvoříte e-book. Mám ale vychytávku, jak psaní zkrátit na minimum. Stačí si do mobilu stáhnout aplikaci, která diktovaná slova přepíše na text. Já mám iPhone a tam mi stačí otevřít aplikaci poznámky a pak jednoduše psát. Pokud nemáte iPhone, poohlédněte se po aplikaci Google Keep. Takto si jednoduše nadiktujete, co říkáte, aniž byste musela psát. Pak upravíte text, protože i mistr moderní technologie se někdy utne. Případně si k tomu můžete zaplatit třeba VA, která text upraví. Doladíte detaily a text je hotový!

2. Tvorba e-booku

Mezi tipy na psaní e-booku patří i jeho tvorba a co se tvorby e-booku jako takového týče, mám pro vás hned několik možností, kde ho můžete tvořit. A to bez výmluv, že na to nemáte žádné programy. Tvorba e-booku může být totiž vážně jednoduchá a hlavně zcela zdarma. Jediné co k tomu potřebujete, je internet. A co si budeme povídat, čtete tenhle článek, takže ho máte.

Canva.com

Prvním místem, kde můžete zdarma vytvořit tvůj e-book, je Canva.com. Osobně tento nástroj využívám pro asi 100 % veškeré mé grafiky, kterou mám ve svých e-boocích a jiných produktech. Je to úžasná vychytávka, díky které můžete vytvořit úchvatné věci. Navíc vám k vytvoření e-booku stačí založit si tam účet, což je zdarma a pak začít tvořit. Canva poskytuje spoustu šablon, které si můžete vybrat, nebo můžete začít s čistým listem papíru. Lze psát přímo do Canvy nebo si tam pak napsaný text kopírovat. Uložit jako standartní PDF a je hotovo!

Google Dokumenty

Tohle je pro ty, co se vymlouvají, že nemůžou napsat e-book, protože nemají licenci pro MS Word! I zde lze opět použít nástroj zdarma. A to od Google. Máte Google účet? Víte že na disku Google můžete vytvářet dokumenty a ukládat je jako PDF? Tedy vytvořit tam tvůj e-book? Přesně tak. A stačí k tomu jenom text. Grafická podoba jako taková nebude sice nic moc. Ale obsah e-booku je to hlavní, tedy jeho hodnota. Můžete vytvořit zdarma obálku v Canva.com a tu pak vložit jako obrázek do Google dokumentů. Pak už dát jenom Soubor – uložit jako – vybrat možnost PDF a je to!

MS Word / Pages

Možná ale v počítači ten Word máš, takže můžeš začít tvůj e-book psát přímo do něj. Nebo tam nakopírovat nadiktovaný text. Za Word se normálně platí licence, ale je možné, že už ho máš. Proto ho klidně použij, protože se v něm dá udělat krásný e-book. Je možné, že pro práci používáš třeba počítač od Apple, v tom případně nemusíš kupovat Word a stačí ti Pages – applácká obdoba Wordu, ve které také vytvoříš krásný e-book. A vždy tam můžeš přidat nějakou grafiku z Canva, kterou si tam vytvoříš. Jako obálku a podobně.

3. Prodej e-booku

Když už je e-book hotový, určitě přemýšlíte nad tím, jak ho vlastně prodat. Jak ho doručit těm, co si za něj zaplatí. A především, jak vyrobit to, aby se za ten e-book v první řadě vůbec dalo zaplatit. To je jednoduché, budete k tomu potřebovat externí službu. Já využívám SimpleShop, někdo využívá Fapi. SimpleShop mám radši, protože je zdarma, dokud částka v daném měsíci nepřesáhne dva tisíce korun. Takže pro začátek fakt výborný. Platí se až když skutečně vyděláváte.

Ať už vyberete jakoukoliv službu, budeš potřebovat PDF e-booku a následně u té externí služby vytvořit formulář pro prodej. Já přesně tento postup, jak nastavit formulář v SimpleShop, popisuji ve svém e-booku Jak napsat a prodat e-book. Je to opravdu několikastránkový návod krok za krokem, jak zautomatizovat celý ten proces prodeje.

4. E-book jako magnet

Možná e-book tvoříte jako magnet pro tvorbu e-mail listu. To je skvělé! Pokud máte tematicky zaměřený magnet, budete do e-mail listu přitahovat lidi se stejným zájmem. A ti tedy budou chtít číst váš obsah! E-book jako magnet se neprodává, ale dává výměnou za e-mailovou adresu. Pro to potřebujete poskytovatele e-mail marketingu, který e-book zájemcům automaticky doručí za vás. U poskytovatele vytvoříte formulář, který vložíte k vám na stránku. Potřebujete k tomu odkaz, kde zájemce ten e-book získá. Buď ho doručíte ve vytvořené workflow u poskytovatele, nebo e-mailem nasměrujete zájemce k vám na stránku, kam někam “schováte” ten e-book jenom pro ty, co se o něj zapíší.

Pro e-book jako magnet tedy potřebujete poskytovatele e-mail marketingu (já používám MailerLite) a odkaz, buď přímo na soubor s e-bookem (PDF) nebo na stránku, kam jste ten e-book nahrála. E-book můžete nahrát buď k sobě na web, do Google dokumentů a pak sdílet ten odkaz na něj.


Toto jsou mé 4 tipy na psaní e-booku (a jeho následnou distribuci), které určitě přijdou vhod. Ať už chcete e-book prodat, nebo díky němu rozšiřovat e-mail list. Obojí je super! Pokud chcete kompletní návod, jak napsat a prodat e-book, mám pro vás právě to správné zboží, které v tom pomůže.

Napište mi do komentářů, co si myslíte o těchto tipech a jestli plánujete začít psát a tvořit e-booky. Případně klidně i jaké je vaše zaměření. Pokud potřebujete poradit, jak z tvého tématu vypíchnout téma e-booku, napiš mi na e-mail.

Připni si mě na Pinterest 📌:

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Rozdíl mezi marketingem a prodejem
Určování priorit
5 zvyků, které ti brání ve zvýšení produktivity

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..