jak propagovat produkt (5)

5 tipů, jak propagovat produkt (a nespamovat při tom)

Veronika Ježíková

Budu upřímná a řeknu, že nestačí něco vytvořit a doufat, že se to “nějak” dostane mezi lidi. To bohužel neplatí, proto v tomto článku přináším mých 5 tipů, jak propagovat produkt. A to tak, aniž by to vypadlo jako spam. A i když budete mít pocit, že spamujete, tak se ho rychle zbavte. Upřímná a pravdivá rada na začátek – naše příspěvky bohužel nesleduje a nezobrazí se až tolika lidem, kolik si někdy myslíme. Proto je potřeba se se sdílením opakovat.

Facebook příspěvek ukazuje asi 4 % ze všech lidí, kteří vás sledují. A mám za to, že to procento stále klesá. Proto je potřeba vaše slovo mezi lidmi šířit opakovaně. Nebo si platit reklamu. Nebojte se, že budete spamovat. Ve většině případů totiž nespamujete a spíš jde jenom o váš mindset, na kterém potřebujete zapracovat. A jsou to právě sociální sítě, které k propagaci pomůžou. Jaké jsou tedy mé tipy, jak propagovat produkt?

Tip č. 1: Jak sdílet, aniž by to vypadalo jako spam

Berte to tak, že vlastně sdílíte to, co je vaše zapálení, vaše vášeň a položte si otázku – proč bych se měla cítit špatně za to, že sdílím svou vášeň?

Můžete také povyprávět váš příběh, vysvětlit, co nabízíte a jak to osobně souvisí s vámi, vaší transformací. Proč jste se rozhodla daný produkt vytvořit, co vás k tomu osobně vedlo.

Pokaždé, když o produktu mluvíte, tak zanecháváte stopu. Představte si to jako cestičku z drobečků, kterou za sebou tvoříte. Ne každý se chytí na každý drobek. A nejspíš se nesnědí všechny drobečky. Ale když budete drobit takovou cestičku, která lidi začne zajímat, tedy mluvit o vašem příběhu či vášni pravidelně. Budou se k vám vracet, bude je zajímat víc, co nabízíte. A pak třeba i nakoupí nebo něco stáhnou.

Pamatujte, že nabízíte hodnotu. Je to něco, co jste vytvořila, nemusíte se proto cítit tak, že něco nutíte. Možná i naopak. Jde o něco, co může druhým pomoci, proč se cítit špatně. Či si myslet, že spamujete?

Pamatujte, že jde o běh na delší trať, může to chvíli trvat, než se někdo chytí. Ale na druhou stranu jde o vaši vášeň a tu prostě budete sdílet furt 🙂 a taky určitě víc, než jednou. Opakovaně.

Tip č. 2: Kde sdílet a propagovat

Nejlepším místem, kde sdílet, jsou samozřejmě sociální sítě. Protože se tam vyskytuje nejvíc lidí.

Facebook – sdílet můžete ve skupině, na vaší stránce či na vaší zdi. Jednoduše sdílejte nabídku, napište o ní pár vět. Nezapomeňte lidi vyzvat, ať jí klidně taky sdílí dál a ať se nebojí napsat si o víc informací o nabídce.

Instagram feed – jednoduše vytvořte příspěvek na zeď na Instagramu. U příspěvku můžete povyprávět o vašem produktu, v čem vaše nabídka spočívá a samozřejmě lidi vyzvat k akci.

Instagram stories – stories na tohle fungují skvěle, protože můžete mluvit o své nabídce. O tom, co jste vytvořila. Ze začátku se možná člověk stydí, ale čím častěji do těch stories půjdete, tím vám to půjde lépe. A uvidíte, že taková stories mají větší dosah, než příspěvek ve feedu. Stories frčí. Používejte prvky a možnosti, které stories nabízejí, tedy ankety, hlasování a podobně. Poté můžete třeba kontaktovat do zpráv ty, kteří nějak zareagují a dát jim další info o nabídce.

E-mail list – kontaktujte ty lidi na e-mail listu, které tam máte. Napište jim o nabídce, představte jim jí.

A samozřejmě využijte i další sítě, které používáte.

Tip č. 3: Anatomie dobrého příspěvku k propagaci

Aneb jak takový propagační příspěvek může být strukturován:

  • Sdílejte něco z vaší vášně, vaše proč, proč vznikla vaše nabídka.
  • Vysvětlete, co lidé získají, když si tu nabídku koupí/stáhnou.
  • Pozvěte je a vysvětlete jim, jak můžou nabídku získat.

Tip č. 4: Jak může vypadat dobrý příspěvek k propagaci

Zkuste začít třeba otázkou

Nedaří se ti začít blogovat? Nevíš, jak začít?

Vysvětlete nabídku…

Vytvořila jsem online kurz, který pomáhá všem začínajícím blogerkám…

Vysvětlete, jak to funguje

Stačí se přihlásit, vyplnit formulář a získat přístup do kurzu a stát se blogerkou..

Stará dobrá výzva k akci… Sdílejte link, kde se můžou přidat, kde zjistí víc informací a vyzvěte je k akci, aby dělali ten krok!

Tip č. 5: Kroky k efektivní propagaci

  • Sdílejte nabídku s vášní a nadšením, vyvolejte v lidech zvědavost.
  • Zapojujte se s těmi, kteří vyjádří zájem.
  • Personalizujte zprávy každému, kdo vyjádří zájem a napíše vám. Ať už e-mail, DM, komentáře…
  • Znovu sdílejte – zopakuji, že asi jenom 4 % lidí na sociálních sítích skutečně vidí naše příspěvek.

Toto je mých 5 tipů, jak propagovat produkt. A je jedno, jestli jde o produkt zdarma nebo o prodejní produkt. Vždy v lidech musíme probudit zájem tak, že o tom budeme mluvit. A pamatujte, že nejde o spam, i když vám to tak třeba připadá. Protože jenom velmi malé procento lidí příspěvky vidí. Proto to musíte opakovat a dlouhodobě o tom mluvit. Ať už jde o sociální sítě nebo e-mail list.

Pokud ještě žádný produkt k propagaci nemáte, co takhle začít s e-booky? Osobně vidím e-booky jako ten nejjednodušší způsob, jak začít prodávat digitální produkty. Jsou jednoduché na tvorbu a jsou stále populární. Pro všechny případy jsem vytvořila návod, jak napsat a prodat e-book.

Připni si mě na Pinterest 📌:

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Rozdíl mezi marketingem a prodejem
Co je linktree a proč ho nepoužívat
4 tipy na psaní e-booku a jeho distribuci
Zálohování blogu – několik praktických tipů
5 zvyků, které ti brání ve zvýšení produktivity

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

2 komentáře

  1. Veru, díky za článek. Mě by zajímalo, jak poslat nabídku mailem, aby to nebyl Spam. Konkrétně já tvořím pro paní učitelky ze školky a ráda bych o tom dala vědět vedení školek. Hodnota je minimálně v tom, že ušetří čas, zpestří aktivity ve školce, můžou využít on-line poradnu… Mohou se zapojit do charitativního projektu.. ale jak to napsat a šířit, aby to nebylo proti zákonu?

    1. Ahoj Jani, není vůbec zač!
      Co se těch e-mailů týče, asi záleží, kolika lidem to chceš posílat. Pokud to bereš jako byznys a chceš cílit na hodně lidí, zauvažovala bych o normální tvorbě e-mail listu pomocí nějakého poskytovatele (smartemailing apod.) a sbírala e-maily tak. Tím si “pojistíš” i to, že budou souhlasit s odběrem a zasíláním zpráv od tebe.
      Pokud by bylo těch kontaktů málo, můžeš jim to posílat normálně “ručně”, když ti třeba dají sami e-mail. Nebo tak, že si najdeš třeba kontakty na ně a pošleš jim klasický e-mail.
      Nejsem právník, takže se zákonem ti moc neporadím :(.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ