Vyhledávání...
TOP
Blog Uncategorized

5 tipů, jak propagovat produkt (a nespamovat při tom)

Budu k tobě upřímná a řeknu ti, že nestačí něco vytvořit a doufat, že se to „nějak“ dostane mezi lidi. To bohužel neplatí, proto ti v tomto článku dám 5 tipů, jak propagovat produkt. A to tak, aniž by to vypadlo, že spamuješ. Ale i kdybys měla pocit, že spamuješ, tak se ho rychle zbav. Protože ti dám další upřímnou radu – tvé příspěvky nesleduje až tolik lidí, kolik si skutečně myslíš. Proto je potřeba se opakovat a možná i trochu spamovat.

Třeba takový Facebook, ten tvůj příspěvek ukazuje asi 4 % ze všech lidí, kteří tě sledují. A mám za to, že to procento stále klesá. Proto je potřeba, abys tvé slovo mezi lidi šířila opakovaně. Nebo si platila reklamu. Neboj se ale, že budeš spamovat. Ve většině případů totiž nespamuješ a spíš jde jenom o tvůj mindset, na kterém potřebuješ zapracovat. A jsou to právě sociální sítě, které ti k propagaci pomůžou. Jaké jsou tedy mé tipy, jak propagovat produkt?

Tip č. 1: Jak sdílet, aniž by to vypadalo jako spam

Ber to tak, že vlastně sdílíš to, co je tvoje zapálení, tvoje vášeň a polož si otázku – proč bych se měla cítit špatně za to, že sdílím svou vášeň?

Můžeš také povyprávět tvůj příběh, vysvětlit, co nabízíš a jak to osobně souvisí s tebou, tvou transformací. Proč jsi se rozhodla daný produkt vytvořit, co tě k tomu osobně vedlo.

Pokaždé, když o tvém produktu mluvíš, tak zanecháváš nějakou stopu. Představ si to jako cestičku z drobečků, kterou za sebou necháváš. Ne každý se chytí na každý drobek. A nejspíš se nesnědí všechny drobečky. Ale když budeš drobit takovou cestičku, která lidi začne zajímat, tedy mluvit o tvém příběhu pravidelně. Budou se k tobě vracet, bude je zajímat víc, co máš nabídnout. A pak třeba i nakoupí nebo něco stáhnou.

Pamatuj, že nabízíš hodnotu. Je to něco, co jsi vytvořila, nemusíš se proto cítit tak, že něco nutíš. Možná i naopak. Tys vytvořila něco, co může druhým pomoci, proč by ses měla cítit jako že jde o spam?

Pamatuj, že jde o běh na delší trať, může to chvíli trvat, než se někdo chytí. Ale na druhou stranu jde o tvou vášeň a tu prostě budeš sdílet furt 🙂 a taky určitě víc, než jednou. Opakovaně.

Tip č. 2: Kde sdílet a propagovat

Nejlepším místem, kde sdílet, jsou samozřejmě sociální sítě. Protože se tam vyskytuje nejvíc lidí.

Facebook – sdílet můžeš ve skupině, na tvé stránce či na tvé zdi. Jednoduše sdílej nabídku, napiš o ní pár vět. Nezapomeň lidi vyzvat, ať jí klidně taky sdílí dál a ať se nebojí napsat o víc informací o nabídce.

Instagram feed – jednoduše vytvoř příspěvek na tvou zeď na Instagramu. U příspěvku můžeš povyprávět o tvém produktu, v čem tvá nabídka spočívá a samozřejmě lidi vyzvat k akci.

Instagram stories – stories na tohle fungují skvěle, protože můžeš mluvit o tvé nabídce. O tom, co jsi vytvořila. Ze začátku se možná člověk stydí, ale čím častěji do těch stories půjdeš, tím ti to půjde lépe. A uvidíš, že takové stories má větší dosah, než příspěvek ve feedu. Stories frčí. Používej také prvky a možnosti, které stories nabízejí, tedy ankety, hlasování a podobně. Poté můžeš třeba kontaktovat do zpráv ty, kteří nějak zareagují a dát jim další info o tvé nabídce.

E-mail list – kontaktuj ty lidi na tvém e-mail listu, které tam máš. Napiš jim o tvé nabídce, představ jim jí.

A samozřejmě využij i další sítě, které používáš.

Tip č. 3: Anatomie dobrého příspěvku k propagaci

Aneb jak takový propagační příspěvek může být strukturován:

  • Sdílej něco z tvé vášně, tvé proč, proč vznikla tvá nabídka.
  • Vysvětli, co lidé získají, když si tu nabídku koupí/stáhnou.
  • Pozvi je a vysvětli jim, jak můžou tu nabídku získat.

Tip č. 4: Jak může vypadat dobrý příspěvek k propagaci

Zkus začít třeba otázkou

Nedaří se ti začít blogovat? Nevíš, jak začít?

Vysvětli tvou nabídku…

Vytvořila jsem online kurz, který pomáhá všem začínajícím blogerkám…

Vysvětli, jak to funguje

Stačí se přihlásit, vyplnit formulář a získat přístup do kurzu a stát se blogerkou..

Stará dobrá výzva k akci… Sdílej link, kde se můžou přidat, kde zjistí víc informací a vyzvi je k akci, aby dělali ten krok!

Tip č. 5: Kroky k efektivní propagaci

  • Sdílej tvou nabídku s vášní a nadšením, vyvolej v lidech zvědavost.
  • Zapojuj se s těmi, kteří vyjádří zájem.
  • Personalizuj zprávy každému, kdo vyjádří zájem a napíše ti. Ať už e-mail, DM, komentáře…
  • Znovu sdílej – zopakuji, že asi jenom 4 % lidí na sociálních sítích skutečně vidí tvůj příspěvek.

Toto je mých 5 tipů, jak propagovat produkt. A je jedno, jestli jde o produkt zdarma nebo o prodejní produkt. Vždy v lidech musíš probudit zájem tak, že o tom budeš mluvit. A pamatuj, že nejde o spam, i když ti to tak třeba připadá. Protože jenom velmi malé procento lidí tvé příspěvky vidí. Proto to musíš opakovat a dlouhodobě o tom mluvit. Ať už jde o sociální sítě nebo tvůj e-mail list.

A pokud si přeci jenom potřebuješ posílit tvé podnikatelské sebevědomí, Kristýna napsala článek, jak na to. Chceš víc inspirace? Sleduj mě na Instagramu jako @nabloguzalezi. A samozřejmě budu ráda za každý komentář, který tě k tomto článku napadne. A také za sdílení článku.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Rozdíl mezi marketingem a prodejem
Co je linktree a proč ho nepoužívat
4 tipy na psaní e-booku a jeho distribuci
Zálohování blogu – několik praktických tipů
5 zvyků, které ti brání ve zvýšení produktivity

«

»

2 COMMENTS

  • Jana Pernicová

    Veru, díky za článek. Mě by zajímalo, jak poslat nabídku mailem, aby to nebyl Spam. Konkrétně já tvořím pro paní učitelky ze školky a ráda bych o tom dala vědět vedení školek. Hodnota je minimálně v tom, že ušetří čas, zpestří aktivity ve školce, můžou využít on-line poradnu… Mohou se zapojit do charitativního projektu.. ale jak to napsat a šířit, aby to nebylo proti zákonu?

    • Veronika
      AUTHOR

      Ahoj Jani, není vůbec zač!
      Co se těch e-mailů týče, asi záleží, kolika lidem to chceš posílat. Pokud to bereš jako byznys a chceš cílit na hodně lidí, zauvažovala bych o normální tvorbě e-mail listu pomocí nějakého poskytovatele (smartemailing apod.) a sbírala e-maily tak. Tím si „pojistíš“ i to, že budou souhlasit s odběrem a zasíláním zpráv od tebe.
      Pokud by bylo těch kontaktů málo, můžeš jim to posílat normálně „ručně“, když ti třeba dají sami e-mail. Nebo tak, že si najdeš třeba kontakty na ně a pošleš jim klasický e-mail.
      Nejsem právník, takže se zákonem ti moc neporadím :(.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *