Vyhledávání...
0
TOP
sociální sítě

Co je linktree a proč ho NEpoužívat

2 Views

V dnešním článku bych ráda mluvila o tom, co je linktree a proč ho nevyužívat. Není to totiž tak dlouho, co jsem projížděla různé účty na Instagramu a všimla jsem si, že hodně lidí používá externí služby, aby odkázali na vlastní stránky. Což mě zarazilo. Proto jsem taky po svých sociálních sítích vypustila tento příspěvek, spolu s odkazem na jeden můj starší článek:

co je linktree

Ten článek vzbudil docela dost pro mě pozitivních reakcí. Hodně lidí se mi ozvalo, že o této možnosti neví, že je to zajímavé. A také jsem měla několik otázek, co je linktree a k čemu vlastně je. Proto jsem se rozhodla dát dohromady tento článek, abych tu problematiku víc vysvětlila do hloubky.

Co je linktree?

Linktree je služba, která se na své stránce vychloubá, že jde o jediný odkaz, který kdy budeš potřebovat. Jde vlastně o rozcestník různých odkazů na tvůj obsah, který někde publikuješ. Jde o to, že si vytvoříš u této služby účet a získáš rozcestník ve znění např. linktr.ee/veronika (co si zvolíš). Vybereš si vzhled tvého rozcestníku, té stránky a přidáš tam odkazy, na které chceš, aby lidi z toho rozcestníku šli.

Linktree si můžeš představit jako místo, kam můžeš vložit různé odkazy na tvůj obsah, sociální sítě apod. Když pak někdo klikne, dostane se na ten rozcestník a odtud navštíví to, co ho zaujme. Vytvoříš si tedy rozcestník a získáš zmíněný odkaz linktr.ee/tvojepřezdívka, který můžeš sdílet. Častým a oblíbeným místem na sdílení je právě Instagram, protože Instagram jako takový umožňuje sdílet odkaz pouze v bio. A případně jako swipe up ve stories, pokud máš víc jak 10 tisíc sledujících.

Zatím to vypadá jako super věc, ne? Všechny odkazy, na které chceš čtenáře nasměrovat, na jednom místě. Ať už to jsou články, tvé sociální sítě, tvůj obchod, magnet zdarma či e-book. Super, všechno pohromadě na jednom místě. Lidi to nemusí nikde moc hledat a všechno to důležité najdou pod jedním odkazem, který ti linktree umožní vytvořit.

.

Zní to ale super jenom do určité chvíle. Než se nad tím člověk skutečně zamyslí a zjistí, že:

Externí službou prvotně lidi neodkazuješ na tvou stránku, ale právě k linktree. Což znamená, že pokud máš nainstalovaný např. FB pixel, tak o těch lidech nezískáš data, pokud z tvého rozcestníku nekliknou dál a nedostanou se už opravdu na tvůj web. Protože rozcestník můžou prostě vypnout a zapomenout na tebe. Proto jsem psala o výhodě mít takový rozcestník udělaný přímo na tvém webu. Sice třeba taky odejdou, ale ty už o nich budeš mít sesbírané nějaké informace. Budeš je teda moci cílit reklamou a znovu se jim připomenout.

Pokud chceš mít fakt super rozcestník od linktree a využít všech vychytávek, tak si navíc zaplatíš měsíčně 6 dolarů. Což tě sice nestrhne z kůže, ale jde o princip.

Protože:

  • budeš platit za to, že lidi prvotně odkazuješ na jinou stránku, namísto tvojí,
  • si takový rozcestník můžeš udělat sama přímo na tvé stránce a okamžitě lidi odkazovat k sobě. A zdarma.

Pojďme si to ukázat konkrétně:

Vybrala jsem svůj účet, kde mám vytvořený rozcestník odkazů na vlastní stránce = návštěvnost jde rovnou za mnou = můžu cílit např. reklamu. To je první obrázek. Na druhém obrázku je účet, který používá linktree = prvotní návštěvnost jde k externí službě a až pak jsou v rozcestníku odkazy, kam mají čtenáři jít.

Na prvním obrázku je vidět, že odkazuji už na svém Instagram účtu na stránku s vlastním rozcestníkem = na svou doménu, svůj web. Takže se čtenáři dostanou přímo ke mně. Ne nikam ven a pak až (možná) ke mně. Rozcestník jsem si vytvořila jako čistou stránku pomocí plug-in Elementor. A vždy ho aktualizuji podle toho, co je za novinky. Návštěvník sice nemusí z rozcestníku navštívit další odkazy, ale už o něm můj Pixel a Google Analytics ví a můžu se na něj zaměřit.

co je linktree

Zde je vidět, že prvotní návštěvnost jde někam jinam a až pak jsou odkazy, kde je chce uživatel mít. Jde o zbytečné odkazování někam jinam.

Rozcestník, mít či nemít? A kde?

Něco jiného je, pokud nepotřebuješ rozcestník a chceš rovnou odkazovat na tvůj web. Rozcestník má ale tu výhodu, že tam můžeš na relativně malý prostor (představ si mobil, na Instagramu jsou lidi na mobilu) vložit hlavní odkazy na nové články, na tvé produkty, případně formulář k rozšiřování e-mail listu a další. Přímo lidi nasměruješ, kam mají klikat.

V případě jenom uvedení webové stránky se taky dostanou k tobě, ale už třeba ne přímo a konkrétně tam, kde je chceš mít (pokud není tvým cílem je skutečně dostat jenom na hlavní stránku tvého webu).

To je vysvětlení, co je to linktree a proč ho nepoužívat. Z logických důvodů, které jsem uvedla. V konečném výsledku je to na tobě, jak a kam budeš lidi odkazovat. Já osobně jenom vidím externí službu jako promarněný čas, potenciál, návštěvnost…

A co ty? Používáš externí službu? Nebo na Instagramu používáš jako rozcestník vlastní vytvořenou stránku? Napiš do komentářů. Ulož si článek na Pinterest, ať si ho můžeš kdykoliv otevřít. Stačí dole kliknout na ikonku Pinterestu a uložit 🙂 .

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *