Vyhledávání...
TOP
sociální sítě

Co je Pinterest a jak ho používat ve prospěch blogování

5 Views

Věděla jsi, že zařazením Pinterestu do tvé blogerské strategie se můžeš velmi rychle stát vyhledávanou a populární blogerkou ve tvém oboru?Pinterest totiž není sociální síť. Nejde se k němu chovat jako třeba k Facebooku nebo k Instagramu. Co je Pinterest? Pinterest je vyhledávací nástroj. Pinterest může na tvůj blog dotáhnout mnoho návštěvníků. I když si uvědomuji, že v našich vodách ještě není tak oblíbený, jako třeba v zahraniční. Co takhle to společně změnit? Co takhle začít Pinterest skutečně pořádně používat a využívat jeho výhod vyhledávacího nástroje? V tomto článku ti chci ukázat, co to Pinterest vlastně je a jak s ním zacházet.

Co je Pinterest a jak se používá

Kromě toho, že jde o vyhledávací nástroj, tak je Pinterest především vizuální platforma. Lidé zde hledají a ukládají si různé nápady v podobně pinů – obrázků. Tyto piny si přidávají na různé nástěnky, tajné či veřejné. A jsou tak uceleným zdrojem inspirace pro daného uživatele. Vždycky můžeš jít a najít tvojí nástěnku, kde máš všechny uložené piny. Většina pinů navíc obsahuje link k původnímu příspěvku/článku/produktu. Takže pokud chceš jít přímo ke zdroji a zjistit víc detailů, je to takhle jednoduché.

Když procházíš nějakým online katalogem, není to textový popis výrobku, který na první pohled zaujme tvou pozornost. Je to obrázek. A na tomhle je Pinterest stavěný. Jakožto blogerka vytvoříš pin – obrázek, nalinkuješ ho na tvůj článek/produkt/cokoliv a tím k sobě přilákáš potenciální čtenáře/nakupující. Věděla jsi, že 93 % uživatelů Pinterestu ho používá k vyhledávání potenciálních nákupů? Mileniálové využívají Pinterest stejně tak, jako třeba Instagram.

Pojmy a dojmy

Pin – jak již bylo zmíněno, pin je ten obrázek, který někdo připne a jde se pomocí něj prokliknout na originální, původní příspěvek/produkt.

Nástěnka – nástěnky jsou jakési kategorie, který si každý uživatel tvoří podle svých preferencí. Můžeš si vytvořit nástěnky s recepty, nástěnky na dekorace, makeup a mnoho dalšího. Tohle je jenom na tobě, které nástěnky si na Pinterestu vytvoříš. Nástěnky mají za úkol pomáhat udržet tvůj Pinterest organizovaný. Aby bylo snadné najít, co si na ně pinuješ a ukládáš.

Tajná nástěnka – je to stejné, jako normální nástěnka, jenom není viditelná pro veřejnost. Piny na takové nástěnce neuvidí nikdo, kromě tebe a lidí, které na nástěnku pozveš. Tajná nástěnka se dá kdykoliv zveřejnit pro veřejnost, stejně jako klasická nástěnka může být kdykoliv nastavená jako tajná.

Skupinové nástěnky – jsou nástěnky, kde může najednou pinovat víc lidí, pokud jsou pozvaní do dané nástěnky.

co je pinterest

RePin – repin znamená, když si někdo uloží něčí pin na vlastní nástěnku. Tímto způsobem se na Pinterestu sdílí. Je to podobné jako „sdílet“ na Facebooku.

Komentáře a like – kdokoliv může u pinu zanechat komentář nebo mu dát like.

Tlačítko Pin It/Uložit – pokud tvůj blog běží na WordPress.org, můžeš si stáhnout plug-in, který k tvým obrázkům přidá tlačítko k uložení na Pinterestu. Je to snadný způsob, jak čtenáři můžou sdílet tvůj obsah na jejich nástěnkách. Já používám jednoduchý plug-in PinIt Button.

Jak vytvořit Pin

Založit si účet na Pinterestu není nic složitého a pokud zvládáš jiné sociální sítě, tak i tuto platformu zvládneš levou zadní. Při využití firemního Pinterest účtu máš možnost sledovat statistiky. Na Pinterestu najdeš návod, jak z toho vycucat co nejvíc. Pokud si počkáš, já ho snad někdy sepíšu i sama, aby bylo všechno hezky na jednom místě 😛 .

Pin jde vytvořit úplně jednoduše. V levé horní části je položka „vytvořit“. Když na něj klikneš, vyjede ti možnost vytvořit pin. Zatím dobrý? Já myslím, že jo. Na následující obrazovce tě Pinterest provede vším, co je třeba k vytvoření pinu udělat. Zvolit název Pinu – já osobně dávám název článku jako takový. Pak popisek pinu. Můžeš klidně vybrat úryvek textu z článku. A samozřejmě odkaz na článek či blog nebo cokoliv, co chceš na Pinterest připíchnout. Pak už stačí zvolit nástěnku, na kterou to chceš připíchnout a je hotovo.

co je pinterest

Jak by měl vypadat tvůj Pin?

Již víš, že Pin je obrázek. Mělo by jít o takový obrázek, který zaujme na první pohled. Na internetu je to většinou v rámci zlomků vteřin. To rozhodnutí, jestli tvůj obrázek zaujme nebo ne. Proto jistě chceš tvým pinem vyčnívat, aby zaujal a lidé tak mohli klikat, ukládat a sdílet tvůj obsah. A s tím samozřejmě přicházet na tvůj blog.

Jaké klíčové prvky by Pin měl mít:

  • vertikální obrázek o rozměrech 1000×1500 pixelů
  • text by měl být čitelný
  • přidej odkaz na blog
  • drž se barevné škály daného pinu
  • obrázek pinu vkládej s klíčovými slovy v názvu pro dobré SEO

Kde piny vytvářet?

Říkáš si, hm super, a kde mám takový Pin vytvořit? Neznám lepší, jednodušší a uživatelsky přijatelnější způsob, než používat Canvu. V Canvě si můžeš přímo vybrat, že jdeš tvořit grafiku pro Pinterest a tak ti nabídne mnoho super šablon. Tyto šablony si pak můžeš upravovat podle tvé libosti. Canva již ví, že jdeš tvořit na Pinterest, zvolí tak správný rozměr obrázku. Vytvářet Piny nebylo asi nikdy jednodušší, vážně.

Případně můžeš využít šablon, které jsem pro Piny vytvořila v Canva a zcela si je přizpůsobit tvým článkům. Sama své šablony využívám na mém Pinterestu.

Říkáš si asi, jak často by měl člověk takové Piny na nástěnky přidávat. Říká se, že je fajn pinovat každý den. Jenže, komu by se chtělo, že? Já osobně zatím zkouším strategii pinovat každý nový příspěvek, který na blog publikuji. Plus jednou týdně vytvořím několik nových pinů pro všechny články, které chci znovu na Pinterestu sdílet. A ty připíchnu na určené nástěnky v jeden den.

Nesdílím ale jenom své Piny a hledám si různou inspiraci a repinuji tak i příspěvky ostatních na své nástěnky. Jak už jsem zmínila, je to super způsob sdílení. Bohužel jsem si ale nevšimla, že by byl Pinterest u nás nějak zvlášť oblíbenou platformou. Přitom je úplně boží. Je to vyhledávací nástroj. Nemusíš na něm chatovat a věnovat se sledujícím, jako třeba na Instagramu. A dokáže na tvůj blog přivést mnoho nových návštěvníků.

A to je pro dnešek všechno, tento článek měl být spíš takovým úvodem do Pinterestu pro blogerky. Neboj se, plánuji mnoho dalších článků na toto téma, protože má velký potenciál. Takže nezapomínej, pinuj, sdílej piny jiných, které se ti líbí a přijdou ti užitečné! A neboj se mi napsat do komentářů, co si o Pinterestu myslíš, nebo co by tě o něm zajímalo, abych věděla, jaký obsah mám vytvořit na příště 🙂 .

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Mýty o blogování, které ničí pověst a chuť blogovat
K čemu je blog? Několik důvodů, proč začít blogovat
Investice do blogování, které se vyplatí
Kde propagovat blog a získat nové návštěvníky

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *