Vyhledávání...
0
TOP
e-mailing

E-mailing s MailerLite – začínáme tvořit e-mail list

53 Views

Ahoj a vítám vás u dalšího článku, kde se chci zaměřit na e-mailing s MailerLite. Pokud vás zajímá, jaké výhody vám může e-mail list přinést, doporučuji si přečíst tento článek. A když vás přesvědčí, vraťte se k tomuto, kde vám chci představit MailerLite.

Co se dneska tedy naučíte? Ukáži vám, co všechno získáte na bezplatné verzi plus základy, jak začít. Takže si povíme obecně o tom, co MailerLite nabízí a jak můžete jednoduše začít sbírat odběratele pro svůj blog. Chci jenom upozornit, že pokud nejste kamarádi s angličtinou, tak by pro vás MailerLite mohl být trochu oříšek. Nenechte se ale odradit, většina procesů se dá celkem dobře pochopit a když ne, tak Google či YouTube poradí. Pojďme na to!

E-mailing s MailerLite – free verze

Kolikrát jsem už zmiňovala, že s free verzí od tohoto poskytovatele dokážete vytvořit dost muziky. Která vám do začátku rozhodně stačí a 100% ani nevyužijete všechny funkcionality. V základní verzi můžete mít až 1.000 odběratelů a měsíčně zaslat až 12.000 e-mailů.

Můžete vytvářet e-mailové kampaně pro vaše odběratele pomocí velmi jednoduché Drag & Drop technologie. Což znamená, že si vyberete nějaké prvky, které jednoduše přetáhnete do šablony vašeho e-mailu. Naplníte ho textem a můžete posílat. Vážně je to nesmírně jednoduché. Do kampaní jde přidávat hodně věcí.

Vytvářet se dají i tzv. Landing pages, což jsou třeba takové ty stránky, když si kupujete u někoho e-book, nebo cokoliv online, tak vám vyskočí stránka. Tam jsou většinou všechny ty recenze, co z koupě budete mít a podobně. A tomu se říká landing page a vážně nevím, jak bych to přeložila do češtiny. Opět můžete tvořit pomocí Drag & Drop technologie, což vytváření čehokoliv dělá až směšně jednoduché.

Hodně muziky za málo peněz.

Další možností jsou různé typy formulářů. Jako vyskakovací okna nebo zabudované formuláře. Pomocí těchto formulářů sbíráte kontakty do svého e-mail listu. Dobré je, pokud si vytvoříte formulář, můžete ho propojit s nějakou automatizací. Například, když někdo odklepne, že vás bude odebírat, můžete vytvořit sadu e-mailů, která mu bude chodit.

Odběratele si můžete přesouvat do skupin, kontrolovat, jestli otevírají e-maily, klikají na odkazy. A to všechno je součástí verze zdarma. Takže jak říkám, hodně muziky. Ale ono ani základní placená verze není až tak drahá, oproti jiným poskytovatelům. Deset dolarů měsíčně za základní verzi (7 dolarů, pokud zvolíte platbu ročně). Ale jak říkám, já sama jsem na free verzi a zatím mi plně vyhovuje. E-mailing s MailerLite má pro mě zatím víc výhod, než nevýhod.

Jak začít tvořit e-mail list

Nejjednoduší způsob, jak začít tvořit vlastní e-mail list, je mít strategii a něco, co lidem za jejich e-mail nabídnete. E-mail je cenná věc. Nikdo ho nedá jen tak pro nic za nic. Takže zapomeňte na fádní „přihlaste se k odběru novinek“ formulář, který nikomu nic pořádně neřekne. Proč by se měli hlásit, co z toho budou mít? Budu se možná zase opakovat, ale čtenáři k vám nechodí, aby vám udělali radost. Chodí k vám proto, že očekávají jistou hodnotu. A tu chcete nabídnout od začátku.

E-mailová strategie

Já ze začátku strategii neměla a teď to doháním. Udělala jsem e-book o Instagramu a prdla na blog formulář. Ale nepřemýšlela jsem dál. Takže teď pracně přesvědčuji dosavadní odběratele, ať se přeorientují na téma blogování. Zkrátka a dobře. Nejdřív musíte zapřemýšlet nad vlastní strategií. Co chcete s odběrateli dělat, co jim chcete nabízet. Musíte hlavně zjistit, kdo jsou vaši odběratelé. Doporučuji sestavit si profil ideálního odběratele, který bude toužebně klikat na každý váš e-mail a hltat jeho obsah. A podle toho profilu začněte budovat svojí strategii.

Aby vám někdo dal dobrovolně e-mail, musíte mu něco nabídnout. Něco hodnotného, co souvisí s tématem vašeho blogu (a případně také s produktem, který pak plánujete prodávat). A pokud už máte takovou nabídku, která má hodnotu, můžete se pustit do tvorby prvního vestavěného formuláře pomocí MailerLite.

Vestavěný formulář v MailerLite

Poté, co se zaregistrujete (intuitivní proces :)) jednoduše jděte v horním zeleném menu po položce „Forms“ a klikněte na velké oranžové „Create Embedded Form“. Následně si formulář pojmenujte. Dá se to v budoucnu změnit, takže se nemusíte bát a klidně tam plácněte třeba „test“. Následně musíte vybrat, do které skupiny se budou nový odběratelé řadit. Pokud máte vytvořené skupiny. Skupiny jednoduše vytvoříte v menu „Subscribers“ – Groups – create new group.

Když vyberete skupinu a dáte pokračovat, vyhodí vás to do editoru vašeho formuláře, kde si můžete všechno nastavit podle sebe. V pravém menu můžete upravovat vzhled a nastavení vašeho formuláře. Samozřejmě můžete všechno přepsat do češtiny nebo do jazyku vašeho blogu.

Prvně je tam nastavení formuláře. Kde prosím ponechte zapnuté „double opt-in“. Dále si tam můžete prohlédnout design formuláře a také ho editovat. Můžete znovu vybrat, do jaké skupiny se nově získané kontakty budou řadit. Sdílení URL adresy a pak jak vložit formulář na vaše stránky. Já osobně používám možnost HTML kódu, který jednoduše vložím na blog.

Možnost „Stats“ vás ze začátku hned po vytvoření asi zajímat nebude, co je zajímavější jsou předposlední dvě záložky – „Double Opt-In E-mail“ a „Double Opt-In Thank You page“. Tam si nastavíte, jak bude 1. vypadat e-mail, který vašim odběratelům přijde jako potvrzení odběru. Tomu se říká dvojí potvrzení. Proto to double opt-in. První opt-in je, když vyplní váš formulář na blogu. Ale skutečnými odběrateli se stanou, až když potvrdí tento e-mail.

To si opět jednoduchým „edit“ upravíte tak, jak chcete, podle vašich představ. Stejně pak i Thank you stránku. Která se odběratelům ukáže poté, co kliknou na to potvrzení vašeho e-mailu.

Automatizace k formuláři

Teď nastává další zábava (a tvrdá práce). Pokud tedy chcete. Většinou je ale dobré, pokud se vám někdo přihlásí k odběru, vytvořit nějakou krátkou uvítací sérii e-mailů. Automatickou workflow vytvoříte kliknutím na třetí záložku „Automation“. Která začne tím, že odběratel vyplní a potvrdí váš formulář.

A pak už tvoříte svojí vlastní workflow e-mailů a různých akcí a podmínek pro vaší novou skupinu odběratelů. Můžete si je přehazovat do skupin, posílat jim e-maily a podobně.

Doporučuji dát si s workflow načas. Moje workflow je většinou celkem jednoduchá. Série si můžete navrhnout tak, že po určitém počtu dní, pokud odběratel otevře e-mail, pošle se mu další. Jednoduché a účinné.

E-mailová strategie – komu budete nabízet – vytvoření produktu zdarma jako „magnet“ – magnet by měl plynule navazovat na nabídku k prodeji.

Tolik k e-mailingu s MailerLite a jak si vytvořit první vestavěný formulář spolu s jednoduchou automatickou workflow. Naprosto rozumím tomu, že to ze začátku může působit děsivě, zvlášť, pokud třeba úplně neovládáte angličtinu. Ale jak si jednou osvojíte základní pojmy a jak fungují jednotlivé procesy, bude to už jenom jednodušší.

Jak vidíte, začít e-mailing s MailerLite nemusí být žádná věda, jenom je třeba si v začátku opravdu stanovit strategii. Vytvořit nějakou hodnotu, za kterou vám lidé dají jejich e-mail a pak se o ně starat.

Líbil se vám článek? Uvažujete třeba, že MailerLite zkusíte? Dejte mi vědět. Zároveň mi klidně napište, pokud vás zajímá, jak něco v MailerLite vytvořit, ráda pro vás sepíšu tutoriál 🙂

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *