Vyhledávání...
TOP
sociální sítě

Firemní profil na Pinterestu – 6 důvodů, proč ho mít

11 Views

Když jsem naposledy vysílala živě pro členky Klubu byznys blogerek, povídala jsem na téma Pinterest. Konkrétně Úvod do Pinterestu. Tedy takový základ, co to vůbec Pinterest je, jak ho efektivně používat, nastavit a podobně. Samozřejmě, že jsem (mimo jiné) zmínila i firemní profil na Pinterestu a proč ho mít. Jaké jsou jeho výhody, jak si ho založit, jak si ho převést a jak se liší od osobního profilu. Toto téma bych dnes ráda rozvedla v tomto článku a uvést ti 6 důvodů, proč je dobré firemní profil na Pinterestu mít.

Jaké jsou tedy ty výhody když má člověk firemní profil na Pinterestu? Mám jich hned 6, ale než s nimi začnu, jdi a sleduj mě a můj blog na Pinterestu, ať ti neuteče žádná inspirace 😛 .

Důvod č. 1: Super pro propagaci blogu

Pinterest je vyhledávací nástroj. Lidé tam chodí vyhledávat různé věci. Představ si ho jako Google, ale s obrázky. Stačí zadat tvá vytoužená klíčová slova a vyjede ti minimálně stovka nápadů. A pak už jenom hledáš, co tě vizuálně zaujme. Z toho důvodu je Pinterest výborným nástrojem pro propagaci blogových článků.

Se správně nastavenou SEO Pinterest strategií můžeš i ty s tvým blogem přilákat lidi z Pinterestu na blog. Checklist pro Pinterest SEO najdeš například v BlogBabe trezoru, případně o Pinterestu (mimo jiné) učím i v Klubu byznys blogerek. Ale stejně jako u všeho, i tady je třeba trpělivost a dlouhodobé používání, aby byly vidět výsledky.

Důvod č. 2: Možnost sledování různých statistik

Pokud si nárokuješ webovou stránku k tvému Pinterest účtu, můžeš sledovat různé statistiky. Kolik lidí si zobrazilo tvůj profil, uložilo tvůj pin, prokliklo skrz pin na tvůj blog a článek, jaké jsou tvé nejlepší piny a další.

Tak vlastně můžeš sledovat, jak se ti vyplácí energie vynaložená do Pinterestu. Jestli lidé zajímají tvé piny a další. Ale jak říkám, pro nějaké vyhodnocení takových metrik je třeba tomu dát čas. V řádech měsíců.

Důvod č. 3: Nárokování webové stránky

Když máš blog, můžeš si na Pinterestu nárokovat tvojí webovou stránku. A tím získáš možnost sledovat různé statistiky, které Pinterest nabízí. Když si nárokuješ doménu, tak se u tvých pinů z tvého blogu objeví profilový obrázek tvého Pinterest profilu – bude jasné, že je obsah od tebe. Zároveň se v profilu u URL adresy objeví ikonka zeměkoule – důkaz, že máš nárokovaný web.

Důvod č. 4: Tvorba rich pinů

Rich piny jsou rozšířené piny, kterým já říkám bohaté piny a půjdou ti zprovoznit jenom pokud máš firemní profil samozřejmě a nárokovanou webovou stránku. Tyto piny poskytují více informací k danému pinu.

Existují 4 tipy rich pinů: k receptům, článkům, aplikacím a produktům.

Důvod č. 5: Spouštění reklam

Celkem čerstvou novinkou na našem území je, že se dají spouštět reklamy na propagaci pinů. Tedy i ty můžeš jít a nějaký tvůj pin propagovat. Samozřejmostí je, že splníš své daňové povinnosti.

Proč reklama? Protože tak zvýšíš dosah tvých pinů a získáš potenciálně víc fanoušků. Rozšíříš tedy tvé působení na Pinterestu a zlepšíš statistiky.

Důvod č. 6: Plánování pinů na nástěnky

Pokud máš firemní Pinterest profil, můžeš si přímo v něm plánovat dopředu piny, které chceš publikovat. Nevýhodou je, že jde plánovat jenom na 2 týdny dopředu. Což není moc. Existují ale i externí služby, které ti dovolí naplánovat si mnohem víc Pinů, nejrozšířenější je rozhodně Tailwind.


Toto jsou hlavní důvody, proč mít firemní profil na Pinterestu. Já osobně mám dva profily, jeden pro blog = firemní, a druhý osobní. Firemní profil si můžeš založit zde, případně tvůj osobní převést na firemní můžeš zde. Osobní ale na firemní převáděj jenom v tom případě, že souvisí s tvým blogem a dává to smysl. Jinak je vhodné založit si nový firemní.

Napiš mi do komentáře, co ty a Pinterest? Věděla jsi o výhodách firemního profilu? Používáš ho? Budu také ráda, když budeš sdílet tento článek dál, stačí kliknout dole na tlačítko 🙂 . Moc děkuji.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Co je Pinterest a jak ho používat ve prospěch blogování
3 rychlé tipy, jak získat víc odběratelů
Mýty o blogování, které ničí pověst a chuť blogovat
Jak používat # na Instagramu

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *