5 důvodů, proč mít pinterest byznys profil:

Firemní profil na Pinterestu
Veronika Ježíková
Veronika Ježíková

Firemní profil na Pinterestu – 6 důvodů, proč ho mít

Mít firemní profil na Pinterestu, nebo ne. Toť otázka. Někdo si možná klade otázku, JESTLI VŮBEC mít nějaký profil na Pinterestu. Pokud podnikáte, ideálně online a při tom tvoříte obsah, jako třeba blogové články nebo videa, tak Pinterest doporučuji všemi deseti. Pinterest je úžasný marketingový nástroj, který se u nás prozatím netěší takové oblibě, jako třeba v zahraničí u anglicky mluvících lidí.

Pojďme na čísla:

To jsou data z 11. října 2019, tedy rok stará. A týkají se uživatelů České republiky. Zdroj infografiky a nějaké info k tomu najdete zde. Celosvětová čísla jsou samozřejmě mnohem vyšší. Ale i tak jsou ta naše naprosto úžasná. Zhruba 1/10 všech Čechů je na Pinterestu. To už je potenciál, o kterém se dá přemýšlet. Berte to jako další publikum, které svým obsahem můžete oslovit.

To je obecně důvod, proč začít o Pinterestu uvažovat jako o dalším nástroji pro váš byznys. Teď se ale máme bavit o výhodách a důvodech, proč mít firemní profil. Protože na Pinterestu lze mít osobní a firemní. Prvně, pokud chcete Pinterest používat k podnikání (i záměr se počítá), tak firemní profil mít podle podmínek Pinterestu musíte. Jaké jsou ale další důvody, proč si ho založit? Mám jich hned 6, ale než s nimi začnu, co takhle mě sledovat na Pinterestu? Ať vám neuteče žádná inspirace či článek.

Důvod č. 1: Super pro propagaci obsahu

Pinterest je vyhledávací nástroj. Lidé tam chodí vyhledávat různé věci. Představte si ho jako Google, ale s obrázky. Stačí zadat vaše klíčová slova či fráze a vyjede vám minimálně stovka nápadů. A pak už jenom hledáte, co vás vizuálně zaujme. Z toho důvodu je Pinterest výborným nástrojem pro propagaci blogových článků, celkově obsahu a případně i videí na YT.

Se správně nastavenou SEO Pinterest strategií můžete i vy s přilákat lidi z Pinterestu na váš obsah. Ale stejně jako u všeho, i tady je třeba trpělivost a dlouhodobé používání, aby byly vidět výsledky.

Důvod č. 2: Možnost sledování statistik

Pokud potvrdíte webovou stránku k vašemu Pinterest účtu, můžete sledovat různé statistiky. Kolik lidí si zobrazilo váš profil, uložilo pin, prokliklo skrz pin na blog a článek, jaké jsou vaše nejlepší piny a další.

Tak vlastně můžete sledovat, jak se vám vyplácí energie vynaložená do Pinterestu. Jestli se lidé zajímají o vaše piny a další. Ale jak říkám, pro nějaké vyhodnocení takových metrik je třeba tomu dát čas. V řádech měsíců. Ideální doba, za kterou jsou vidět výsledky, jsou 3 měsíce aktivního používání.

Důvod č. 3: Nárokování/potvrzení webové stránky

Když máte web, můžete si na Pinterestu nárokovat webovou stránku. A tím získat možnost sledovat další statistiky, které Pinterest nabízí. Když si nárokujete, tedy potvrdíte, doménu, tak se dále u vašich pinů objeví profilový obrázek vašeho Pinterest profilu – bude jasné, že je obsah od vás. Zároveň se v profilu u URL adresy objeví ikonka zeměkoule – důkaz, že máte nárokovaný a potvrzený web.

Důvod č. 4: Tvorba rich pinů

Rich piny jsou rozšířené piny, kterým já říkám bohaté piny a půjdou vám zprovoznit jenom pokud máte firemní profil a potvrzenou webovou stránku. Tyto piny poskytují více informací k danému pinu.

Existují 4 tipy rich pinů: k receptům, článkům, aplikacím a produktům.

O rich piny se musí žádat.

Důvod č. 5: Spouštění reklam

Celkem čerstvou novinkou na našem území je, že se dají spouštět reklamy na propagaci pinů. Tedy i vy můžete jít a váš pin propagovat. Samozřejmostí je, že splníte své daňové povinnosti.

Proč reklama? Protože tak zvýšíte dosah pinů a získáte potenciálně víc fanoušků. Rozšíříte tedy působení na Pinterestu a zlepšíte statistiky.

Důvod č. 6: Plánování pinů na nástěnky

Pokud máte firemní Pinterest profil, můžete si přímo v něm plánovat dopředu piny, které chcete publikovat. Nevýhodou je, že jde plánovat jenom na 2 týdny dopředu. Což není moc. Existují ale i externí služby, které dovolí naplánovat si mnohem víc Pinů, nejrozšířenější je rozhodně Tailwind.


Toto jsou hlavní důvody, proč mít firemní profil na Pinterestu. Já osobně mám dva profily, jeden pro web = firemní, a druhý osobní. Firemní profil si můžete založit zde.

Napište mi do komentáře, co vy a Pinterest? Věděli jste o výhodách firemního profilu? Používáte ho? Budu také ráda, když budete sdílet tento článek dál, stačí kliknout dole na nějaké tlačítko 🙂 Případně si článek můžete pomocí obrázků níže rovnou připnout na váš Pinterest k pozdějšímu čtení. Moc děkuji.

Zajímá vás Pinterest, ale neumíte se naklonovat?

Jako VIP službu nabízím Správu Pinterest profilu. Vhodnou zejména pro online podnikatelky, které tvoří svůj vlastní obsah a chtějí Pinterest využít jako další marketingový nástroj.

Připni si mě na Pinterest 📌:

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Co je Pinterest a jak ho používat ve prospěch blogování
3 rychlé tipy, jak získat víc odběratelů
Mýty o blogování, které ničí pověst a chuť blogovat
Jak používat # na Instagramu

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ