Vyhledávání...
TOP
sociální sítě

Instagram účet – osobní, firemní nebo pro tvůrce?

4 Views

Věděli jste, že si v dnešní době můžete vybrat, jestli váš Instagram účet bude osobní, firemní či po tvůrce? Přesně tak, na výběr je ze tří možností a o jednotlivých možnostech bych dneska ráda mluvila. Možná právě dumáte nad tím, který účet je pro vás nejvhodnější, ale stále se neumíte rozhodnout. Právě můj článek vám do rozhodování může vnést nové světlo.

Popíšu všechny tři typy instagram účtů, ať máte pohromadě všechna pro a proti. Takže se usaďte, udělejte si v tomto sychravém počasí něco dobrého a teplého k pití. Po přečtení tohoto článku budete vědět, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými typy účtů a to vám pomůže při rozhodování, který si zvolit. Dále vám ukážu, jak si jednotlivé typy účtů nastavit a zase vrátit zpátky. Žádná volba totiž není definitivní a jednotlivé typy můžete střídat a měnit.

Osobní účet

V první fázi váš instagram účet může být osobní. Takový účet je pro běžné používání a dá se nastavit i jeho soukromí. To znamená, že fotky a co na něm sdílíte uvidí jenom ty, kterým dovolíte vás sledovat. Instagram osobní účty vidí jako takové, které jsou spíše pro zábavu, pro sdílení mezi přáteli a rodinou. Proto nemáte možnost vidět žádné statistiky.

Firemní účet

V porovnání s osobním účtem je ten firemní logicky vhodnější pro různou podnikatelskou činnost, byznys a podobně. Pokud přepnete na firemní účet, budete mít přístup ke statistikám vašeho instagram účtu. V těchto statistikách můžete vidět, jak si vede váš obsah, jaké je vaše publikum z demografického hlediska, odkud k vám publikum chodí apod.

Svůj firemní účet můžete propojit s vaší Facebook stránkou. Skrz Facebook totiž probíhají veškeré placené propagace. Firemní účet nemůžete skrýt stejně jako osobní pomocí nastavení soukromého účtu. U firemního účtu také musíte volit jednu možnost, jak vás mohou lidé kontaktovat.

Účet tvůrce

Instagram účet tvůrce bych osobně popsala jako takový upgrade firemního účtu. Je k dispozici více statistik, než u firemního. Máte tak větší možnost rozpoznat své cílové publikum a nástroje, jak mu dobře sloužit. Můžete také vidět, kolik lidí vás sleduje a přestalo sledovat každý den.

Těch statistik tam je více, než u firemního účtu. Docela zajímavé je, že pokud s někým spolupracujete a máte sponzorované příspěvky, můžete vidět, jak váš účet tyto příspěvky ovlivňují. Účet tvůrce také nabízí možnost dvou záložek na příchozí zprávy. První jsou hlavní a druhé ty další.

S kalendářem plánování na sociální sítě vám nikdy nedojdou nápady, jak svou stránku či profil oživit – VÍCE INFORMACÍ

Největší přínos má účet tvůrce pro ty, kteří na Instagramu prodávají. Protože umožňuje přidávat prodejní cedulky s odkazy přímo k příspěvkům. Návštěvníci si tak jednoduše kliknou a dostanou na stránku produktu. Musíte ovšem splnit určité podmínky, aby vám Instagram tuto možnost povolil. Nicméně je to asi ten největší benefit tohoto typu instagram účtu. Další výhodou tohoto typu účtu je možnost využívat aplikace Facebook Creator Studio.

Jak přepínat mezi jednotlivými účty

K přepínání musíte používat mobilní verzi Instagramu. V té webové vám to nepůjde. Jednoduše jděte na svůj Instagram profil a klikněte v pravém horním rohu na ikonku tří linek, neboli hamburger. Dále zvolte ozubené kolečko (někdo tomu říká sluníčku) – nastavení. V nastavení zvolte možnost Účet a úplně dole je možnost přepnout na profesionální účet. Zde si vyberete, zda chcete firemní instagram účet nebo účet tvůrce. U obou možností vás Instagram provede jednoduchým intuitivním nastavením.

instagram účet

Jak se vrátit nebo přepnout na jiný účet? Stejnou cestou nastavení můžete zvolit, jestli se vrátíte k osobnímu účtu nebo si přepnete na tvůrce či firemní účet. Záleží na tom, který jste měli předtím.

instagram účet

Stačí vám jenom jednoduché sdílení a nezajímají vás statistiky? Pak je osobní účet dostačující. Jestli ale chcete znát statistiky a zajímá vás, kolik lidí a jací lidé vás navštěvují, volila bych mezi firemním či účtem tvůrce. Účet tvůrce má víc výhod, než firemní účet. Záleží na tom, co preferujete. Detailněji se o firemním a účtu tvůrce rozepíši v dalších článcích.

Co vy a Instagram? Jaký máte účet? Zajímají vás statistiky a všechny ty výhody firemního účtu? Zaujal vás účet tvůrce? Dejte mi vědět do komentářů!

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *