Vyhledávání...
0
TOP
sociální sítě

Jak na Instagram – Tipy & triky (nejen) do začátku

3 Views

Ahoj a zdravím vás při dnešním (trochu obsáhlejším) článku. Přiznám se, že obsah byl dříve mým e-bookem, který jsem se rozhodla přetavit do podoby článku, aby byl přístupný všem návštěvníkům mého blogu. V tomto článku vám chci představit základní pojmy a dojmy jak na Instagram. Jde opravdu o základní principy a obecné tipy, co na Instagramu můžete dělat.

Všechny tyto tipy a triky jsem sama vyzkoušela nebo je stále na svém Instagramu praktikuji. Jde o dobrý způsob jak zjistit, jak vlastně tato sociální síť funguje a co všechno vám může nabídnout. Chci ale upozornit, že samotné přečtení článku vám žádné převratné výsledky nepřinese. Je třeba na Instagramu zapracovat a najít pro sebe to správné publikum.

Po přečtení jednotlivých tipů budete přesně vědět, jak zaujmout návštěvníka vašeho profilu na první pohled, jak obecně pracovat s heštegy, co je to CTA a mnoho dalšího.

Základní pojmy

Bio – životopis, který se dá upravit kliknutím na tlačítko upravit.

CTA – call-to-action – možnost, jak někoho kontaktovat. Může býte-mail, telefonní číslo, zpráva.

Feed – místo, kde jsou vidět všechny fotky profilu, které jsou publikované.

Follower – ten, kdo profil sleduje – sledující. Sleduji znamená, koho sleduje daný profil.

Hashtag – píše se jako # a na instagramu funguje jako „vyhledávač“.

Highlights – uložená stories.

Stories – fotky nebo videa, která nejsou ve feedu, viditelná jsou 24 hodin, pokud se nepřidají do highlights, tam zůstávají, dokud nejsou smazány.

jak na Instagram

I. Profil

Váš profil je to první, co návštěvníci vidí, když k vám přijdou. Proto si chcete vytvořit takové pojmenování, které je buď kreativní, že přiláká pozornost, nebo přímo popisuje vaše zaměření. Zkuste do svého bia použít klíčová slova vašeho zaměření, ať lidé vědí, co u vás na profilu můžou najít. Nebojte se připojit odkaz na váš web/blog/produkt/a další. Využívejte CTA, ať váš může potenciální follower kontaktovat. Pokud využíváte highlights, tak si slaďte jejich vzhled. Dobrou aplikací na to je StoryArt. Mimo highlights si slaďte i svůj feed. Pomocí filtrů, externích aplikací (osobně doporučuji Lightroom). Zkuste jako profilovou fotku použít fotku sebe, nebo toho, co nabízíte. Lidé si pak váš profil snadněji spojí a vrátí se na něj.

II. Zaměření a obsah

Najděte své niche, tedy zaměření – co budete na svém profilu nabízet a ukazovat. A zkuste se držet pravidla pěti – to říká, že se máme zabývat maximálně pěti oblastmi, které budeme na svých profilech sdílet. Takže si najděte svých top pět oblastí, kterým se chcete na svém profilu věnovat (samozřejmě můžete mít i jednu oblast, nebo dvě). Ideální je, pokud tyto oblasti zvládnete spojit dohromady nějakým kreativním způsobem. Publikujte také kvalitní fotografie. Nikdo se moc nechce koukat na rozmazanou šmouhu. Nebojte se používat externí aplikace na úpravu fotek a ke sladění feedu (Lightroom, VSCO, a další). Zkuste používat aplikace na plánování příspěvků – ušetří vám čas (např. PLANN, Iconsquare, Tailwind, aj.)

III. Inspirace

Inspirujte se u svých oblíbených účtů. Hledejte inspiraci na místech, která vám imponují, zkuste vypozorovat chování daných účtů. Inspirovat se můžete i tipy, jak sladit svůj profil. Nikoho však nekopírujte. Všímejte si i heštegů, které používají vaše oblíbené, úspěšné účty. Komentujte a všímejte si, kdo sleduje vaše oblíbené účty, smysluplnými komentáři je k sobě můžete přilákat. Nebojte se detektivní práce, která s tímto pozorováním přichází, klidně si i všechno pište a pak zkoušejte aplikovat u sebe.

IV. Heštegy

V jednom příspěvku můžete využít až 30 heštegů. Nebojte se je využít všechny. Heštegy můžete dávat buď přímo k popisu příspěvku, například oddělené tečkou, nebo do komentáře. Heštegy můžete dávat i do svých stories. Při tvorbě heštegů se řiďte víceslovným pravidlem – vyberte si kořenové slovo a k němu přidávejte potenciální další. Poznejte svého ideálního followera – podle toho, co děláte/prodáváte/vyrábíte/nabízíte, podle událostí, které navštěvuje, podle míst, kam chodí, podle značek médií, podle influencerůkoníčků a podle výzev problémů, kterým čelí. Sestavte si několik ideálních skupin heštegů, které budou obsahovat velké, střední a malé heštegy v různém poměru.

V. Spojení

Instagram je sociální síť, čím jste aktivnější, čím víc toho dáte, tím víc se vám toho vrátí. Publikujte alespoň jednou denně, ideálně 1-3 posty do feedu za den. Publikujte v době, kdy jsou vaši followeři aktivní. Toto zjistíte, pokud máte firemní profil, ve statistice. Smysluplně komentujte nejen u lidí, které sledujete, ale i u potenciálních nových followerů (takové najdete třeba pomocí #). Spojte se s jinými, kteří mají podobné zaměření a domluvte se na vzájemném sdílení, neboli share4share (S4S). Sdílejte své oblíbené účty občas i bez domluvy, ten koho sdílíte, vám může poděkovat a sdílet vás jen tak na oplátku. Se svými followery buďte ve spojení i ve stories a využívejte jeho interaktivních prvků.

A co dál?

Dál je to na vás, protože i když jsem vám poskytla své ověřené tipy, tvrdá práce je na vás. Ano, je potřeba pracovat, protože se nic neudělá samo, nikdo za vás ty komentáře nenapíše, neprostuduje heštegy, nepropátrá vaše oblíbené populární účty. Zkuste tyto tipy na svém účtu praktikovat. Ale nečekejte zázraky přes noc. Sociální síť je třeba budovat, aby byla pevná a dobře držela. Pracujte na ní proto i několik měsíců a pokud vám to nepřinese žádné výsledky, tak mi můžete vynadat. Teď tedy víte, jak na Instagram, tak hurá na něj! A já jdu hrát nové Simíky! Jéj!

Pokud chcete, můžete mě sledovat na Instagramu, budu moc ráda 🙂 @jeveronika

PS: znám i další strategii, jak na Instagram, ale o té možná někdy příště 🙂

Veronika Ježíková

«

»

2 COMMENTS

  • Mariana ARI Drobná

    Fajn článek. Mnohým určitě pomůže. Mě se nejvíc líbí, že konečně někdo vysvětlil základní pojmy, protože v těch zkratkách jsem se doteď ztrácela.
    Instagram není moje oblíbená síť a mám účet hlavně kvůli tomu, že ráda sleduji jiné, ale tak třeba se to někdy změní. 🙂

    • Verča
      AUTHOR

      Jsem ráda, že se líbí. Já teda taky postupně zjišťuji, že Instagram asi úplně není to pravé pro mě, co se souvislosti s blogem týče. No uvidím, jak se to bude vyvíjet 🙂

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *