Vyhledávání...
0
TOP
blogování online podnikání

Jak najít své podnikatelské téma – blogem k byznysu

1 Views

Ve svých článcích, e-boocích a na sociálních sítích chci ostatní naučit, jak pomocí vlastního blogu začít vydělávat peníze. Jak jít cestou blogem k byznysu. Základem této cesty je zvolit si své podnikatelské téma pro váš blog a vaší značku. Jak najít své podnikatelské téma? O tom bude dnešní článek, kde se vám to pokusím nastínit tak, jak to vidím já.

Pro některé proto nebude překvapením, že jsem zase něco vymyslela. V podstatě jde o to, že všichni můžeme začít a tvořit ze svého blogu byznys, který nás baví. Jak ale na to? Nejdřív si potřebujeme vybrat naše téma. Celkově téma, o kterém začneme tvořit blog, o kterém budeme mluvit apod. Jde o to vybrat téma, kolem kterého budete to všechno tvořit a cílit. Lidé mají většinou spoustu nápadů na podnikání, spoustu témat. Nejraději by dělali všechno najednou. A bohužel s tolika možnostmi často přichází i nejistota. Co vlastně tedy vybrat? Na jaké téma začít podnikat a tvořit online?

Jak najít své podnikatelské téma?

Rozhodněte se pro téma, které je vám blízké a je vaší vášní a proměňte ho ve své podnikatelské téma. Proč nebude fungovat, když vyberete víc témat najednou? Protože vaše pozornost bude roztříštěná, nebude plně soustředěná na to jedno téma. Proto nikdy nebudete mít 100% výsledek, i kdybyste měli milionové nápady. Proto se musíte soustředit na jedno téma a tomu se plně věnovat.

Pokud je vaším zájmem třeba zdravá strava, tak specifickou oblastí může být například keto strava, více do hloubky pak třeba keto strava pro maminky s dětmi. Výběrem svého tématu přesně zacílíte na určitou zainteresovanou skupinou lidí, která bude cíleně vyhledávat a doporučovat váš obsah. Tím vaše podnikání poroste. Mnoho lidí si myslí, že můžou psát o všem možném. Tím ale skončí, že nebudou mít pro koho psát. Specificky zaměřené stránky ale přitahují. Vaše blogerské podnikatelské téma by mělo:

  • být specifické, úzce zaměřené,
  • přitahovat menší, zapálenou skupinu lidí,
  • mít prostor pro růst,
  • zajímat vašeho ideálního klienta/čtenáře/zákazníka/atd.,
  • být něco, co umíte nebo co jste schopni se naučit,
  • být pro vás zábavou a vášní,
  • nabízet možnost tvorby vašich digitálních produktů (např. e-booky, online kurzy),
  • vycházet z vás, z vašich zájmů, dovedností, znalostí, zkušeností, atd.

A zase to zaměření

Zkuste zapřemýšlet nad tím, jaká je vaše vášeň a jaké máte zájmy. Můžete i vycházet ze své profese či ze svých studií. Vymyslete, jak to můžete specializovat a zaměřit tak, aby to bylo jako dělané pro určitý segment populace. Já osobně třeba cílím na ty, kteří si chtějí začít vydělávat pomocí vlastního blogu a obecně chtějí začít blogovat. Chtějí tvořit online digitální produkty. Pro takové lidi tvořím hlavně svůj obsah. Je to vcelku úzce zaměřená skupina lidí. Můj obsah není pro všechny blogery, protože ne každého zajímá vydělávání na blogu a tvorba vlastních produktů. A to je v pořádku.

Někdo třeba může cílit na to, jak začít podnikat jako maminka na mateřské dovolené. Někdo zase může cílit na to, jak začít cestovat s dětmi. Nedávno jsem v rádiu slyšela rozhovor s blogerkou, která učí maminky, jak vařit pro děti plnohodnotné jídlo, zároveň ho udělat zajímavé pro manžela a pokud možno tak, aby v kuchyni netrávila celou věčnost.

Zeptejte se sami sebe, pro koho chcete psát? Komu vaše tvorba nejvíc pomůže? Jak vaše vášeň může pomoci konkrétní osobě? Kdo s největší pravděpodobností přijde na vaši stránku a zakoupí si váš produkt? Jak váš osobní příběh může pomoci konkrétnímu člověku? Důležité je si uvědomit, že pokud chcete cílit na všechny, skončíte tak, že nebudete zajímat nikoho. Protože váš obsah bude příliš obecný. Cílem je zapůsobit na menší, specifickou skupinu lidí, kterou bude váš obsah zajímat. Takhle si velmi rychle vybudujete jméno a jistou odbornost ve své oblasti a prakticky vymažete 99 % vaší konkurence.

Tohle všechno o zaměření dávno víte a spíš vás zajímá, jak začít tvořit digitální produkty? Zkuste můj návod Jak napsat a prodat e-book.

Nalezením svého zaměření vymažete 99 % vaší konkurence a rychleji vytvoříte úspěšný blogerský byznys.

Okolo vašeho podnikatelského tématu se bude točit všechno, co budete tvořit. Stránky, sociální sítě, digitální produkty, články, videa. To se stane vaším tématem a vy se stanete expertem či odborníkem na dané téma. Vybudujete si jméno pomocí svého obsahu a tím, že se budete zaměřovat na určitou skupinu. Nakonec to bude tak, že lidé k vám budou přicházet sami. Ti lidé, kterým váš obsah může pomoci. Protože budou vyhledávat na internetu, sociálních sítích. A vaše téma pro ně bude přímo jako dělané.

Myšlenka ZOBB

Přemýšlela jsem nad tím, jak tento koncept pojmenovat. Jak pojmenovat to, že se jako blogeři soustřeďujeme na vybrané téma. Píšeme o něm články. Budujeme si své know how a ukazujeme lidem, že tématu rozumíme. Vytváříme na to téma placený i zdarma obsah. Zároveň nás to baví. Až jsem přišla s myšlenkou ZOBB. ZOBB je zkratka, která znamená buď znalostně orientovaný byznys blog či také znalostně orientovaný blog byznys.

Myšlenkou ZOBB je předat to, co známe a co by mohlo pomoci jiným. Předat jim to za pomoci našich blogů a webových stránek, za pomoci našich digitálních produktů jako jsou e-booky či online kurzy. Pod znalostí se neukrývá nic komplikovaného. Jde prostě o to, co umíme, co jsme se naučili, v čem jsme dobří, co nám jde. Myšlenka, nápad, postup, návod. Ať už z jakékoliv oblasti, která nás zajímá. Předat dál něco, co někomu nějakým způsobem pomůže. A to skutečně může být cokoliv. Netřeba si to představovat složitě.

Často se setkávám s názorem, že daný člověk nic neumí, že nemá co předat dál. Tomu já odmítám uvěřit. Protože každý máme co nabídnout. A nemusíme být nutně experti v dané oblasti. Expertem se staneme tak, že se o to téma budeme zajímat. Budeme ho předávat dál a vzdělávat se v něm. V počátku stačí být o kapitolu napřed před našimi studenty a postupně se učit. Z nebe nikdy nespadl žádný kompletní člověk, který v dané oblasti ovládá všechno. Každý se musí nějak učit. A učit se budeme tak, když to prostě začneme dělat. A věřte mi, že postupem času si své blogerské podnikání vypilujete tak, že se stane něčím, co budou lidé vyhledávat. Protože váš ZOBB prostě bude fungovat. Pomocí správně zvoleného tématu, kolem kterého to budete budovat.

Nemusíte být expertem na dané téma, stačí být ze začátku o krok napřed před vašimi studenty a postupně se učit. Tak se stanete expertem.

Pokud ale chcete, aby se z vašeho blogu stal byznys, který vás bude bavit, potřebujete si nejdřív najít své téma. Bude to něco, co vás baví, o čem víte, co je vaše vášeň, o čem dokážete tvořit obsah. Vypište si své nápady a zamyslete se, co vás asi bude nejvíc bavit. Pamatujte, že nic není vytesané do kamene a když se vám to nebude zdát, můžete to změnit. Důležité je ale začít. Bez toho to nepůjde.

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *