Vyhledávání...
TOP
blogování

Jak napsat o mně stránku, která bude čtenáře zajímat

74 Views

Stránka „O mně“ je většinou to první, co chceme napsat, když začínáme s blogem. Protože se těšíme, až vypíšeme celý svůj příběh od kolébky až po současnosti. Pokud se i vy těšíte, až vypíšete celou svojí historii, tak vás zklamu. Stránka o mně totiž v prvé řadě nemá být hlavně o vás a o vaší osobě. Říkáte si tedy, jak napsat o mně stránku, když nemůžu psát o sobě? Na to se podíváme v dnešním článku.

Stránka O mně většinou bývá tou nejnavštěvovanější, protože se čtenáři a návštěvníci chtějí dovědět, co jim můžete na svých stránkách nabídnout. Co budou mít z toho, že jsou na vašem blogu. Otázka na tělo – kdy jste naposledy šli a zkontrolovali, že vaše O mně stránka sedí s filosofií vašeho blogu? Už to bude asi dlouho, že? Ale žádné strachy, dneska tuto stránku rozpitváme tak, že se vaše stránka O mně bude blýsknout!

Přiznám se, že psaní O mně stránky je pro mě vždy to nejtěžší. Proto jsem přemýšlela, jak to ulehčit sobě a i ostatním, kteří s touto stránkou taky zápasí. Tak pojďme na to, ať to máme za sebou!

Rovnou řeknu, že tady nebudme vymýšlet žádné: Ahoj! Já jsem Karen a miluju dlouhé procházky v dešti, taky ráda čtu a můžu se utlouct po čokoláda. Protože… na tohle vaši návštěvníci zkrátka nemají čas. Oni se chtějí dovědět, co budou mít z toho, když se na vaší stránce budou poflakovat. Stránka O mně je tedy spíš stránka o vašem publiku. A na vás je jim na této stránce popsat PROČ přesně by měli číst články na vašem blogu, sdílet je, komentovat je apod. Proč by vám měli věřit. Možná to zní, jako že se máte prodávat. Ale ono to tak ve skutečnosti je. A měnou ani nemusí být peníze, ale návštěvnost.

Jak napsat O mně stránku

Takže jak napsat O mně stránku, která bude vaše čtenáře skutečně zajímat? Vytáhněte si poznámkové sešity nebo stáhněte tenhle tahák a jdeme na to!

1. Poznejte své publikum

Musíte sami vědět, pro koho svůj blog píšete, kdo je ve vašich očích tím ideálním návštěvníkem vašeho blogu. A když toto víte a napíšete to do své O mně stránky, bude daný návštěvník přesně vědět, jestli je vaše stránka pro něj nebo ne. Takže můžete napsat něco jako: Tento blog je pro všechny holky na koleji, které mají rády DIY. Nebo něco takového. Když pak taková slečna navštíví váš blog, bude přesně vědět, že to je místo, kde najde inspiraci.

2. V čem se lišíte, jakou přinášíte hodnotu

Zkuste v několika větách popsat, v čem se váš blog odlišuje od jiných podobného či stejného zaměření. V čem je unikátní. Třeba můžete mít nějaké věci zadarmo ke stažení na svém blogu. Věci, které vaše čtenáře přiblíží k jejich cílům. Můžete mít pravidelné newslettery, online kurzy, e-booky. Nenechte se totiž zmýlit tím, že k vám lidé chodí kvůli vám. Oni k vám chodí, protože chtějí vyřešit nějaký svůj problém. Takže co budou mít z toho, že u vás budou okounět? Jak jim vaše stránky pomohou?

3. Věrohodnost

Toto je asi trochu náročnější zvlášť, pokud s blogováním začínáte. Lidé se můžou totiž ptát, proč by měli poslouchat zrovna vás a vaše rady. Proč by radši neměli jít pro radu k někomu jinému. Proto musíte svým čtenářům povyprávět o vašich zkušenostech, že fakt víte, o čem mluvíte. Musí vám věřit. Pokud začínáte, může to být složitější. Ale zkuste třeba vytvořit jednoduchý pracovní sešit, který vyřeší jeden palčivý problém vašich čtenářů. Když získáte nějakou zpětnou vazbu, získáte na věrohodnosti. Další známkou věrohodnosti může být, pokud někam píšete tzv. guest posty. Zkuste se domluvit s jinými blogery a vzájemně si tak můžete pomoct.

4. Vaše biografie

Konečně se můžete trochu rozepsat o sobě a vypovědět svůj příběh. Ale pozor, příběh by měl nějak relevantně souviset s tématem vašeho blogu. Můžete se zaměřit třeba na to, co vás vedlo k založení blogu, co s blogem plánujete, kde se jako blogeři vidíte za pár let, co vás inspirovalo. Možná nějaký osobní příběh, který se hodí ke sdílení.

5. Call to action neboli výzva k akci

Pokud je někdo na vašem blogu poprvé, nemusí úplně vědět, co dál když dočte vaší O mně stránku. Zkuste je trochu navést. Pokud máte třeba nějakou začátečnickou sérii, odkaže na ní. Nebo na své nejpopulárnější články. Taky se nebojte udělat reklamu svým nejnovějším produktům, pokud jsou relevantní s tématem vašeho blogu. Můžete nechat odkazy na vaše sociální sítě, na stránku s kontaktem, můžete čtenáře vyzvat, ať se přihlásí k odběru novinek, apod. Zkrátka něco, aby měli důvod s vámi zůstat v kontaktu.

A další

Nebojte se taky přidat vlastní fotku, ať čtenáři ví, s kým mají tu čest. Líp se tak buduje vztah mezi vámi a čtenáři. Můžete také přidat video, kde ukazuejte svůj blog a co představuje. Čas od času se ke své O mně stránce vraťte a aktualizujte jí.

Pro inspiraci se můžete podívat na mojí O mně stránku 🙂

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *