Vyhledávání...
TOP
e-mailing

Jak sbírat e-maily do vašeho e-mail listu

3 Views

Pomalu ale jistě se nám blíží nový rok a já pro vás brzy chystám vopravdickou lahůdku, co se týče e-mail marketingu. Jak by tak řekl Hagrid. Doufám ale, že v našem případě se nikdo nezraní. I když je fakt, že si za to Malfoy mohl sám, když urážel Klofana. Nicméně, Verčo, zpět na blog. Ano, chystám pro vás lahůdku ohledně e-mail marketingu a proto bych vás dnešním článkem chtěla navnadit na tu správnou notu. Chci vám dnes ukázat, jak sbírat e-maily do vašeho e-mail listu. Jaké existují způsoby. Prozradím vám, že půjde o tři. Pojďme se na ně podívat.

Do tohoto článku jsem zahrnula takové způsoby, které lze vytvořit v MailerLite, což je poskytovatel e-mailového marketingu, jehož služeb sama využívám. Vsadím se ale, že zmíněné způsoby najdete i u jiných poskytovatelů (MailChimp, ConvertKit, SmartEmailing, atd). Pokud tedy ještě nemáte představu, jak sbírat e-maily do vašeho listu, čtěte dál. Získáte tak přehled několika možností, které můžete začít využívat prakticky ihned a navíc dost jednoduše.

Možnost 1: Stránka produktu

Pokud se přihlásíte do MailerLite (nebo k tomu poskytovateli, jehož služeb využíváte), můžete jako sběrné místo pro e-maily vytvořit tzv. stránku produktu. Vy to můžete znát například jako Landing Page nebo Opt-in Page. A pokud jako lákadlo, tzv. magnet k získávání e-mailu používáte nějaký produkt (e-book, návod, kurz, PDFko a další) je stránka produktu to pravé pro vás. Na stránce produktu můžete snadno popsat, o čem je ten váš produkt, co to je, co to lidem přinese, když vám za něj dají svůj e-mail.

Důležitou součástí stránky produktu je samozřejmě formulář, kam lidé mohou vyplnit svojí e-mailovou adresu a nejlépe i jméno. Je to samostatná stránka určená pro ten vámi vytvořený produkt, který lidé za e-mail dostanou. U stránek produktu je dobré (v případě MailerLite), že ani nemusíte mít vlastní blog a prostě jí vytvoříte. Někdo je tvoří i přímo na svém blogu a jenom tam vkládá formulář (já to tak dělám). Ale pokud nemáte blog či stránky, stránku produktu pomocí MailerLite můžete vytvořit i tak. Dostanete pak URL adresu, kterou můžete sdílet se světem a sbírat e-maily (bez nutnosti mít vlastní blog!).

V MailerLite stránku produktu vytvoříte jednoduchým kliknutím na Sites v horním zeleném menu. A průvodce vás pak již navede k její tvorbě.

Jak sbírat e-maily

Stránka produktu by měla obsahovat 3 hlavní věci:

  1. Název vašeho produktu, případně příslib, který produkt vyřeší.
  2. Pár vět na vysvětlení, o čem to je. Co lidé získají, když vám e-mail dají.
  3. Formulář, kam můžou vyplnit své jméno a e-mail.

Stránku produktu vidím jako nejkomplexnější možnost. Měla by stát samostatně, bez nějakého rozptýlení. Aby návštěvníci nemohli „utéct“ jinam. Žádné jiné možnosti, než buď vyplnit formulář, nebo ze stránky odejít. Nic na rozptýlení.

Možnost 2: Pop-up okno

Druhou možností je vytvořit si pop-up okno. Což je takové to vyskakovací okno, které všichni jistě velmi dobře známe. Jde o nějaký box, který na nás vyskakuje, zatímco brouzdáme webovými stránkami. Takový box by měl být stručný a jasný. Tedy trefně popsat, pro co se lidi upisují svým jménem a e-mailem. Není to jako stránka produktu. Pop-up na nás vyskočí a většinou jím musíme umět opravdu zaujmout v prvních setinách vteřiny, jinak lidé klikají na křížek a vypínají.

Jak sbírat e-maily

Setkávám se s názorem, že pop-upy jsou to nejotravnější, co na vás na stránce může vyskočit. A upřímně, je to pravda, pokud majitel stránky neumí pop-up správně nastavit. Dobré je nastavovat vyskakovací okna tam, kde se správně hodí. Například pop-up o vašem e-booku o rtěnkách nedávejte na stránku, kde se bavíte o svém oblíbeném diáři. Zkuste to taky tak, aby na jednoho návštěvníka ten box nevyskakoval pokaždé, když si refrešne stránku. Tato jistá „otravnost“ je důvod, proč pop-upy zatím sama nevyužívám. Ale jde o jednu z možností, jak e-maily získávat.

Možnost 3: Vložený formulář

Třetí možností, jak sbírat e-maily do e-mail listu je tzv. vložený formulář. Jde o vytvořený formulář, který pomocí kódu můžete vložit na svůj web či blog. Stejně jako předchozí dvě možnosti, i zde je podstatné, aby měli návštěvníci možnost vyplnit jejich e-mail a jméno (minimálně tedy e-mail). Takový vložený formulář pak můžete vkládat k vašim článkům, do menu blogu. Zkrátka tam, kam chcete. Já vložené formuláře používám, když si vytvářím vlastní stránky produktu. Vytvořím stránku pro produkt (v tomto článku možnost č. 1 pro sbírání e-mailů) a následně tam vkládám vložené formuláře.

Jak sbírat e-maily

V MailerLite lze jednoduše vytvořit i vložený formulář, pomocí záložky Forms a následně – Embedded Forms. Můžete vidět, že já mám momentálně 4 připravené formuláře, pomocí kterých sbírám e-mailové adresy.

NAKOPNĚTE své sociální sítě díky 100+1 námětům na příspěvky 🙂

No a toto jsou tři hlavní možnosti, pomocí kterých můžete sbírat e-maily do svého listu. Je ale důležité taky vědět, na co lákat ty lidi. Co jim nabídnout na oplátku za ten jejich e-mail. Zmínila jsem, že můžete vytvořit různé e-booky, kurzy, PDFka, návody a mnoho dalšího. Ostatně, na téma e-mailing mám hned celou rubriku, tak jí prolustrujte.

Psala jsem na začátku, že tento článek je takové lákadlo před mojí velkou novinkou. Ne nebojte se, teď vám to ještě úplně celé neodtajním, ale můžu vám říct, že během pár dní se zde na blogu objeví zcela nový kurz. Přesně tak. Několik týdnů jsem pracovala na dalším kurzu, tentokrát zaměřeném na e-mailing (nejen) pro blogerky. Tak zůstaňte na drátě, ať vám nic neunikne!

PS: Do komentářů mi můžete napsat, co vy a e-mailing? Plánujete svojí e-mailovou strategii? Zaujal vás třeba nějak MailerLite? Případně jestli jste zvědaví na můj chystaný kurz 🙂 .

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *