Veronika Ježíková - terapeutka kvantová terapie, funkční princip a Yuen metoda pro okamžité a trvalé zkvalitnění života
Jak se dostat do hladiny alfa

Jak se dostat do hladiny alfa?

To je to, oč v seberozvoji běží, že? Jak se dostat do hladiny alfa! Protože tam se prý dějí všechny možné a nemožné zázraky. Ale abych nepředbíhala, tak si povíme nejdřív něco o tom, co to ta hladina alfa vlastně je, to je fér, ne? Předem se omlouvám všem vědcům, pokud nebudu používat přesné termíny a vysvětlivky, zkrátka to popíšu z vlastní osobní zkušenosti.

Mozkové hladiny

Když mozek pracuje, tak vysílá vlny o různé vlnové délce. Například pro běžnou činnost je v betě, když jde do extrému, přehoupne se do gammy. Naopak když se začne uklidňovat, tak jde do alfy, théty, delty…

To je pět základních stavů mozku, ve kterých pracuje. Ať už je aktivní nebo spí. Je to pět základních vlnění. A v každém se děje něco jiného.

Jsou to stavy vědomí, které jsou pojmenovány podle písmenek řecké abecedy. Pod názvem jednotlivého stavu se skrývá rozsah frekvence, na které mozek “vibruje”. Na které vlní. A každý stav také představuje, co se tam děje, pokud mozek na takové vlně zrovna pracuje.

Hladina alfa

Pokud je mozek v alfě, tak vlní na rozmezí 8 – 12 Hz (zdroje se mohou lišit napříč internetem o 0,5 – 2 Hz).

Jde o stav jistého “supervědomí” či “nadvědomí”. Pokud mozek “vlní” na této hladině, tak je v relaxovaném, uvolněném stavu. Fyzické tělo je uvolněné, mysl zůstává bdělá. A také velmi vnímává vůči různým návrhům, sugescím a podobně. Proto se v alfa hladině dějí různá “kouzla”.

Je to stav, ve kterém máme lepší přístup k intuici. Můžeme se zde léčit, dávat podvědomé příkazy našemu vnitřnímu světu, které se začnou projevovat ve fyzické realitě kolem nás.

Benefity hladiny alfa

Některé benefity pobývání ve hladině alfa už jsem zmínila, jde o zlepšení intuice, soustředění, redukci stresu, zlepšování schopnosti se učit, uvolnění, schopnost samoléčení, pocity pohody, uvolnění.

V této hladině k nám přichází inspirace a jsme tvořivější. Spouští se léčivé mechanismy, přichází nám nápady.

Pokud se dostaneme do této hladiny, dokážeme být velmi efektivní. Lépe se vypořádat se stresovými situacemi a tím pádem dosahovat našich požadovaných cílů.

Jak se dostat do hladiny alfa

Existuje několik způsobů, jak se dostat do hladiny alfa. Každý by si měl najít to, co mu nejvíc vyhovuje. Já osobně používám hned několik způsobů (či kombinace), jak se dostat do hladiny alfa. Ale vždycky, když se do nějaké metody pustíte, mělo by to zahrnovat uvolnění vašeho těla na fyzické i mentální úrovni. Protože o tom tato hladina je – o uvolnění. Zpomalení mozkových vln. Bez zrelaxování a uklidnění se jenom těžko dostaneme do hladiny alfa (potažmo i théta).

Protože pokud jsme ve stresu a neumíme se uklidnit, tak operujeme a fungujeme v hladině beta, někdo může i v gammě, pokud jde o vysoké vypětí či stres.

Klíčem proto je se vždycky dostat do relaxového stavu. V mých relaxacích vcházíme do hladiny alfa. Nejprve zrelaxujeme tělo, projdeme postupně uvolněním, odpočítáme si… a pak můžeme čarovat.

I. Odpočítávání

Pravděpodobně jedna z nejjednodušších metod, kterou používám i ve svých relaxacích na uvolnění a navození alfa stavu. V této metodě jde o jednoduché mentální (či hlasité) pomalé odpočítávání pozpátku. Já používám pozpátku čísla od 10 do 1. S tím, že se nadechnu a představím si, či v mysli řeknu číslo 10 a vydechnu. Pak se nadechnu s číslem 9 a opět vydechnu… a tak dále.

Někdo doporučuje počítat od 21 do 1. Někdo i dělá (což já nedělám), že prokládá mezi každým číslem, které počítá, frázi, afirmaci. Například nádech 10 – “jsem uvolněná” – výdech. Nádech 9 – “moje tělo je zrelaxované” – výdech. A tak dále. Nedělám to proto, že já si uvolňuji tělo ještě předtím.

II. Vizualizace barev

Další velmi známá a používaná metoda, jak se dostat do hladiny alfa. I já sama jí používám, jak při práci sama se sebou, tak ve svých nahrávkách. Jde o vizualizování si konkrétních barev, které jsou škálované od nejvyšší frekvence (červená) po nižší, klidnější frekvence (fialová).

V principu jde zase o to, že s nižší a nižší frekvencí uklidňujeme sebe, náš mozek, relaxujeme tělo a tím se i snižují vibrace mozku a tím pádem se dostáváme blíže a blíže hladině alfa.

Takže stačí si zavřít oči a vizualizovat si barvy sestupně – červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá, fialová a indigová (tmavě fialová).

A ano, jsou to i barvy představující jednotlivé čakry.

III. Hudba

Hudba jako taková má obecně velký vliv na náš stav, na naše rozpoložení. Dokáže nám navodit různé emoce, nálady. A stejně tak nás ale i dostat do hladiny alfa. Výzkumy ukázaly, že některé druhy hudby stimulují právě alfa mozkové vlny. Jde především o klasickou hudbu, která by měla být uklidňující a její tempo pomalejší, než je průměrná tepová frekvence.

IV. Fixace očí

Fixace či koncentrace na určitý bod je skvělý způsob, jak se zrelaxovat a uklidnit mozkové vlny tak, že se dostanou do hladiny alfa. Většinou jde o bod “nahoře”. Tedy jde o to pohled fixovat na místo, které je o něco výš, než je výška očí, a koncentrovat se na něj, zatímco pomalu dýcháme.

V. Vizualizace přírody

Jde o vizualizační techniku, ale můžete jí použít i v opravdové přírodě. Podstatou je, že si zavřete oči a představíte si sami sebe v klidném, přirozeném prostředí, ve kterém se cítíte pohodlně. Může to být louka, vodopád, pláž, hora, džungle – zkrátka jakékoliv místo v přírodě, které je vám blízké. Které vás uklidní a uvolní.

Variantou je také třeba zírat nejdříve po nějakou dobu na plakát či obrázek klidného místa, než si toto místo začnete představovat za zavřenými očními víčky.

VI. Hluboký dech

Jednoduchá technika pro uvolnění mysli a navození alfa stavu. Zhluboka se nadechnete a dech podržíte “nahoře” po čtyři doby. A pak vydechnete všechen vzduch plynule pomalu a opět počkáte čtyři doby, než se znovu nadechnete.

VII. Binaurální beaty a světelné impulzy

Binaurální beaty – jde o způsob, kdy si pustíte do uší nahrávku, která přímo navodí konkrétní stav hladiny mozku. Například právě i alfa stav. Stejně tak světlo pulzuje na určité frekvenci, proto se dá alfa stavu dosáhnout i pomocí světelných impulzů.

VIII. Meditace

Pokud praktikujete meditaci pravidelně, tak se umíte uvolnit, zrelaxovat a tudíž se i dostat do alfa stavu vědomí. V tomto článku popisuji základy, jak začít meditovat ve čtyřech jednoduchých krocích.

A co teď, když jsem v hladině alfa?

Pokud se vám podaří dostat do hladiny alfa, můžete si tam záměrně vizualizovat řešení vašich situací, promlouvat se svými rádci, léčit se, a mnoho dalšího. Všechno jsou to metody omezené jenom naší vlastní představivostí a kreativitou. Je důležité vědomě sám na sobě praktikovat, dostávat se do klidu. Naučit se, kam jde naše pozornost, kam chodí naše myšlenky. Protože podle toho, kam upínáme naší pozornost, tak takový je náš život.

Já osobně chodím do alfa stavu tehdy, když se chci poradit se svojí intuicí, kterou nazývám radou moudrých, když se chci léčit, nacházet ideální klienty, učit se, hledat řešení a další.

Mé relaxace, které vás dostanou do alfa stavu, si můžete pustit i na mém YouTube kanále. Nebo si je stáhnout tady a mít je po ruce, když zrovna nemáte prostor na YouTube.

Spoustu relaxací a meditací, které navozují stav alfa, tvořím a dělám pro své klienty v kurzech, například v kurzu Solfeggio stezka.

Pokud se vám nedaří uklidnit, máte pocit, že vám pozornost neustále odbíhá někam jinam, nedaří se vám zrelaxovat… možná v sobě máte skryté bloky, strachy či limity nebo programy, které vám v tom brání. S tím může pomoci i kvantová terapie, kterou poskytuji. Během jednotlivých sezení se přesně zaměříme na vaše problémy, na vaší konkrétní situaci. Předám vám své rady a návody, které fungují a které zlepší kvalitu vašeho života. Stačí se jenom objednat.

Pracujete na sobě a zajímáte se o osobnostní rozvoj?

No pak se nezapomeňte přidat do mé facebookové skupinky!

Ing. Veronika Ježíková
Spojová 263
407 01 Jílové

IČO: 08819173

Fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku, evidujícím úřadem je Magistrát města Děčín.

Copyright 2020 – 2022 | Veronika Ježíková | Všechna práva vyhrazena