Vyhledávání...
TOP
e-mailing

Jak vytvořit e-mailovou kampaň s MailerLite

102 Views

V dnešním článku vám ukážu, jak vytvořit e-mailovou kampaň pomocí MailerLite. Článek krok za krokem popisuje, jak lze s kampaněmi v MailerLite pracovat. Zejména prospěšný bude pro ty, kteří chtějí vytvořit první kampaň a ve všem tom nastavování a výběru se ztrácí.

Pokud blogování nemáte jenom jako hobby, kdy sdílíte fotky z posledních večírků a rodinných grilovaček, pak je pro vás email list velmi důležitý. Zvlášť, pokud chcete utužit vztah se svými čtenáři, získat nějakou návštěvnost, potenciální zákazníky apod. Pokud používáte MailerLite, můžete využívat mnoho nástrojů. Plánovat e-maily do budoucna, sledovat, na které e-maily se kliká, kdo se odhlašuje z odběru a podobně. Teď je načase vytvořit pomocí této služby vaší první jednoduchou kampaň. Jednoduše se držte následujících kroků a nemůžete zabloudit.

Jak vytvořit e-mailovou kampaň krok za krokem

Přihlaste se do svého MailerLite účtu a klikněte na velké oranžové „Create Campaign“ v pravé části obrazovky. My se v tomto návodu zaměříme na běžnou kampaň, která je v MailerLite pojmenovaná jako Regular Campaign. Je to hned první volba v té „záložkové části“, kde jsou i další možnosti kampaní.

V první části po vás MailerLite bude chtít vyplnit čtyři hlavní věci. První je předmět e-mailu. Jak napsat předmět sice není téma tohoto článku, ale kdybych to měla shrnout, ideální předmět:

  • by neměl být zbytečně dlouhý,
  • měl by být osobnější,
  • tajemnosti se meze nekladou, měl by přitáhnout pozornost,
  • neměl by být laciný.

Tvorba kampaně

Pokud máte úvodní informace vyplněné, je čas zmáčknout velké oranžové tlačítko „Next: CONTENT„. Objeví se vám možnosti, buď designovat e-mail pomocí vlastních šablon, vytvořit nový, vybrat si z galerie nebo z již odchozích e-mailů.

V začátcích bych zvolila tu nejjednodušší cestu a to „New Drag & Drop Editor“, což je první nabídka tvorby kampaně v záložce „Create New“. Neboli začít od nuly. Klikněte jednoduše na oranžové „Choose“ a jedeme tvořit vaší první kampaň! Nelekněte se, co na vás vyběhne! Není to tak složité, jak to může působit.

Editor kampaní

Po výběru editoru se vám zobrazí nová stránka, kde můžete začít tvořit svojí první kampaň pomocí technologie chyť a pusť, neboli Drag & Drop (jak se také jmenuje náš vybraný editor).

V prostřední části je váš e-mail, který pomocí editoru tvoříte. V levé části máte na výběr, které prvky do e-mailu chcete přidat. Asi to nejhlavnější jsou tlačítka, nadpisy, ikonky na sdílení na sociálních sítích, obrázky, a opravdu mnoho dalšího, s čím si musíte pohrát. Jenom tak zjistíte, co MailerLite nabízí a co se vám líbí. V pravé části je pak nastavení šablony e-mailu. Nastavením myslím například barvy, písmo, jestli bude e-mail rozdělen na části oddělovači, nebo v plné šířce. Dále nastavení zápatí.

Editování jednotlivých částí e-mailu je snadné a intuitivní. Když myší přejedete a kliknete přes vybranou část, vyrámuje se vám šedým rámem a zobrazí se ikonky v horní části. V levé části je ikonka na přesouvání vybraného obsahu. Pokud se vám například něco nelíbí nahoře, takto to jednoduše přesunete do spodní části e-mailu. V levé části jsou pak ikonky na úpravu, náhled, duplikování a mazání.

Důležité je to menu vpravo, které vám vyjede, když kliknete na nějaký prvek e-mailu. Tam můžete editovat celý svůj obsah. Přidávat vlastní texty, obrázky, odkazy. To je součástí volby „Content“. V oblasti Settings pak měníte nastavení. Myšleno je nastavení barev, písma apod. Každý prvek má různé možnosti nastavení.

Ať už do obsahu svého e-malu přidáte cokoliv, nikdy nezapomínejte na tu spodní „odhlašovací“ část, která musí být součástí každého e-malu. A MailerLite nabízí rovnou vloženou možnost odhlášení z odběru. Kam si můžete přidat ještě svůj text, nebo ho poupravit. Já doporučuji přidávat větu „Tento e-mail je ze zákona obchodním sdělením“. Aby bylo spravedlnosti učiněno za dost.

Čas nastavit kampaň

Nezapomínejte si všechno průběžně ukládat, ať zbytečně nepřijdete o nějaký obsah. Jelikož tento článek není o tom, co přímo zabudovat do vašich e-mailů, můžu jenom poradit, buďte co nejvíce užiteční. Nikdo nechce číst mnoho omáčky bez nějaké přidané hodnoty. Váš e-mail by měl mít pro čtenáře smysl. Poradit mu, jak se z místa A dostat na místo B. Měl by v sobě nést odpověď na jeho problém, proč se k odběru vašich novinek přihlásil.

Když kampaň doeditujete a kliknete na „Done Editing“ služba vás vyzve, abyste vybrali skupinu odběratelů, kterým se kampaň odešle. Můžete buď vybrat všechny, nebo jenom někoho, je to na vás a na vaší strategii. Jakmile máte vybranou skupinu odběratelů, přesunete se na další krok, kde naplánujete, kdy se kampaň odešle. Můžete buď hned nebo stanovit vlastní datum. Pro placenou verzi je také možnost posílat podle časových zón odběratelů. A pak jednoduše kliknete na Send. A je to!

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *