Vyhledávání...
0
TOP
e-mailing

3 rychlé tipy, jak získat víc odběratelů

3 Views

Pokud v sobě máš myšlenku (byť sebemenší), že někdy budeš vydělávat na tvém blogu, je důležité začít tvořit a budovat e-mail list. Pokud už tak činíš, výborně! V tomto článku ti ukážu 3 rychlé tipy, jak získat víc odběratelů do e-mail listu. Abys ale sbírala „ty správné kontakty“ začni s opakováním na úvod. Tam shrnuji, jak nejvhodněji začít tvořit e-mail list z lidí, kteří se o vaše téma skutečně zajímají.

Opakování na úvod

  • Nesbírej odběratele obecným newsletterem. Představ si, že e-mailová adresa je jako měna, co ty NABÍDNETE za to, že ti někdo ZAPLATÍ e-mailem?
  • E-mail list složený z lidí, které skutečně zajímá obsah tvého blogu si zajistíš tak, že jim vytvoříš nabídku na míru. Máš blog o zero waste? Vytvoř zero waste checklist. Píšeš o výrobcích ze dřeva? Vytvoř seznam těch nejlepších nástrojů na kvalitní výrobu. Stručně řečeno = vyměň e-mail za jasně definovaný produkt, tématicky ladící k tématu blogu.
  • Proto se nedoporučuje obecný newsletter, do toho se může zapsat kde kdo – ale také rychle odhlásit, jakmile pošleš svému listu první e-mail.
  • Obecně se méně lidí zapíše do obecného newsletteru. Pokud máš nabídku „na míru“, zapíší se o ní ti správní lidé a ti budou tvořit tvůj e-mail list. A pokud se o ně budeš dobře starat, nebudou z něj chtít ani odejít.
  • Takto si buduješ své publikum, kterému pak můžeš třeba i nabízet tvůj placený produkt, protože už je zajímá vaše téma.

To jenom něco malého k zamyšlení na úvod, proč netvořit obecný newsletter a jak nejlépe začít sbírat ty správné kontakty do e-mail listu. Správné v tom smyslu, že je bude zajímat, co jim chceš říci. Případně i prodat. Cílem je vytvořit nabídku, která pro ně bude lákavá, protože je zajímá tvůj blog. Něco navíc, nějakou „komoditu“, kterou vymění za svůj e-mail. Jak jsem říkala, ber e-mail jako měnu. A moc lidí ti nedá peníze jen tak pro nic za nic.

Jak získat víc odběratelů – 3 rychlé tipy

Následující tipy jsou aplikovatelné hned, pokud už máš svojí nabídku vytvořenou. Můžeš je proto jít rovnou vyzkoušet i na tvé stránce. Pokud ještě nabídku nemáš, nebudou se ti tyto možnosti zatím moc hodit. Protože nemáš na co odkazovat. Doporučuji proto vytvořit tvou nabídku, ať to můžeš jít aplikovat i na stránku 😉 .

Odkaz na nabídku přímo v článku

Když už píšeš článek, je dobré přímo do jeho „střev“ vložit odkaz na nabídku. Třeba mezi nějaké odstavce. I u mých článků si můžeš všimnout, že takto odkazuji na své nabídky. Nabídka může ale nemusí přímo souviset s tím článkem. Čím víc je s ním ale v souladu, tím líp. Ne vždy se to ale podaří. Například když máš blog o domácí výrobě a máš ten zmíněný zero waste checklist. Ale článek je třeba o výběru těch správných sazenic. Což i souvisí s blogem, protože na to téma často píšeš. To nevadí, koho to zajímá, tak ten odkaz zkoukne a případně se o nabídku zapíše. Nicméně vložením takové nabídky do každého článku výrazně zvýšíš své šance na růst e-mail listu.

Možnost zapsat se o nějaký ten produkt na konci článku

Vložit nabídku i na konec tvého článku je více než logické. Protože jsi článkem již poskytla nějakou hodnotu. Ukázala jsi, že svému tématu rozumíš a čtenář tak bude mít menší problém s tím, vyměnit svůj e-mail za ten checklist či cokoliv.

Obecně řečeno, tvoříš blog a tak tím hlavním, co tam čtenáři jdou dělat, je číst články. Je proto rozumné dávat své nabídky k článkům.

Exit pop-up

Vím, ano. Vyskakovací okna nemá nikdo rád, v tom s souhlasím. Je ovšem typ vyskakovacího okna, které nikomu neuškodí. A to je to co se objevuje, když chcete opustit stránku. Říká se mu exit pop-up. Vytvořením takového pop-up okna s formulářem k vyplnění na získání nabídky nic nezkazíš. Proč? Protože čtenář byl stejně už na odchodu. Takhle se třeba ještě zastaví a vyplní ten formulář a stane se tak součástí e-mail listu.

Ovšem pozor, když tvoříš exit pop-up, vytvoř ho tak, aby nikoho neotravoval. Tedy nastav, aby se zobrazoval třeba jenom jednou za týden konkrétnímu uživateli. Toto by ti měl umožnit poskytovatel e-mail marketingu.


Pokud už máš svojí nabídku, tak toto jsou tři rychlé tipy, jak získat více odběratelů do listu. Jsou to kroky, které můžeš implementovat do svého blogu prakticky hned a uvidíš, že nekecám a že získáš víc odběratelů. Tedy za předpokladu, že blog řádně propaguješ, samozřejmě. Blog je těch 30 % tvorba obsahu a zbytek propagace, zhruba. Takže nastavení těchto doporučení nestačí, pokud blog nepropaguješ.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Jak sbírat e-maily do e-mail listu
Tipy na produkty zdarma pro odběratele
Ztráta odběratelů – 6 důvodů, proč o ně přicházíte

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *