Veronika Ježíková
Veronika Ježíková

3 rychlé tipy, jak získat víc odběratelů

Pokud v sobě máš myšlenku (byť sebemenší), že někdy budeš vydělávat na tvém blogu, je důležité začít tvořit a budovat e-mail list. Pokud už tak činíš, výborně! V tomto článku ti ukážu 3 rychlé tipy, jak získat víc odběratelů do e-mail listu. Abys ale sbírala “ty správné kontakty” začni s opakováním na úvod. Tam shrnuji, jak nejvhodněji začít tvořit e-mail list z lidí, kteří se o vaše téma skutečně zajímají.

Opakování na úvod

  • Nesbírej odběratele obecným newsletterem. Představ si, že e-mailová adresa je jako měna, co ty NABÍDNETE za to, že ti někdo ZAPLATÍ e-mailem?
  • E-mail list složený z lidí, které skutečně zajímá obsah tvého blogu si zajistíš tak, že jim vytvoříš nabídku na míru. Máš blog o zero waste? Vytvoř zero waste checklist. Píšeš o výrobcích ze dřeva? Vytvoř seznam těch nejlepších nástrojů na kvalitní výrobu. Stručně řečeno = vyměň e-mail za jasně definovaný produkt, tématicky ladící k tématu blogu.
  • Proto se nedoporučuje obecný newsletter, do toho se může zapsat kde kdo – ale také rychle odhlásit, jakmile pošleš svému listu první e-mail.
  • Obecně se méně lidí zapíše do obecného newsletteru. Pokud máš nabídku “na míru”, zapíší se o ní ti správní lidé a ti budou tvořit tvůj e-mail list. A pokud se o ně budeš dobře starat, nebudou z něj chtít ani odejít.
  • Takto si buduješ své publikum, kterému pak můžeš třeba i nabízet tvůj placený produkt, protože už je zajímá vaše téma.

To jenom něco malého k zamyšlení na úvod, proč netvořit obecný newsletter a jak nejlépe začít sbírat ty správné kontakty do e-mail listu. Správné v tom smyslu, že je bude zajímat, co jim chceš říci. Případně i prodat. Cílem je vytvořit nabídku, která pro ně bude lákavá, protože je zajímá tvůj blog. Něco navíc, nějakou “komoditu”, kterou vymění za svůj e-mail. Jak jsem říkala, ber e-mail jako měnu. A moc lidí ti nedá peníze jen tak pro nic za nic.

Jak získat víc odběratelů – 3 rychlé tipy

Následující tipy jsou aplikovatelné hned, pokud už máš svojí nabídku vytvořenou. Můžeš je proto jít rovnou vyzkoušet i na tvé stránce. Pokud ještě nabídku nemáš, nebudou se ti tyto možnosti zatím moc hodit. Protože nemáš na co odkazovat. Doporučuji proto vytvořit tvou nabídku, ať to můžeš jít aplikovat i na stránku 😉 .

Odkaz na nabídku přímo v článku

Když už píšeš článek, je dobré přímo do jeho “střev” vložit odkaz na nabídku. Třeba mezi nějaké odstavce. I u mých článků si můžeš všimnout, že takto odkazuji na své nabídky. Nabídka může ale nemusí přímo souviset s tím článkem. Čím víc je s ním ale v souladu, tím líp. Ne vždy se to ale podaří. Například když máš blog o domácí výrobě a máš ten zmíněný zero waste checklist. Ale článek je třeba o výběru těch správných sazenic. Což i souvisí s blogem, protože na to téma často píšeš. To nevadí, koho to zajímá, tak ten odkaz zkoukne a případně se o nabídku zapíše. Nicméně vložením takové nabídky do každého článku výrazně zvýšíš své šance na růst e-mail listu.

Možnost zapsat se o nějaký ten produkt na konci článku

Vložit nabídku i na konec tvého článku je více než logické. Protože jsi článkem již poskytla nějakou hodnotu. Ukázala jsi, že svému tématu rozumíš a čtenář tak bude mít menší problém s tím, vyměnit svůj e-mail za ten checklist či cokoliv.

Obecně řečeno, tvoříš blog a tak tím hlavním, co tam čtenáři jdou dělat, je číst články. Je proto rozumné dávat své nabídky k článkům.

Exit pop-up

Vím, ano. Vyskakovací okna nemá nikdo rád, v tom s souhlasím. Je ovšem typ vyskakovacího okna, které nikomu neuškodí. A to je to co se objevuje, když chcete opustit stránku. Říká se mu exit pop-up. Vytvořením takového pop-up okna s formulářem k vyplnění na získání nabídky nic nezkazíš. Proč? Protože čtenář byl stejně už na odchodu. Takhle se třeba ještě zastaví a vyplní ten formulář a stane se tak součástí e-mail listu.

Ovšem pozor, když tvoříš exit pop-up, vytvoř ho tak, aby nikoho neotravoval. Tedy nastav, aby se zobrazoval třeba jenom jednou za týden konkrétnímu uživateli. Toto by ti měl umožnit poskytovatel e-mail marketingu.


Pokud už máš svojí nabídku, tak toto jsou tři rychlé tipy, jak získat více odběratelů do listu. Jsou to kroky, které můžeš implementovat do svého blogu prakticky hned a uvidíš, že nekecám a že získáš víc odběratelů. Tedy za předpokladu, že blog řádně propaguješ, samozřejmě. Blog je těch 30 % tvorba obsahu a zbytek propagace, zhruba. Takže nastavení těchto doporučení nestačí, pokud blog nepropaguješ.

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Jak sbírat e-maily do e-mail listu
Tipy na produkty zdarma pro odběratele
Ztráta odběratelů – 6 důvodů, proč o ně přicházíte

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ