Veronika Ježíková
Veronika Ježíková

Kde propagovat blog a získat nové návštěvníky

Nejspíš se budu opakovat když zmíním, že blogování je zhruba 30 % o psaní přínosného obsahu a zbývajících 70 % je propagace tohoto obsahu. Jasně, všichni víme, že základem je přínosný obsah, který má nějakou hodnotu, zajímá čtenáře, má jim co nabídnout. Jenže, ruku na srdce, takový obsah je k ničemu, když se nedostane k tomu správnému publiku. K někomu, kdo skutečně ty informace ocení a využije. V dnešní době je mnoho možností, kde propagovat blog zdarma a získat tak nové návštěvníky na váš blog.

Mimo obsahu tedy potřebujete i platformy, na kterých můžete (nejlépe zdarma) sdílet váš blog. Dneska je naštěstí takových možností, kde propagovat blog, mnoho. Vybrala jsem proto několik nejoblíbenějších možností.

Sociální sítě

Jeden by řekl, že sociální sítě jsou nejlepším způsobem, jak propagovat váš blog a vaše příspěvky. Upřímně, kdo v dnešní době nemá účet na nějaké sociální síti? Asi tak 99,9 % vašich návštěvníků má účet minimálně na jedné sociální síti, tak proč toho nevyužít? Neříkám, že si máte hned zakládat účty všude po všech sockách, ale je fajn pomalu ale jistě budovat vliv na jedné sociální síti. A postupně se tak propracovávat k dalším.

1. Facebook stránka

Já osobně jsem na Facebooku asi od roku 2009 plus mínus, prostě dlouho a věřím, že i mnoho z vás. Proč tedy nevytvořit facebook stránku pro váš blog? Je to otázka pár kliknutí a hlavně vás to nebude stát ani korunu. Na své stránce můžete sdílet váš blog, nové články, příspěvky z Instagramu, Pinterest a mnoho dalšího. Takže neváhejte a jděte si pro váš blog založit facebook stránku, stejně jako mám já. Napojte tam odkaz na váš blog a začněte budovat svojí komunitu 🙂 .

Začněte na své stránce sdílet staré a nové příspěvky z vašeho blogu, nejlépe každý den, pokud máte dost obsahu. A nebojte se sdílet i příspěvky z jiných blogu ve vašem zaměření 🙂 . Můj tip? Starší příspěvky z vašeho blogu si naplánujte dopředu a nechte je publikovat automaticky ve vámi zvolený den a čas. Tak si ušetříte spoustu času.

2. Facebook skupiny

Další super dárek od Facebooku, jak pomoci blogerům (a nejen jim) sdílet a propagovat vlastní příspěvky, stránky, produkty a mnoho dalšího. V naší české blogosféře existuje hned několik blogerských skupin, kde můžete své příspěvky a blogy promotovat. Což, zcela upřímně, není úplně můj šálek kávy. Ne že bych dřív nebyla součástí takových skupin, ale už nejsem.

Ano, je to super způsob, jak můžete lehce zkopírovat a sdílet odkaz na váš blog nebo článek. A 100% získáte i mnoho návštěvníků. Určitě už ale čekáte to “ale”, které mám na srdci. Přesně tak. Stejně jako vy, tak stovky dalších chtějí sdílet odkazy na své články.

Proto jsem já osobně založila skupinu pro blogerky, které si chtějí navzájem pomáhat, inspirovat se, radit si, a v pravý čas sdílet i své blogy, články, účty na sociálních sítích. Skupinka má ale přísnější pravidla. Mým cílem totiž není vytvořit další tuctovou skupinu, kam se denně přídavají desítky odkazů na články. Já chci komunitu. A už teď je tam spoustu super holek, které skupinku drží a jsou fajn 🙂 . Chcete být jednou z těch super holek? Tak se přidejte do naší skupinky 🙂 .

3. Pinterest

Na úvod bych chtěla říct, že Pinterest u nás ještě není tak oblíbený, jako v zahraniční. Tím zahraničním myslím anglicky píšící blogy. Pro ty je Pinterest ohromným zdrojem nové a nové návštěvnosti. Jde o vyhledávací nástroj a víc jsem o něm psala v tomto článku.

Je to zcela na nás, aby se Pinterest rozjel i v našich vodách a přinášel nám zaslouženou návštěvnost. Piny mají delší životnost, než třeba příspěvky na Facebooku nebo Instagramu, jsou déle viditelné. Je to tedy na nás, tak šup, běže si založit byznys profil (který je zdarma) a začněte pinovat 🙂 .

4. Instagram

Upřímně, Instagram není úplně šikovná platforma, pokud jde o sdílení odkazů na blogy, články, produkty a další. Ale když se chce, tak to jde. Pokud nemáte 10 tisíc sledujících, tak nemůžete přidávat odkazy do stories. Každopádně, stačí ze stories vaše sledovatele odkázat na link ve vašem bio a je to. Pokud chcete nějaké tipy, jak na Instagram, sepsala jsem o nich článek. Stejně tak pár důvodů, proč je lepší mít na Instagramu vlastní rozcestník linků.

5. Další možná místa, kde propagovat blog

Já osobně zatím nejvíce využívám výše zmíněné čtyři možnosti. Tedy Facebook stránku, Facebook skupinu, Pinterest a Instagram. Nechci být totiž úplně zahlecná a dokud na to nemám tým lidí, je to dost časově náročné zvládat tolik platforem.

Každopádně, vždy můžete využít dalších možností sociálních sítí:

  • Twitter
  • LinkedIn
  • Bloglovin

S kalendářem plánování na sociální sítě vám nikdy nedojdou nápady, jak svou stránku či profil oživit – VÍCE INFORMACÍ

E-mail marketing

O e-mailingu jsem napsala již několik článků a stále si stojím za tím, že je to velmi mocný nástroj v jakémkoliv online byznyse. Pokud chcete e-mail marketing při svém blogování využívat, musíte mít už od začátku zvolenou strategii. Já jí neměla a teď to doháním.

Musíte se zmyslet nad tím, kdo je vaše cílové publikum a co takové publikum chce dostávat do své e-mailové schránky. A taky, jak v první řadě ten e-mail do svého listu dostat. Proto potřebujete nabídnout kvalitní opt-in, tedy něco, za co vám lidé výměnou poskytnou svojí e-mailovou adresu. A následně se o svůj e-mail list musíte samozřejmě řádně starat.

Umožněte snadné sdílení

Jak se příspěvek dostane od vás ke čtenářům? Sdílíte ho. Jak se dostane k dalším čtenářům? Sdílí ho přímo vaši čtenáři. Tak proč jim to sdílení komplikovat? Umístěte ke svým článkům buttonky pro sdílení na sociálních sítích. K obrázkům přidejte PinIt Button pro sdílení na Pinterestu.

Není nic jednoduššího, než nechat čtenáře šířit váš obsah. Pro WordPress existuje mnoho pluginů, které vám tyto ikonky na sdílení umožní používat. Můžete zkusit třeba Kiwishare, Sumo share, Social Warfare a další.

Správné SEO

Super nástroj, jak si pohlídat SEO, je YoasSEO plugin, který v základní verzi nabízí všechno, co potřebujete. O tom, jak s tímto pluginem začít, jsem napsala celkem obsáhlý článek.

Odkazujte

A teď mluvím o interních linkách. Měli byste ve svých článcích odkazovat na relevantní obsah vašeho blogu. Tedy na články, které nějakým způsobem souvisí s tím konkrétním článkem. Takto docílíte, že se čtenáři podívají i na jiný váš obsah a udržíte je u sebe déle. Snadný způsob, jak čtenáře přilákat na vaše další články. Jo a pro pořádek, interní linky jsou SEO friendly 🙂 .

Diskutujte a komentujte

Jistě máte své oblíbené blogy, které rádi čtete. Proč tedy nepřidávat komentáře (smysluplné) ke článkům vašich oblíbených blogerů? Pokud najdete například blog se stejným zaměřením, jako je to vaše, můžete navzájem diskutovat a podobně.

Hostující příspěvky

Můžete také psát hostující příspěvky na jiný blog. Nejen na blogy jiných blogerek, ale třeba na různá fóra, blogy firem a značek, apod.

Další možné způsoby propagace blogu

Existuje mnoho možností, jak zdaramo a snadno propagovat svůj blog a články. Jak je dostat k tomu správnému publiku. Můžete si například vytvořit vlastní podcast, něco jako audio verzi vašeho blogu. Někdo prostě nemá čas nebo možnosti číst blog, ale můžou si poslechnout váš podcast v autě cestou z práce (nebo do práce). Nebo při běhání. Skvělý způsob, jak propagovat blog. Když nad tím tak přemýšlím, možná to taky zkusím! Pokud podcast není pro vás to pravé, můžete zkusit třeba YouTube, pokud vás navíc baví kromě dělání blogu i natáčení videí. Zvýšit povědomí o vašem blogu můžete i pomocí různých soutěží.

Rada na závěr

Výše jsem popsala hned několik možností, jak a kde propagovat blog. Ale prosím, nesnažte se hned ovládnout všechna sociální média, nebo se z toho zblázníte. Zkuste si najít jednu dvě sociální sítě, “ovládněte je” a pak až se přesuňte na další. Jinak se z toho fakt poto. Blogování je běh na dlouhou trať a člověk velmi snadno přepálí start a může vyhořet (o tom, jak tomu předcházet se dočtete zde). Důležité je vytrvat a zůstat pozitivní.

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

3 komentáře

  1. Skvělý rady! To rozšíření o podcast jsem nedávno využila a docela mě to i baví. Než podcast dělám zatím jen audio verze článků, ale je jen otázka času, kdy udělám i samostatný díl.
    Jinak co se týče FB stránek, příjde mi, že to FB tak moc omezuje, že je to fakt jen pro ty věrnější fanoušky. Mnohem lepší způsob je založení vlastní skupiny (taky jsem založila – Nenormální blogy, protože mě štvalo, jak každej sdílí jen recenze na kosmetinu nebo knížky :D)

    Jinak moc pěkný design blogu 🙂

    1. O podcastu taky uvažuju a stejně jako ty, tak zatím ve formě audio verze článků 🙂 Skupinu na fb mám taky, je to super způsob, jak se spojit s lidmi 🙂 Děkuji za pochvalu 🙂

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ