mít blog

Vyplatí se mít blog? Reakce online podnikatelek

Veronika Ježíková

V podnikatelské skupině pro začínající i pokročilé podnikatelky jsem položila dotaz, jestli mají blog a jestli bych ho mohla vidět. Byla to akce kulový blesk a samotnou mě překvapilo, kolik žen se ozvalo s tím, že blog mají. Že mít blog je součástí jejich podnikání a že několik z nich si komunitu vybudovalo právě díky blogu.

Nechtěla jsem z toho dělat článek, jenom mě to zajímalo. Ale ty odpovědi byly tak dobrý, že jsem je tam nemohla nechat zapadnout. To nešlo. Žila jsem totiž v tom, že mít blog pro mnohé znamená něco dětského. Když někdo řekne, že píše blog, že si vyslouží akorát posměch. Proto jsem se zeptala těchto žen. Já sama už bloguju přes 13 let a vlastně jsem si v poslední době díky tomu taky vybudovala svou komunitu.

Můj cíl, že si jednou budu vydělávat pomocí blogu se mi splnil. Protože právě díky blogu mám svou komunitu a prodávám své produkty. Je to cesta, která je mému srdci blízká. Ale dost o mně! Ukážu vám ty nejlepší komentáře a argumenty, proč mít blog. Proč tvořit obsah i když se zdá, že blog není in.

Mít blog nebo ne? Reakce online podnikatelek:

Ano. Já s ním začala. Jen s blogem. A články. A ty mi přivedly první zákazníky. Pak k tomu vznikl web. A pak e-shop. Díky článkům na blog vznikl první e-book na prodej. A díky němu knížka. A díky knížce živý kurz. A díky tomu videokurz. A díky tomu jsem si troufla na pár minut do televize. Takže mít blog rozhodně ano!

Tereza Jarošová – Ekopanenky

Také jsme začaly právě psaním blogu a na jeho základě vznikla tištěná kniha a teprve potom další služby a produkty… Blog píšeme pravidelně doteď a nový článek vychází každých 14 dní.

Markéta Popovičová – Mámami

Ano, mám blog. Píšu ráda, pravidelně a zatím celkem bez bolesti. Tzn. témata přicházejí a píše se mi lehce.

Eva Pecháčová – Optimální hubnutí

Mám blog jako hlavní pilíř.

Lucie Krausová – Vysvětlovník

No… Blogem jsem před třemi a půl rokem začala

Jenovéfa – Ze život čtyřmatky

Mám blog. Úplně mimo cílovku i obor. A poslední dvě práce přišly z něj.

Olga Sládková – Durduin

Samozřejmě. Co vidím čtenost, nejvíc všichni oceňují praktické rady, takže článek jak na Machu Picchu je nejčtenější.

Zuzka Bartáková – Cestujeme po Peru

Mám blog rovnou na úvodní stránce webu.Přijde mi to fajn. Kdo chce tak se zdrží a něco si přečte. Nepřispívám tedy nijak pravidelně

Iva Šmídová

Mám a moc mě baví, někdy úplně nejvíce, plánuji z toho vydat knihu na téma navrhování (je to i můj doktorát, takže jsem psaním posedlá), strašně ráda filosofuji o všem možném… jsem takový inkubátor nápadů a utopií… píšu o navrhování, udržitelnosti, o ženství, feminismu v umění a architektuře… a milovaném pratelném papíru

Vendula Beneš

Já blog mám, sice na něm nejsem tak často, jak bych chtěla, ale líbí se mi, že když chci napsat delší text, nebo předat hlubší myšlenku, tak mám jedno místo, kde to můžu učinit.

Jana Šimková – Rozpravy s duší

Já bych bez blogu neměla komunitu. Díky němu jsem s pomoci čtenářů vydala svoji první tištěnou knížku. Píšu tam zajímavé a čtené články a představuju tím i sebe sama a svoji práci.

Veronika Hanzlíková – Harmonie těla a duše

Příspěvek ze skupiny najdete zde i s dalšími reakcemi.

Podnikatelky zkrátka mají blog

Reakcí tam bylo víc, vesměs buď mají blog nebo ho chtějí a případně zanedbávají. Ve většině si všechny uvědomují, že mít blog je důležité. Jde o tvorbu obsahu, díky kterému se prohlubuje vztah s publikem, rozšiřuje se odbornost. Psaní článků je skvělý způsob, jak ukázat, že to co děláme, umíme. Nejde ale o to nutně psát každý den jeden článek. Ale přinést článkem hodnotu, která pro vás i čtenáře bude mít smysl.

Další samostatnou kapitolou je pak tvorba takového obsahu, který má stanovený cíl. Který je SMART. Ale o tom zase jindy. Teď jsem chtěla ukázat, že mít blog není jenom pro děti. Ale že i ostřílené podnikatelky tvoří obsah v podobě článků na svých webech.

Blogováním se zabývám už opravdu dlouho a na toto téma jsem napsala i návod, jak se za 7 dní stát blogerkou. Jak vybudovat blog, jak tvořit obsah. Je to skvělý průvodce do začátků pro ty, kteří si nevědí rady.

Mimochodem, pokud už obsah tvoříte, jako online podnikatelky nahoře, šíříte obsah opravdu všemi kanály, které to umožňují? Dostáváte obsah před co nejvíc lidí? No já nevím, to musíte vědět vy, já jenom vím, že Pinterest je jedním z kanálů, který MILUJE obsah a je škoda na něm nebýt.

Takže.

Máte blog? A mohla bych ho vidět?

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
K čemu je blog? Několik důvod, proč začít blogovat
Mýty o blogování, které ničí pověst a chuť blogovat
Vánoční úklid blogu

Připni si mě na Pinterest 📌:

SdíleT:

Share on facebook
Facebook
Share on pinterest
Pinterest
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on email
Email
Share on facebook
Share on pinterest
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..

Užíváním webu souhlasíte s ukládáním a používáním cookies.

COPYRIGHT 2020 | VERONIKA JEŽÍKOVÁ