Blog

Pinterest výzva – o placené výzvě bez cenzury

Ve dnech 11. – 15. listopadu 2020 jsem měla napilno. Probíhala má Pinterest výzva. Byla to historicky první placená výzva, kterou jsem pořádala. A byla to jízda. Konečně jsem se trochu oklepala a přináším report o této Pinterest výzvě. Dojmy s téměř měsíčním odstupem, které jsou víc objektivní a méně citově zabarvené, než během výzvy a prvních pár dní po výzvě.

Jak jsem k placené výzvě přišla

Abych mohla začít mluvit o své výzvě, je fajn zmínit se o tom, kde jsem k nápadu výzvu uspořádat přišla. Nebyl to můj výmysl. I když jsem si pak říkala, proč mě to samotnou nenapadlo už dřív. K vlastní výzvě jsem se dostala skrz výzvu Vybuduj aktivní skupinu na Facebooku. To byl boží zážitek, byla jsem z toho úplně odvařená. Z pořadatelky, z obsahu, z celé podoby výzvy. A říkala jsem si, že bych něco takového taky mohla vytvořit.

Ale než jsem to stihla dát do podoby výzvy, Petra, autorka Facebook výzvy na konci vyhodila do prodeje workshop. V něm slíbila, že nás naučí, jak takovou výzvu vytvořit. Jak si vydělat sto tisíc za pět dní. Řekla jsem si, proč se snažit znovu vynalézt kolo, když se můžu zúčastnit workshopu a přijít na to od někoho, kdo už to má za sebou?

Učit se od lidí, kteří jsou před námi, kteří nás motivují. Do workshopu jsem šla a naučila jsem se, jak udělat placenou výzvu podle Petry. Měla jsem na mysli hned několik nápadů, co vytvořit. Ale vracel se mi na mysl Pinterest. A tak to bylo. Tak vznikl nápad na výzvu Rozhýbej svůj Pinterest!

Plánování Pinterest výzvy

Hned po workshopu jsem začala o Pinterestu mluvit, vytvořila jsem prodejku, formulář v SimpleShopu, všechno technické, abych mohla prodávat. K placené výzvě jsem neměla nachystané žádné podklady, žádné výukové materiály. Cílem bylo začít prodávat, aniž bych ještě měla čárku obsahu. Protože tak jsem mohla zjistit, JESTLI vůbec bude o výzvu zájem.

Prostě o tom mluvit. Neustále to propagovat. I jsem vysílala, psala příspěvky na Fanpage i do Skupiny. To bylo cca měsíc před oficiálním začátkem výzvy. Možná měsíc a půl. Šlo o první výzvu tohoto druhu, do které jsem šla jako pořadatelka. Byl to chaos. Sama jsem nevěděla, co od toho čekat, jestli se někdo přihlásí, jak to bude probíhat. Pořádně jsem ještě ani neměla, vlastně vůbec, připravený obsah či pořádnou osnovu.

Byla jsem z toho nervózní. Celá Pinterest výzva mě děsila.

Cílem bylo stanovit si datum, pevnou cenu, připravit technické zázemí pro prodej. SimpleShop a další.

Pak už jsem si jenom do Asany napsala všechny to-do věci, které mě k výzvě napadly. Jako tvorba pracovního sešitu, tvorba příspěvků do skupiny, založení FB skupiny. Protože výzva probíhala ve skupině.

Pravda je, že jsem občas chtěla celou výzvu zrušit, vrátit lidem peníze a vykašlat se na to.

A co prodeje? Čísla? Výdělky?

Workshop, díky kterému jsem svou výzvu uspořádala, se jmenoval Jak vydělat 100 000 korun za pět dní. Právě díky placené výzvě. Sto tisíc jsem si nevydělala. Propočítala jsem si, že s cenou 365 korun za jednotku bych potřebovala mít 274 lidí. Ne že by to bylo nemožné. Jenom jsem toho v tu chvíli nedosáhla. Nejspíš nedostatečnou přípravou, přehnaným nadšením, malou komunitou lidí. Těžko říct.

Pravda ale je, že z vlastních výsledků nejsem zklamaná. Naopak. Byl to pro mě neuvěřitelný úspěch.

Za výzvu zaplatilo 71 lidí a při ceně 365 korun to dělá 25 915 korun.

Mínus cca 3 tisíce za Facebook reklamu k výzvě.

Jiné náklady jsem v souvislosti s tímto projektem neměla.

Takže jsem si přišla na cca 20 tisíc korun.

Při prvním běhu výzvy. Teoreticky za pět dní.

Peníze jsem vrátila pouze jednomu nespokojenému člověku, kterého jsem ale i přesto nechala ve skupině, kde všechno probíhalo.

Jak jsem tvořila obsah výzvy

Jak už jsem psala na začátku, když jsem výzvu vypustila, neměla jsem ani čárku obsahu pro výzvu samotnou. Ten jsem tvořila necelý týden před spuštěním samotné výzvy. A byla to výzva sama o sobě. Už jsem tam měla těch 70 lidí, už to byl závazek. Už jsem musela ty pracovní sešity udělat, připravit příspěvky.

Občas se stane, že jsem na začátku do něčeho zapálená, ale postupně nadšení vyprchává a třeba i nějaký projekt vzdám. Tohle nešlo. Tohle jsem musela vyrobit. Všech 5 pracovních sešitů.

Nakonec jsem to dala.

Ještě v den výzvy jsem dodělávala poslední sešit, ale všechno jsem to měla přichystané pro těch 5 dní.

Jak to probíhalo a co příště udělám jinak

Výzva probíhala v uzavřené FB skupině pouze pro přihlášené.

Všichni museli při žádosti o vstup vyplnit číslo objednávky, abych to mohla dobře kontrolovat, jestli jsou všechny brambory v řádku.

Každý den v 19:00 bylo jedno živé vysílání + jeden pracovní sešit.

Během vysílání jsem odpovídala na dotazy. A stejně tak jsem i potom odpovídala na komentáře.

Dávala jsem domácí úkoly, které měli účastníci plnit. Proto výzva. A jelikož šlo o Pinterest, tak to byla samozřejmě Pinterest výzva = Pinterest úkoly.

Co příště udělám jinak?

Předtočím videa a budu je publikovat daný den ráno. Večer prostor na dotazy.

S kampaní a prodejem začnu mnohem dříve.

Přesně vymezím, že výzva není návod krok za krokem a že není možné každého individuálně vést za ručičku. Protože každý jsme na jiné úrovni.

Vytvořím Pinterest magnet a tím si rozšířím e-mail list o další kontakty. Těm pak v e-mailové kampani představím dubnové kolo Pinterest výzvy.


Šla bych do toho znovu? No jasně! Bude už v trošku upgradovaném formátu. Využiju poznatky z prvního kola. Vytuním tak výzvu k lepšímu. Ale i ohlasy z prvního kola byly boží. Je Pinterest výzva něco, co vás zajímá? Zapojte se:

Připni si mě na Pinterest 📌:

STOJÍ ZA PŘEČTENÍ:
Co je Pinterest a jak ho používat
Proč mít Pinterest byznys profil

Leave a Reply

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..