Vyhledávání...
0
TOP
sociální sítě

Plánování příspěvků na Facebook stránce

2 Views

Ve svém článku na téma kde propagovat blog a získat nové návštěvníky jsem psala o možnostech, kde zdarma sdílet obsah vašeho webu. Jednou z logických možností je i Facebook stránka, kterou si můžete založit zcela zdarma. V dnešním článku bych vám ráda krok za krokem ukázala, jak na plánování příspěvků na Facebook stránce.

Proč si plánovat příspěvky? Protože za hodinu čistého času můžete nachystat obsah na celý měsíc dopředu a ušetřit si tak každodenní vymýšlení, co přidat na Facebook. A času máme všichni málo a nechceme ho zbytečně plýtvat. V dnešním článku vám proto ukážu, jak naplánovat příspěvky skrz Facebook na počítači a skrz aplikaci Správce stránek. Pokud ještě nemáte vlastní Facebook stránku k vašemu blogu či webu, šup si jednu založit, je to skvělý způsob, jak zdarma propagovat svůj obsah.

Plánování přes mobilní aplikaci Správce stránek

Řekla bych, že tento způsob je tím nejjednodušším, pokud jde o plánování příspěvků na Facebook stránce. Stačí si do vašeho chytrého telefonu stáhnout aplikaci Správce stránek (App Store, Google Play) a propojit svojí Facebook stránku.

plánování příspěvků na Facebook stránce

V prvním kroku je třeba připravit příspěvky pomocí volby Zveřejnit. Naplánujete si a napíšete příspěvek tak, jak uznáte za vhodné a jak potřebujete. Kliknutím na pokračovat se vám objeví výběr možností – jestli chcete příspěvek propagovat a kdy ho zveřejnit. Kliknutím na šipku vyberete možnost buď publikovat hned, naplánovat na později, a nebo uložit jako koncept.

Zvolíte si datum a čas kdy chcete, aby se příspěvek na vaší stránce zobrazil. A kliknutím na hotovo máte hotovo! Kde najdete naplánované příspěvky v mobilní aplikaci? Předposlední dva obrázky ukazují cestu. Jděte do aplikace a klikněte na spodní ikonku brašny. Zvolte možnost naplánované příspěvky. Kliknutím na tři tečky u vybraného příspěvku můžete vybrat, zda daný příspěvek přeplánujete, zveřejníte či odstraníte.

Plánování příspěvku přes počítač

Plánování na počítači, tedy klasicky přes web Facebooku je možné dvěma způsoby. Buď za pomoci nástroje pro zveřejňování nebo pomocí Business Manageru. V následujících řádcích vám popíši postup při použití nástroje pro zveřejňování. V Business manager to funguje podobně. Koukneme se na to. Nejprve nástroj pro zveřejňování.

Postup je snadný, jděte na svojí Facebook stránku a v horní liště vyberte možnost Nástroje pro zveřejňování:

Plánování příspěvků na facebook stránce

V dalším kroku pomocí tlačítka Vytvořit vytvoříte příspěvek k plánování:

Plánování příspěvků na facebook stránce

Jednoduše připravíte příspěvek jako kterýkoliv jiný, jenom v dolní části rozkliknete rozbalovací menu u hodin „sdílet“ a vyberete, jestli chcete příspěvek publikovat teď, naplánovat, antedatovat a nebo uložit jako koncept. V možnosti naplánovat zvolíte datum a čas, kdy se má příspěvek na stránce objevit:

Plánování příspěvků na facebook stránce

Díky plánování si ušetříte hodiny času

V levém menu nástroje pro zveřejňování si můžete zobrazit již publikované příspěvky nebo naplánované příspěvky a spravovat je podle vašich představ. V ne tak daleké minulosti šlo příspěvky naplánovat rovnou při jejich psaní přímo na vaší stránce. Byla tam u hodin možnost naplánovat, nyní tato položka zmizela. Plánování příspěvků na Facebook stránce jde proto v tomto případě přes nástroj zveřejňování příspěvků.

Zmínila jsem, že lze příspěvky plánovat i za pomoci nástroje, který se jmenuje Business manager. Jednoduše při psaní příspěvků zvolte v dolní části možnost plánování v Business manageru. Otevře se vám nové okno business manageru. V tom jednoduše můžete začít psát příspěvek a u dolní možnosti hodin „Sdílet“ je v nabídce i možnost naplánovat. A tak jednoduše naplánujete příspěvky i přes tento nástroj.

Jak vidíte, jsou celkem tři možnosti, jak své příspěvky pro Facebook stránku vašeho blogu naplánovat. První je přes mobilní aplikaci Správce stránek. Další možností je jít přes stránku do Nástroje zveřejňování a tam spravovat a vytvářet příspěvky. Třetí možností je použití Business manageru. Ve všech případech je proces intuitivní a nejde o nic složitého.

S kalendářem plánování na sociální sítě vám nikdy nedojdou nápady, jak svou stránku či profil oživit – VÍCE INFORMACÍ

Co vy a plánování? Já osobně mám tu zkušenost, že za hodinu zvládnu naplánovat obsah na Facebook stránku na celý měsíc a pak mám čas dělat jiné věci, což se nesmírně hodí. Čas je cenná komodita. Napište mi vaše zkušenosti, tipy a triky, pokud nějaké máte.

Veronika Ježíková

«

»

4 COMMENTS

  • Bella Moon

    Děkuji za takovýto článek. O Správci stránek slyším poprvé. Určitě ho vyzkouším. 🙂

    • Verča
      AUTHOR

      Je to dobrá aplikace 🙂 Vyzkoušej a dej mi vědět 🙂

  • Outcry

    To jsem dřív dělávala… Jsem ráda, že už nemusím, ale je to bezva pomocník. Je škoda, že tohle nefunguje i na Instagramu (teda alespoň myslím), protože jsem si pokaždé naplánovala fb, ale každý večer jsem řešila Instagram, takže to člověku ulehčí půl práce. 😀

    • Verča
      AUTHOR

      Existují i nástroje na plánování Instagramu. Například Tailwindapp. Ten je na Pinterest i Instagram.

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *