Vyhledávání...
TOP
blogování

Proč odmítat spolupráce se značkami

36 Views

Asi si říkáte, wow, proč píše o odmítání spolupráce? Proč bych měla chtít odmítat spolupráce se značkami? Vždyť o tom to přeci je, ne? Docílit toho, aby si nás značky všimly. No jasně, ale nevzdávejte to prosím s tímto článkem. Možná na jeho konci přehodnotíte svůj pohled na spolupráci se značkami a budete si vybírat to, co je vám skutečně blízké.

Už se mi to stalo kolikrát, že mi napsal někdo, o kom jsem do té doby neslyšela, jestli s nimi nechci spolupracovat. Většinou výměnou za slevu na produkt. Ok fajn, na tom asi není nic tak úplně špatného. Pokud tedy je ta sleva vyšší, než jakou pak třeba máte pro své fanoušky. Protože proč bych měla chtít propagovat něco, na co mám stejnou slevu jako moji sledující? A ještě o tom nadšeně mluvit, cpát do do feedu a stories, do článků apod? To už mi moc jako fér nabídka nepřipadá. A přesto se to děje.

Jak by neměla vypadat nabídka od značky?

Ve většině případů se toto nabízení spoluprací děje skrz Instagram, kde je velmi jednoduché někomu napsat zkopírovanou zprávu a doufat, že se influencer chytí. Takže, milé značky, které nabízíte spolupráce na Instagramu (a vlastně i kdekoliv jinde, třeba krz e-mail apod) tohle je pro vás.

1. Osobní zprávy a e-maily

Není větší turn-off, než když do schránky dostanete neosobní zprávu ve stylu: „Ahoj! Líbí se nám tvůj obsah a myslíme, že bys byla perfektní pro naší značku! Pošli nám zprávu„. Což vypadá, jako jednou napsané a pak stokrát zkopírované do různých e-mailových schránek a přímých zpráv. Prvně, pokud se značce skutečně líbí váš obsah, proč vás neoslovují přímo jménem? Proč zprávu neudělají víc osobní, aby bylo vidět, že se skutečně zajímají? Takové generické e-maily by měly být prvním varovným světýlkem, že to značka nemusí myslet úplně vážně. Prostě jenom zkouší, kdo se chytne.

Tip pro značky: hledejte lidi, kteří skutečně zapadají do vašeho byznysu a zasílejte personalizované zprávy, hned to vypadá líp.

2. Skutečný zájem

Co vypadá rozhodně líp je to, když před zasláním té zprávy o spolupráci se značky na vašem profilu nějak zapojují. Vyjadřují, že je váš obsah skutečně zajímá. Pokud vám napíše značka, o které slyšíte poprvé a napíše vám, jak jste pro ně super, zase bych se zamyslela. Chápu, že ne všechny značky a firmy mají čas se osobně věnovat každému profilu. Ale najímají si na to lidi a ty lidi by se měli nějakým způsobem zapojovat.

Zarazila bych se nad takovým zapojením, kdy vám ke každé fotce hodí smajlíka spolu s nic neříkajícím, opakujícím se textem. To neznačí skutečný zájem, ale komentáře ve stylu ctrl+c a ctrl+v.

3. Ta správná nabídka

Pokud se podíváte na nabídky, většinou firmy hledají někoho, komu dají řekněme 20 % slevu na jejich zboží a zároveň kód pro sledující, kteří získají také 20 % slevu. Což asi není úplně super nabídka. Když už, tak by sleva měla být vyšší, než pro fanoušky. Protože přeci jenom, budete utrácet peníze za to, abyste pak propagovali nějaký výrobek svým fanouškům. Takže určitě chcete lepší slevu. Osobně se mi stalo zatím jednou, že mi firma nabídla slušnou slevu. Ale moc mě nezaujal produkt, takže jsem na nabídku nekývla.

Zároveň je možná vhodné, aby vám firma nabídla nějaký startovací balíček produktů. Zvlášť, pokud s firmou zatím nemáte žádné zkušenosti.

Spolupráce se značkami – ano či ne?

Osobně si myslím, že pokud jde o spolupráce se značkami, musíme být trošku vybíraví a nekývnout na první nabídku, která nám přistane. Jenom proto, že nám někdo věnuje pozornost. Pokud teprve začínáte a rozjíždíte se, vůbec se nemusíte stydět začít oslovovat značky. Dnes se nacházíme v době tzv mikroinfluencerů. Což znamená, že značky a firmy velmi rády spolupracují s influencery, kteří mají kolem pár stovek či tisíc sledujících.

Samozřejmě s pár tisíci sledujícími asi hned nepůjdete a nezačnete oslovovat značky jako Apple nebo Dior, které mají miliony sledujících. Je dobré začít s menšími značkami. A nejlépe s takovými, se kterými již máte zkušenosti jako normální zákazníci. Líbí se vám jejich produkty a chcete z jejich ukazování a doporučování mít něco víc.

Klidně můžete značkám nejdřív nabídnout, že jejich produkty budete prezentovat a doporučovat zdarma. Výměnou za to, že váš příspěvek třeba někdy zveřejní u sebe. Postupně se z takové spolupráce může vyklubat spolupráce placená.

Chápu, že všichni chceme spolupráce, znamená to jistou prestiž. Ale musíme dávat pozor na to, na co kývneme. A za jakých podmínek. Co si myslíte o tomto tématu? Co vás osobně osloví, pokud vám nějaká značka napíše. A co vás naopak odradí? Napište do komentářů :).

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *