Vyhledávání...
0
TOP
blogování

Self-care rituál pro zaneprázdněné blogerky

2 Views

Není to tak dávno, co jsem na blogu sdílela tipy, jak předejít blogerskému vyhoření a v návaznosti na to pro vás mám pár rad a tipů, jak do svého blogerského života zapojit jednoduchý self-care rituál. Takže pokud jsi zaneprázdněná blogerka, která si nutně potřebuje odpočinout, čti dál!

Jako blogerky se většinu času věnujeme starostem o náš blog. Je tohle nastavené správně? Nemám tam chyby? Přečte si vůbec někdo ten článek? Získám víc čtenářů? A podobně. Pracujeme tvrdě, abychom mohly sloužit našemu publiku, čtenářům, případně firmám. Ale kolik časi s dáme pro sebe? Ruku nahoru, která z vás v tom všem shonu občas zapomene na péči sama o sebe. Já určitě a pak to doháním.

Říká se, že pokud si nedáte pauzu, vaše tělo si jí dá za vás.

Self-care rituál nemusí nutně znamenat, že si objednáte drahou wellnes proceduru (i když jestli máte čas a peníze, proč ne!) Někdy stačí i pár chvil během dne, kdy se věnujete sami sobě. Svému tělu, mysli a duši. Takové momenty jsou dobré pro uvědomění sebe sama. Třeba při tom chytíte i další dech, získáte novou inspiraci, přijdou pak nové nápady, kdo ví.

Níže přináším 7 způsobů, jak do svých běžných dnů můžete přidat i péči o sebe.

1. Odpojení od technologií

Technologie, počítače, internety, mobily, to je pro nás v dnešní době to první a poslední, na co myslíme. Když ráno vstáváme a když jdeme večer spát. Zvlášť my blogerky s technologiemi pracujeme vesměs každý den. Na počítači několik hodin denně. Co takhle zkusit jeden z těchto tipů:

  • Schovávejte si mobil do tašky.
  • Vypněte si upozornění.
  • Jeden den v týdnu zkuste nezapínat počítač a na pár hodin odložit i mobil.
  • Nechoďte spát „na světlušku“ tzn. s mobilem přilepeným na obličeji.

Vím, že nám technologie v mnohém pomáhají, ale jsou také nesmírným žroutem času. Protože scrollování na internetu často vede k tomu, že už hodinu sledujeme kočičí videa na youtube, místo odvedené práce.

V tipech na self-care rituál nenajdete sociální média. Ne že by byla špatná. Jak se říká o ohni, je to dobrý sluha, ale špatný pán. To platí i o sociálních médiích. Z pozitivního dopadu se může vyklubat ošklivý prostředí, kdy se začneme srovnávat, pochybovat o sobě. Je proto fajn dát si čas od času i pauzu na těchto platformách. Pokud můžete, zainvestujte do plánovače příspěvků na Instagram. Ať se nemusíte denně stresovat, že musíte něco přidat.

2. Self-care pauzička

Chápu, že někdy prostě máme ty dny tak nabité, že si nemůžeme na několik hodin dovolit odpojit od počítače nebo mobilu apod. Ale i tak pro sebe můžeme něco udělat. Naplánujte si na každý den své pauzičky v trvání třeba 5-15 minut a těch se držte. A co v těchto pauzičkách dělat?

  • Přečíst si kapitolu v knížce.
  • Jít na rychlou procházku.
  • Meditovat.
  • Vědomě poslouchat hudbu.
  • Protáhnout se.
  • Zatančit si.
  • Rychlá kancelářská jóga.
  • Zalít květiny.
  • Povídat si s přáteli.
  • Vynést odpadky 😉
  • Masáž rukou a chodidel
  • a další.

Cílem je, aby se vaše mysl na chvíli odpojila od práce, kterou momentálně děláte. I ve firmách jsou běžně podle bezpečnostních pokynů povinné přestávky každé dvě hodiny na 10 minut. Někde je to dokonce i tak, že se pracovníkům sami přepnou monitory na cvičící sekvenci, nebo se dokonce úplně vypnou a nejde s tím hnout.

Důvod je prostý, za tu chvilku se dokážete znovu nabít novou energií. Přijde nová motivace a chuť se zase pustit do práce. Někdo si může myslet, že takové pauzy snižují produktivitu, opak je však pravdou. Když si člověk neodpočine, je větší šance, že bude dělat chyby.

Důležité je ale tyto krátké chvilky brát opravdu vážně. Když prostě máte svojí desetiminutovku, tak jí máte a věnujte se jí. Berte jí jako jakoukoliv jinou důležitou schůzku. Krátkou pětiminutovku si berte třeba každou hodinu. Delší pauzy si vyhraďte třeba po těch 2-3 hodinách práce.

3. Jezte vědomě

Tak fajn, často se prostě stává, že jdeme a zobneme si sušenku, loupák, tyčinku nebo cokoliv. Prostě jenom se něčím zaplácnout, zatímco sedíme u pracovního stolu. Jídlo by mělo být prioritou, přeci jenom je to naše palivo. Pohon pro naše těla. Nemusí jít nutně o super bio extra vegan virgin něco. Ale vyvážené a hlavně prioritou. Pokud se při jídle skutečně soustředíme na jídlo, pomáhá nám to při zažívání. Více se soustředíme na to, co jíme, jíme méně a lépe. Dokážeme rozeznat, co naše tělo skutečně chce.

Chápu, že to může být těžké, zvlášť když jíte třeba v kanceláři nebo někde, kde je ruch a někdo po vás furt něco chce. Proto je fajn vyjít si na jídlo buď někam ven, třeba do restaurace, nebo se zavřít do jídelny, bez mobilu. A skutečně jíst. Pomalu, hezky žvýkat, vychutnávat!

4. Začněte self-care rituál už ráno

Aneb jak lépe nastartovat den, než když ráno vstaneme a hupsneme do nějaké rutiny. Co takhle do ní přidat i self-care riutál? Kterého se samozřejmě budete držet? I když si nastavíte budík třeba o 10 minut dříve není to zase tolik a můžete třeba chvíli meditovat.

Nejlepší je si ranní rituál naplánovat už večer předtím. Já osobně doporučuji si už večer připravit oblečení na další den, připravit jídlo dopředu. Všechny potřebné věci si dát na jednu hromádku, kde je snadno najdete a ráno nebudete zběsile hledat. Večerní příprava vám zabere pár minut a ráno pak nebudete ve stresu, že nestíháte.

Jak by mohl vypadat váš ranní rituál?

  • Vstaňte v šest ráno.
  • Chvíli meditujte, třeba 5 minut.
  • Ranní hygiena 10-15 minut.
  • Oblékání, vlasy, makeup 10-20 minut.
  • Snídaně.

To jenom pro ilustraci. Já ráno začínám čištěním zubů a čištěním obličeje. Znáte to, trochu té péče o pleť. Pak vlasy, trochu se namaluju. Připravím jídlo do tašek. Pak stelu postele a můžu se jít oblékat. Mám zkrátka svou ranní rutinu, kterou se snažím dodržovat.

5. Organizace času

O nabitým rozvrhu asi u blogerek ani nemusí být řeč. Zvlášť pokud ještě u toho chodíte do práce a blog máte zatím jako „vedlejší činnost“ (kterou třeba chcete brzy změnit v činnost hlavní). Toho času na všechno je pak ještě méně a je třeba s ním šetřit a dobře ho udávat. Proto je fajn si vést diář, kde si přesně zaznamenáte časy pro sebe, časy na práci, schůzky, cokoliv. A toho se držet.

Hlavně tedy toho času na sebe. Je jednoduší začlenit do svého dne víc menších rituálků, než třeba masáž na dvě hodiny. Jak už jsem říkala, každou hodinu aspoň pět minut na sebe a každé dvě až tři hodiny delší pauzička.

Důležité také je si dovolit bez nějaké známky viny zrušit nějaký závazek, pokud potřebujte dát sebe na první místo. Můžete se zrovna necítit dobře, nebojte se klidně zrušit schůzku, vypnout počítač, dát si pauzu. Nezapomínejte na malé rituálky během dne.

6. Víc pohybu, méně sezení

V tomhle upřímně pokulhávám a rozhodně víc sedím, než se hýbu. Vím o tom. A taky vím, jak je důležité se víc hýbat. Zvlášť v dnešní sedící době. Nedivím se, že sezení je tím nejhorším, co pro své zdraví můžeme udělat. Já bych na tom měla zapracovat, ale na vás apeluji, procházejte se čas od času, protáhněte se.

Mně moje Apple Watch každou hodinu cinknou, že bych měla aspoň minutku chodit, což se snažím dodržovat a většinou mi to jde. Ale cílené cvičení, posilovna atd? Na to se přiznám, že teď nemám vůbec ani pomyšlení.

Nechci kázat vodu a pít víno, ale aspoň krátké procházky každou hodinku. I kdyby to mělo být fakt na pár minut. Protáhnout si nohy, zvednout se od stolu. Rozhodně je to lepší, než drátem do oka!

7. Hezká věc pro sebe

Poslední mé doporučení pro self-care rituál, pokud jsi zaneprázdněná blogerka, je zkrátka a dobře udělat pro sebe něco pěkného. Každý den. Může to být cokoliv už zmíněného. Ale důležité je si na to vyhradit chvíli každý den. Hezkou věcí může být cokoliv. Stačí si pomyslet třeba „hmm, to je pěkný dárek pro sebe sama“.

Udělat něco pro sebe nemusí stát balík peněz ani hodně času, hele klidně to může bejt masáž rukou, zatímco si je budete krémovat, cokoliv. Ale pokud bych měla vybrat jednu ze všech těch sedmi věcí, tak asi nejdůležitější je dělat pro sebe něco pěkného.

Takže, co pro sebe plánujete dělat, jaký self-care rituál zařadíte do svého dne? Dejte mi vědět do komentářů.

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *