Vyhledávání...
TOP
e-mailing

Tipy na produkty zdarma pro odběratele

5 Views

Konečně začínáte tvořit ten e-mail list a říkáte si, co posílat lidem do e-mailových schránek, aby u vás zůstali? Aby neklikli na to proklaté „odhlásit z odběru“? Ve svém článku s 8 tipy, co posílat odběratelům, jsem vám něco málo naznačila. Jednou z možností byly i produkty zdarma pro odběratele. Dneska bych vám tuto možnost chtěla představit blíže a pinknout vám nějaké náměty. Aneb které produkty zdarma můžete teď hned (s trochou práce samozřejmě) začít svému e-mail listu rozesílat.

Ráda bych připoměla, že v dnešním článku budu mluvit o produktech zdarma. Tedy o nějaké věci, kterou si vaši odběratelé můžou třeba stáhnout a vytisknout, stáhnout a přečíst. Zkrátka a dobře jde o produkt, který vytvoříte speciálně pro odběratele ve vašem e-mail listu. Pokud začínáte tvořit e-mailovou strategii, myslete na to, že každý e-mail by měl mít nějakou hodnotu a smysl.

Jaké produkty zdarma pro odběratele můžete tedy začít vytvářet a rozesílat?

NewsLetter se souhrnem novinek na vašem blogu

Hodnota tohoto typu e-mailu spočívá v tom, že odběratel bude mít vaše nejdůležitější články a všechny novinky na jednom místě. Připojením odkazů na správná místa se odběratel jednoduchým kliknutím dostane kam chce. Přínos spočívá v úspoře času pro odběratele. A přesto vám takový e-mail přinese návštěvnost. Výhra pro obě strany.

Souhrn zajímavostí z oblasti vašeho zaměření

Tentorkát se místo na svůj blog zaměříte na novinky z vašeho blogového okolí. Můžete vytvořit seznam odkazů na zajímavé články z různých blogů a magazínů. Tím ukážete, že máte i obecný rozhled, co se děje na poli blogování ve vaší oblasti. Například co je nového u módních blogů, jaké vyšly nejnovější recepty na vašich oblíbených paleo stránkách a podobně. Tím si sice nepřilákáte žádné přímé návštěvníky na blog, ale ukážete, že nejste sebestřední. Že máte rozhled, jste podporující a rádi odkážete i na jiné zdroje, než jenom vaše.

Knihovna zdrojů

Svému e-mail listu můžete poslat odkaz na vytvořenou knihovnu zdrojů na vašem blogu. Jde o místo, kam ukládáte různé vámi vytvořené věci. Jako e-booky, tutoriály, check listy, seznamy a další. Exkluzivita spočívá v tom, že knihovna zdrojů je přístupná jenom pro váš e-mail list. Po vytvoření takové knihovny můžete tedy poslat odkaz na tuto knihovnu vašemu seznamu. Případně když tam přidáte v průběhu času dostatek nového materiálu, můžete odběratele informovat o této skutečnosti.

Můj tip: Vytvářet produkty zdarma pro odběratele je ze začátku velmi časově náročné. Ale jakmile máte dostatek takových produktů, je třeba začít myslet i nad prodejem. A vytvořit takový produkt, který bude stát za koupi. Pokud všechno budete dávat stále zdarma, odběratelé si na to zvyknou a nebude se jim moc chtít za něco platit. Zejména u nás, v českých vodách, je zvykem chtít furt něco zadarmo.

Krátký e-book

Pokud teprve rozmýšlíte e-mailovou strategii a vašim cílem je v konečné fázi prodávat vaše produkty, je skvělou věcí zdarma krátký e-book. Ale i pokud neplánujete prodávat (ale měli byste), tak můžete rozeslat svému e-mail listu nějaký vytvořený PDF e-book. Klidně může jít i o krátkou část z plánovaného prodejního e-booku.

Tutoriály, návody

Mezi produkty zdarma pro odběratele může patřit i nějaký návod. Ten může mít různou podobu. Může jít o infografiku s popisem jednotlivých kroků. Můžete vytvořit audio návod nebo video návod. Záleží, co je vám příjemné a co jste schopni vytvořit. Osobně k video a audio návodům doporučuji vytvořit i textovou formu. Ne každý rád poslouchá nebo kouká na videa.

Různé výzvy a challenge

Ať už blogujete v jakémkoliv odvětví, můžete pro své odběratele vytvořit nějakou výzvu. Ať už je to pisatelská výzva, zero waste výzva, čtecí výzva, sportovní výzva, cokoliv. Účelem takové challenge je nějakým způsobem motivovat lidi z vašeho publika.

Pamatujte, nic nikdy nebylo, není a nebude perfektní. Začínáte-li s tím, že musíte být perfektní a všechny vaše produkty taktéž, tak nikdy pořádně nezačnete. Protože furt budete nahánět dokonalost. Prostě ZAČNĚTE, detaily můžete ladit v průběhu.

Seznamy a check-listy

Odškrtávací seznamy, to-do listy, nákupní seznamy, check-listy, travel seznamy, a další. To všechno dneska dost letí. Jde totiž o (většinou) jednostránková PDFka, kde už někdo dopředu za nás dal dohromady to nejdůležitější z dané oblasti.

S kalendářem plánování na sociální sítě vám nikdy nedojdou nápady, jak svou stránku či profil oživit – VÍCE INFORMACÍ

Průvodce

Nemusí jít nutně jenom o cestovního průvodce, lze totiž vytvořit průvodce prakticky pro cokoliv. Může jít o průvodce světem rtěnek, nových trendy svetrů, online technologií, mobilních telefonů, trendy aplikací, kosmetika. Průvodce můžete vytvořit asi na cokoliv, co vás napadne. Musíte jenom dát dohromady dostatek informací k danému průvodci. Může jít o různá srovnání produktů, míst, značek a další. Fantazii se meze nekladou.

Jestli jste doteď nevěděli, co svému e-mail listu posílat, teď jsem vám dala náměty na něco málo do zásoby. Co myslíte, využijete něco z toho? Bude se něco hodit pro vaši e-mailovou strategii? Vždycky se můžete zamyslet nad tím, co vám osobně by se líbilo dostávat do e-mailu a co naopak ne.

Pokud nevíte, kde tvořit hezkou grafiku, doporučuji Canvu. A pokud ještě nemáte poskytovatele e-mailových služeb, doporučuji MailerLite.

Veronika Ježíková

«

»

Zanechat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *